Hvordan var første mens etter abort og syklusen deretter?

Løven93

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Augustmagi 2025
Det er nå 6 uker siden den medisinske aborten. (Obs TMI),
Begynte å spotte for en uke siden og hatt ferskt blod på papiret ca annenhver dag og mørk utflod i truseinnlegget frem til nå Og har det enda. Er skikkelig utålmodig, men ingenting og gjøre med det… Hvordan var din mens etter abort
Og fikk du deretter normal syklus? ;)

Normalt har jeg spotta litt mellom EL og TR, men ikke så mye som nå..

Min første mens etter medisinsk abort kom etter 38 dager, og var litt kraftigere enn normalt. Neste mens er jeg ganske sikker på er på vei nå. 29 dager siden sist. Vanlig syklus er 27-29 dager.

Kraftigere og noen dager lenger enn normalt. Deretter tilbake i normal syklus/ble gravid på den påfølgende eggløsningen :)

Jeg har første mens nå etter SA, den kom 6 uker etter cytotec, forskjellen er at dette runden spottet jeg litt før blødningen startet og har hatt litt mer blødning enn vanlig, men med mye mindre mens smerter enn jeg pleier❤️ Håper å bli gravid på den eggløsningen som kommer nå

Jeg har første mens nå etter SA, den kom 6 uker etter cytotec, forskjellen er at dette runden spottet jeg litt før blødningen startet og har hatt litt mer blødning enn vanlig, men med mye mindre mens smerter enn jeg pleier❤️ Håper å bli gravid på den eggløsningen som kommer nå
Krysser fingra for å tær for at du blir gravid :Heartred

Kraftigere og noen dager lenger enn normalt. Deretter tilbake i normal syklus/ble gravid på den påfølgende eggløsningen :)
Hei! Jeg er på min første mens etter SA nå og har blødd to dager lenger enn jeg pleier.. men om du også opplevde at den 1. var litt lengere så er det kanskje håp for at det stopper snart! Husker du om lengere blødning gjorde at el ble senere?❤️

Hadde vel egentlig ganske normal mens ca 4 uker etter aborten og ble gravid første EL etter det :) Krysser fingrene for deg og dere!

Glemte og oppdatere.. Her kom tanta 6 uker og 3 dager etter aborten. Jeg skal ha EL til helga og håper så på normal syklus nå. Orker ikke evighetssykluser :oops:

Håper på eggløsning som normalt, men har skjønt at det kan ta litt tid før kroppen er i rute igjen?

Håper på eggløsning som normalt, men har skjønt at det kan ta litt tid før kroppen er i rute igjen?
Syklusen min ble litt lengre EL kom på CD19 eller CD20, pleide før graviditeten og få den på CD16 eller CD17. Spent på når den kommer denne gang(er på CD6 idag). Samboer er borte til CD15, så håper ikke den kommer før det :p

Det er nå 6 uker siden den medisinske aborten. (Obs TMI),
Begynte å spotte for en uke siden og hatt ferskt blod på papiret ca annenhver dag og mørk utflod i truseinnlegget frem til nå Og har det enda. Er skikkelig utålmodig, men ingenting og gjøre med det… Hvordan var din mens etter abort
Og fikk du deretter normal syklus? ;)

Normalt har jeg spotta litt mellom EL og TR, men ikke så mye som nå..
Hadde medisinsk abort 18.mars, pga store avvik hos fosteret. Blødde mye selve dagen og kvelden. Neste dag og egentlig omtrent hver dag hadde jeg lett blødning som etter en uke gikk over til spotting. Spotting fortsatte daglig/annenhver dag til slutten av april.
Endelig, 5.mai fikk jeg første mens. Den var ekstra lang, 10 dager. Tror jeg hadde eggløsning siste dag av mens eller dagen etterpå, men ble ikke gravid.
I går fikk jeg andre mens etter aborten, og denne virker mer normal slik jeg har pleid å blø tidligere.

Hadde medisinsk abort 18.mars, pga store avvik hos fosteret. Blødde mye selve dagen og kvelden. Neste dag og egentlig omtrent hver dag hadde jeg lett blødning som etter en uke gikk over til spotting. Spotting fortsatte daglig/annenhver dag til slutten av april.
Endelig, 5.mai fikk jeg første mens. Den var ekstra lang, 10 dager. Tror jeg hadde eggløsning siste dag av mens eller dagen etterpå, men ble ikke gravid.
I går fikk jeg andre mens etter aborten, og denne virker mer normal slik jeg har pleid å blø tidligere.
Det tok 6 1/2 uker fra aborten til neste mens. Og forrige syklus nå hadde jeg EL noen dager senere og lengre syklus. Er veldig spent på når jeg får EL denne gangen. Venter den om ca en uke. Håper kroppen begynner å komme seg og bli klar på ny. Om jeg ikke blir gravid denne PP eller neste så drar jeg til gynekolog og sjekker om alt ser greit ut.

Back
Topp