Hvordan vaske sengeteppe?

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Det står at det skal ikke vaskes med vaskemaskin kun bilde av hånd det vil sikkert si KUN håndvaskes)men jeg finner ikke håndvask program på vanskemaskinen .
Kan jeg da vaske i ull program?

Håndvask er håndvask, altså du vasker plagget for hånd og ikke i maskinen ;)

Jeg hadde vasket det på ullprogram :P

Hva slags stoff er sengeteppet lagd av? Jeg hadde nok vasket det på ullprogram på 30 grader med lavest mulig sentrifugehastighet. Håndvask er for meg uansett ingen mulighet, så....

Jeg har et eget vaskeprogram for silke,det er helt uten sentrifugering, så om du har det så ville jeg ha brukt det. (Men jeg er litt slik at "går det ikke i vaskemaskinen så går det i søppla...)

Jeg har et eget vaskeprogram for silke,det er helt uten sentrifugering, så om du har det så ville jeg ha brukt det. (Men jeg er litt slik at "går det ikke i vaskemaskinen så går det i søppla...)
Jepp, det kan jeg signere på! Har bare én fungerende arm, så håndvask er utelukket. Spesielt så store ting som et sengeteppe ;).

beklager men ,hva mener dere med av sentrifuge..jeg visste ikke at det ikke kan vaskes i vaskemaskinne før jeg kjøpte hehe ..det som er at på vaskemaskinen så e det bare symbole..et står ikke med ord hva de er osv..så jeg kjenner ikke til håndvask symbolet eller de andre men jeg ser den har ull symbol ..

Om det er bomull, går det helt sikkert bra å sette det på finvask 30 eller 40 grader. Det har jeg iallefall gjort 100 ganger med mitt sengeteppe,og der står det også at det skal håndvaskes på lappen. Helt uproblematisk det. :)

Sentrifuge er omdreininger for få vannet ut av tekstilene igjen... Velg lavest omdreininger. Er ofte en egen knapp/ bryter for det. Hvis du er veldig redd for å ødelegge teppet ville jeg vasket for hånd, men hvis du tenker at det ikke er så farlig hvis det skulle gått i stykker, så ville jeg prøvd det på ullprogram på 30 grader med minst mulig omdreininger. Men 100% bomull skal vel tåle 30 grader ull med mindre det er mye applikasjoner ol...

Back
Topp