Hvordan var forrige fødsel..

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Selv har jeg to ks bak meg, og har dermed gitt opp håpet om en vaginal fødsel ! Har ett hastesnitt pga truende foster lyd (med 9 cm åpning) og ett ks pga prematur fødsel! Denne gangen blir det planlagt ks ;-)

Jeg hadde planlagt haste keisersnitt. Dagen jeg skulle ta ks gikk vannet (om morgenen) og riene begynte for fullt. Pga seteleie var ikke ungen festet og jeg måtte inn til sykehuset med sykebil, hoppet fremst i ks-køen den dagen.
Neste gang håper jeg at jeg får føde normalt :)

Forrige fødsel var veldig rask og veldig bra:)
Tok 2 timer og 10 minutter fra første au til han var ute, ikke et sting (enda han var mye større enn jenta mi)... Drømmefødsel vil jeg kalle det!

Veldig grei fødsel, men fikk ikke pressrier. Pressa han ut etter instrukser fra jordmor. Fra første rie hjemme til han var ute to det ca 9 timer. Men tok kun tre timer til full åpning, så ventet vi bare på disse pressriene som aldri kom....

Hadde rier i 2 døyn, aktiv fødsel i 32 timer og fikk ikke epidural før det var 8 timer igjen av fødsel.. Fikk aldri regelmessige rier..
GRUER meg til neste gang..

Va lova igangsetting dagen etter termin grunna sv.dia men blei sendt heim! 8daga over termin blei ej sattigang! Hadde da godt 9daga med 3cm opning! Hadde ingen smertelindring og lillegutt kom t verden ca 22t etter første igangsetting pille, etter 2sugekopp, 2vakuum, for så å bli tatt med tang! Håper ting blir bedre denne gangen! Ej e vertfall visere denne gangen!

Jeg hadde reglmessige rier i 40 timer, men åpningsprosessen gikk forferdelig seint! Brukte 39 timer fra 1-4 cm og plutselig 1,5 time på de resterende 6. Det var tøft, men allikevel en fantastisk opplevelse. Gruer meg ikke til fødselen. - Ikke enda i alle fall.

Jeg ble satt igang en uke før tiden fordi de mente hun var altfor liten og ikke fikk næring... Tre forskjellig leger målte og var enige, men hun kom ut på 3600 g 
Fødselen var kjempe flott, hadde med en student også. Tok 23 timer og 45 minutter. Det som ikke var særlig gøy var at jeg fikk styrtblødning etterpå. Det ligger desverre i familien(moren til mamma døde under fødsel, mamma fikk med alle tre). Det var veldig dramatisk og nære på, men jeg sitter da her i dag. Etter masse blodoverføring og jern intravenøst ble formen sakte, men sikkert bedre. Kom opp i rullestol etter fire dager, og ut av den etter to dager :)

Synes forrige fødsel gikk bra. vannet gikk midt på dagen, men riene startet ikke før om kvelden. Fra riene startet til hun var ute tok det ca 5 timer.
Styrtblødde etterpå, så det var rett i narkose for å bli fikset. Fikk også to små sting.

Å føde er jo vondt, men jeg gruer meg ikke til neste, kanskje den går enda fortere, for jeg fødte jo ganske kjapt til å være førstegangs.

forrje fødsel gikk fort.. har hatt to "styrt" fødsler. men har heldigvis hatt tegn på at noe er på gang før det har blirr veldig vondt.  så med lillebror gikk vannet kl 1905 kom inn på sykehuset og hadde 5 cm. 2010 hadde jeg 8 cm og 2025 var han ute:)

Celin Marie skrev:
Jeg ble satt igang en uke før tiden fordi de mente hun var altfor liten og ikke fikk næring... Tre forskjellig leger målte og var enige, men hun kom ut på 3600 g 
Fødselen var kjempe flott, hadde med en student også. Tok 23 timer og 45 minutter. Det som ikke var særlig gøy var at jeg fikk styrtblødning etterpå. Det ligger desverre i familien(moren til mamma døde under fødsel, mamma fikk med alle tre). Det var veldig dramatisk og nære på, men jeg sitter da her i dag. Etter masse blodoverføring og jern intravenøst ble formen sakte, men sikkert bedre. Kom opp i rullestol etter fire dager, og ut av den etter to dager :)

hehe de er ikke alltid like treffsikker på disse målingene, her ble det målt mange ganger forrige svangerskap fordi jeg var inne flere ganger pga diverse og alle mente han ville være rundt 3500g men ut kom en liten tass på 2755g hehe

Hadde vel en super fødsel egentlig, men for meg gikk det litt for fort.

Han var ute ca 3,5 t etter jeg kjente første rie, 13 min etter vi parkerte utenfor sykehuset, begynte å kjenne trykketrang i bilen egentlig, men det sa jeg ikke til sambo og han stoppet på hvert røde lys selv om det var midt på natten og ingen biler hehe.

Hadde ingen puse mellom riene hvertfall siste timen og sambo måtte kle av meg når vi kom inn, men gikk jo veldig fort da. Han kom vel ute på 3 eller 4 press:-) fikk bare et lite skrubbsår og ingen sting så sånn sett regnes det vel som en drømmefødsel.

som sagt kunne jeg tenkt meg at den varte kanskje et par timer lenger da, men heller fort enn veldig langvarig.

Hmmm, ja, sei d.. Hehe :p Gikk 9 daga over, så vart æ satt i gang. Tok 4 tim å 10 min fra alt starta t han va ut, så gikk jo fort fer at d va førstegangen. Men han sto å stanga ganske leng, så mista pressrian etter en stund, så vart satt på drypp fer å få dem opp igjen.
Lilleguttn kom me hjølp av sugkopp etter enda ei stund, slapp t å byn me men kom sæ fint. Heilt t natta, da fikk han feber å vi vart send i ambulanse t eit anna sjukehus dagen derpå, vist sæ at han infeksjon. han låg på kuvøsen nån daga. Tøff start fer elsklingen (å foreldran), men alt gikk kjæmpe fint takket være utruli flinke barnesjukepleiera, å no e han ein aktiv gutt som aller klare å sitt i ro me anna han søv <3 :D
Så håpe de går litt lettar neste gang, men kan itj sei at æ gruve mæ heil, e meir spent :)

Hadde en fantastisk fødsel sist, så gleder meg til neste og har store forventninger.

Fødte på termindato. 5 timer fra første ri til han var ute - kom inn på sykehuset med 7 cm åpning og brukte kun lystgass. Dessverre har de ikkje lystgass på det sykehuset eg skal føde på denne gangen, så er litt skeptisk.

Han kom 10 dager på overtid. Fikk rier i 23-tiden, dro på føden kl 3 på natta og han var ute kl 16. Ikke spesielt kjapt :p 

Selv om jeg var fullstendig tappet for energi og utslitt så det holdt, så var det å føde det mest fantastiske jeg har gjort. Jeg gleder meg til neste gang :)

Har hatt 2 styrt fødsler, der det har tatt under 2 timer, så er veldig spent på denne fødselen :) No bor vi ca 30 min unna sykehuset... :)

PUH! Kom inn med 8-9 cm åpning og 1,5 time senere var hun ute. Sta som jeg er skulle jeg ikke ha noe smertestillende:/ Men ut kom hun i en fart:) Hadde ikke med bagen en gang for trodde vi skulle bli sendt hjem.. 

Den startet med vannavgang midt på natten. Han var ikke festet, så vi måtte inn på sykehuset med overvåking og sengeleie. Riene kom ikke før i 17-tiden. 5 timer etter var han ute. Ble klippet da hjertelyden hans sank dramatisk på slutten, så det ble sugekopp. Det vondeste med hele fødselen var da de satt på sugekoppen :/

Ingen rifter, bare det ene klippet. Syns jeg hadde en helt fantastisk fødsel, og jeg gruer meg absolutt ikke til neste :)

Back
Topp