Hvordan vaske Sorel sko ???

Blue Dome

Elsker forumet
Min sønns Sorelsko (altså den thermosokken inni..) trenger sårt en vask.. Men hva vasker jeg det på ?? Er det noe som kan "ødelegges" ved for høy varme osv ??
Lukter sure og våte ullsokker og tær av de !! Ugg !!!

*Dytte*

Ingen ???

Jeg tror rett og slett jeg ville prøvd meg på 30 grader i maskin, jeg!

har desverre ikke slike sko til tuppa, men du kan sikkert vaske de i vaskemaskinen på ull?
Tror du ikke?

Er det den med sånn foliegreie på?
Er det ingen vaskeanvisning?

Det er ikke foliegreier inni nei... litt sånn ull egentlig - men ikke helt heller.. Stiv sokk på ca 0,5 cm tykkelse med litt tøy på.. Skoen tåler 30 minus eller noe og koster en del - har IKKE lyst å ødelegge de. Har spurt på butikken vi kjøpte de på - de visste ikke !! Makan.. Er heller ingen vaskeanvisning i skoene.. Argh !! Tenker å prøve de på 30 grader ull faktisk..

ORIGINAL: BlueDome

Det er ikke foliegreier inni nei... litt sånn ull egentlig - men ikke helt heller.. Stiv sokk på ca 0,5 cm tykkelse med litt tøy på.. Skoen tåler 30 minus eller noe og koster en del - har IKKE lyst å ødelegge de. Har spurt på butikken vi kjøpte de på - de visste ikke !! Makan.. Er heller ingen vaskeanvisning i skoene.. Argh !! Tenker å prøve de på 30 grader ull faktisk..

Hvis det ikke er folie på dem så kan du nok vaske de på ull i maskina...og veldig lett sentifugering...også tøye og strekke de godt etterpå[;)]

Fant dette på sorel sin hjemmeside på spørsmål og svar siden :

Question: How do I clean my Sorel boot liners?

Answer:
Here are some recommended cleaning instructions for your Sorel boot liners. Contact us if you have further questions and we'd love to help you!

Sorel boot liners should never be machined washed or placed in a dryer.
Four layer ThermoPlus replacement boot liners should be spot cleaned with a damp cloth only.
Recycled felt liners can be hand washed with a mild detergent and hung to dry.

ORIGINAL: Laila1981

Answer:
Here are some recommended cleaning instructions for your Sorel boot liners. Contact us if you have further questions and we'd love to help you!

Four layer ThermoPlus replacement boot liners should be spot cleaned with a damp cloth only

Er det den nederste der som er thermoinnlegget mener du ?? Hmm.. Nekter å tro at handvask med Milo funker på den lukta der... men håndvask i maskin med Milo kanskje ? De sier jo at alt som tåler vann tåler Milo.. [;)]

ORIGINAL: BlueDome

ORIGINAL: Laila1981

Answer:

Four layer ThermoPlus replacement boot liners should be spot cleaned with a damp cloth only

Er det den nederste der som er thermoinnlegget mener du ?? Hmm.. Nekter å tro at handvask med Milo funker på den lukta der... men håndvask i maskin med Milo kanskje ? De sier jo at alt som tåler vann tåler Milo.. [;)]

Sånn som jeg forstår det så er det vel det ja...? [8D] Er etter hva jeg forstår tykk filt det termoinnlegget... Går sikkert bra å ta det på håndvask i maskin med milo vil jeg tro.. [:)]

Mmmm....du har ikke det vaskemiddelet for ull og silke fra nøstebarn?? Det er super skånsomt, også blir d ikke nupper!

Back
Topp