Hvordan var partneren din under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Ikke mye sambo bidro med her igrunn. Det gikk ganske kjapt med alle mann så han rakk ikke gjøre stort heller. Kun en hånd jeg moste :p
Bortsett fra det så var det godt å ha han der og :)

Barnefaren her var helt fantastisk under fødselen!!
Jeg måtte jo ha keisersnitt, og han var bare helt fantastisk! Ble haste keisersnitt på ei annen dame, så det ble mye stress og jeg måtte vente, så barnefaren var egentlig stresset, men klarte og holde seg rolig når han kom til meg. Under operasjonen, måtte han tørke tårene mine :P

Bf masserte meg litt nede i korsryggen da jeg ba han om det. Ellers var bf mest opptatt av og sende sms med mamman, søstra si og broren for og oppdatere under fødselen. Han fikk sms/ telefon fra mora etter eldste hadde ringa bestemora og sagt at lillebror var på tur.Mora hadde sendt beskjed til søstra og broren til samboer.... Ba han tilslutt legge mobilen fra seg og da gjorde han det, dette var 10 min før gutten var ute.... Så litt bisk var jeg ;)

Barnefaren jobbet på sykehuset og da jeg kom tok noen over vakta hans slik at han kunne være med på fødselen. Trodde fødselen kom til å være en lenger affære, men med aktiv fødsel på 3 timer gikk det unna. Han fikk ikke gjort noen ting, men måtte bare "henge på".
Var allikevel utrolig viktig å ha han ved siden av meg, føltes trygt oppi det hele. :)
I starten når jeg hang på prekestolen henta han litt vann og noen nøtter, men etter det ble han bare sittende ved siden av meg når jeg lå i senga.

Back
Topp