Hvordan var partneren din under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Ikke mye sambo bidro med her igrunn. Det gikk ganske kjapt med alle mann så han rakk ikke gjøre stort heller. Kun en hånd jeg moste :p
Bortsett fra det så var det godt å ha han der og :)

Rakk ikke noe, før Snuppa var ute

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg syntes han var flink med tanke på hvor lite han kunne gjør :) bare det at han var der er viktig, og han var kjempe flink etterpå å passe på oss, når han ikke sov da :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Han var fantastisk. Ingenting ble som vi hadde øvd på, bortsett fra at han telte gjennom riene, så vi måtte bare finne ut av det underveis. Han fikk masse kjeft når han trykte for hardt på ryggen i riene (les: tok hardere på enn en fjær ;) ), men ellers brukte vi pausene mellom riene til tilbakemelding og justeringer, og han gjorde alt han fikk beskjed om :)

Han henta mat og drikke til meg, og støtta meg på do, tørka blod, svette og tårer og var ved siden av meg hele tia.
Innmari synd at han ble litt tilsidesatt da vi måtte over på barsel, der han bare fikk en lav stol, så han måtte veksle på å stå bøyd over meg eller sitte langt unna. I ettertid ble jeg veldig lei meg for at jeg ikke la mere merke til ham på slutten, og hadde til og med en skikkelig gråtetokt da jeg ikke huska at vi kyssa da babyen endelig kom :)

Også i dagene på barsel var han uunværlig, gikk flere kilometer i korridoren med sulten baby, mens mor satt på rommet og gråt ved brystpumpa :/

Helt fantastisk :) da vi kom på fødestua sa han ikke noenting, annet enn da han ba meg drikke litt. Han tørket meg med klut i panna.
Så holdt han rundt meg for å holde meg oppe i badekaret, uten å si noe som helst :) veldig glad for det for jeg hadde arbeid å konsentrere meg om :p syns han var eksemplarisk :)

Han var veldig bra å ha! Deilig å ha noen å klage over smertene til:-p Syntes han klarte seg super bra, både med storesøster og lille:-)

Mamma til to prinsesser<3

Han var kjæresten min♡ akkurat den mannen jeg elsker. Litt tull og tøys når det passer seg. Men støttende og kjærlig og ga meg mye ros.. :-)

Han kunne vel helt klart vært mere tilstede :P Men han hadde jo sagt gjennom hele svangerskapet at han egentlig ikke ville være med på fødselen, men jeg sa at han måtte bare fint være med :P Men han fikk mye tid til å slappe av også selv om ting gikk veldig fort, for bestevennina mi var jo med så henne tok mye av "jobben" hans :) Men når jeg trengt han og bare han, så var han kjempe flink :) Og jeg hadde aldri klart å presse ut lillemann hadde jeg ikke hatt støtten hans da :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Uunnværlig<3 selv om det bare var for 10 minutter;)

Han var fantastisk :)
Rolig, hjelpsom og oppmuntrende.
Han hjalp meg med å huske på pusten, gi meg vann, han hjalp meg i dusjen på føden med å massere ryggen min, han roste meg hele tiden under pressingen.
Og han gråt da vi hørte babyen skrike for første gang, for vi så henne ikke med det samme :) Rørende <3

Han var enestående.
En rolig og god støtte for meg, selv om vi skjønte at avslutningen ville bli røff.
JM satte også pris på å ha han som håndlanger da selv JM-studenten takket for seg av det stygge fostervannet og resten av dramatikken :p

Reserverer et sete til han ved neste fødsel :D

Han var veldig flink. Han spylte ryggen med varmt vann i dusjen i over en time og gav meg drikke. Pushet på med kvikklunsj og cola for å få i meg litt energi. :p og vann når det gjaldt. Han turte til og med å gjøre meg forbanna når riene begynte å dabbe av for å få meg til å presse hardere... (At han turte :p )

Kunne ikke vært bedre. Jordmorstudenten hadde jeg ikke den beste kjemien da ho var litt stille og uklar så jeg hørte rett og slett bare på bf :p Han sa til jordmora etter fødsel at han kunne tenkt seg å ta imot lille gutn selv og spurte om det var fedre som hadde gjort det før, og det hadde ho vært med på. Så veit hva jeg vil neste gang ja :D

Helt perfekt sånn jeg ønska meg! Kunne ikke fått en bedre mann <3

Back
Topp