Har en truse som er gråaktig med rosa innlegg. Hvordan skal jeg vaske denne??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, i vaskemaskinenEhh, i vaskemaskinen? Trolig sammen med annet undertøy?
En fin topp som er hvit og knallrød ser jeg problemet med (og vasker sammen med rødt jeg er sikker på at ikke farger av forøvrig) men rosa og grå hadde gått på "mellomfarget" uansett her. Og undertøy vaskes stort sett sammen uansett farge
Grått.Ja, i vaskemaskinenikke ute i bekken
![]()
Jeg sorterer i hvitt, grått, rødt, blått og svart og selvsagt etter grader og stoff. Litt usikker på hvilken kategori grå og rosa faller inn under![]()
Tusen takk for svarJeg blir også usikker på tofargede klær,men da er det isåfall fordi de er hvit og en annen sterk/mørk farge. Ender som regel opp med å vaske det sammen med den mørke fargen
Det høres ut som en god ideJeg sorterer ikke undertøy på farge
Hvite klær med striper eller mønster i andre farger, går med hvitt, evt separat om det er veldig sterke farger og jeg er redd det skal farge av. Spesielt om det er noe rødt.
Tusen takk for svarHvis et plagg har lyse og mørke farger vasker jeg det sammen med annet i den lyseste fargen. Av den grunn at hvis det mørke farger av, vil det jo smitte på den lyse fargen også. Og det skal ikke skje. Den lyse fargen kan derimot få farge fra andre mørke plagg. Mulig jeg vasker separat første gangen bare.
Her går alt av truser i samme maskin. 60 grader, farge ingen hindring [emoji13]
Her går alt av truser i samme maskin. 60 grader, farge ingen hindring [emoji13]
Jeg har kun tre sorteringer jeg: 40 grader, 60 grader og ull.. Kunne ikke brydd meg mindre om hvilken farge plagget har. Har heller aldri fått noen overraskelser![]()
Her også. Noen ganger kjører jeg håndklær på 90 grader. Har hørt at å kjøre en maskin på 90 grader innimellom er bra for å unngå vond lukt i maskinen. Lukter i alle fall ikke av vår maskin [emoji4]Jeg har kun tre sorteringer jeg: 40 grader, 60 grader og ull.. Kunne ikke brydd meg mindre om hvilken farge plagget har. Har heller aldri fått noen overraskelser![]()
Vasker du mørkt sammen med lyst da? Hvitt sammen med rødt osv?Samme her. Vasker kun utifra temperatur, ikke farger. Heller aldri fått noen overraskelser. Alt av sengetøy, undertøy og håndklær(bad og kjøkken) går på 60 uavhengig av farge. Normaltøy på 40, så viskose og ull hver for seg på håndvask eller ullvask
Vasker du mørkt sammen med lyst da? Hvitt sammen med rødt osv?