Hvordan var fødsel nr 2?

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg har termin om 3 uker og er spent på hvordan fødsel nr 2 vil bli. Gikk 13 dager over med førstemann. Når fødte dere nr 2 og hvordan var fødselen?
 
Jeg har termin om 3 uker og er spent på hvordan fødsel nr 2 vil bli. Gikk 13 dager over med førstemann. Når fødte dere nr 2 og hvordan var fødselen?
Gikk også 13 dager over med førstemann (ble igangsatt).
Fødte nr2 spontant 4 dager over termin.
Styrtfødsel.
 
Ble satt i gang med første 7 dager over og ble satt i gang med andre 6 dager over. Første var det over et halvt døgn i aktiv fødsel og med nr 2 så var det i underkant av to timer. Nr 1 ble tatt med tang og nr 2 kom i full fart :)
 
Kortere og vondere :shy: Nr 2 kom 36+5. Førtemann kom 39+1.
 
Kortere og vondere kan beskrives her også. Men fikk en HELT annen fødsel. Riene satt på annet sted, f.eks.
Fødsel1, 35+4 og 11t fra start til slutt.
Fødsel2, 38+3 og 5t start til slutt. :)
 
Førstemann hadde termin 14 og ble født 26 januar igangsettelse pga vannavgang

Andremann kom naturlig 25 september, termin var 16 og var en veldig fin opplevelse sammenlignet med første!
Smertefull og tøffere. Frøkna var stor og jeg var godt mørbanket men fikk ro og mest mulig naturlig. Kun to jordmødre på slutten , men alt i alt helt fantastisk!
Fikk både badekar for smertelindring og akupunktur nær riene hadde roet seg tidligere på dagen. Vannet med henne måtte taes da pressriene startet på 6 cm auch! Så veldig forskjellig fra broren. Fødte med 8 cm åpning med hjelp fra jm som gikk inn å åpnet siste rest.
 
En drøm! Første kom noen dager før, gikk raskt men fikk mye medikamentell smertelindring og var ikke helt til stede. Så nr to ble født i vann - også noen dager før termin. Var klar for å føde på nytt med en gang :hilarious:
Nr tre var igangsatt før termin og gikk fra tre cm til ute på 3,5 time. Det gikk litt fort og jeg var igrunn ganske lykkelig for å være ferdig for godt da :hungover:
 
Har 3 fødsler . Nr 2 var en drømm fødsel. Var rast. Alle 3 kom uke 39 + 2-3 dager
 
Nr. 1 kom en dag før termin, fødsel startet etter jeg blei strippet på sykehuset i forbindelse med innleggelse pga misstanke om svangerskapsforgiftning. Ca 9 timer lang fødsel med epidural.
Nr. 2 kom 5 dager før termin i full fart. Fra første rie til ho var ute gikk det 2t og 40 min.
 
Nr. 1 fødsel startet 7 dager over termin, ungen var ute et døgn senere.
Barn Nr. 2 kom som en rakett hjemme på soveromsgulvet 2 dager over termin.
 
20 mnd mellom fødsel 1 og 2, nummer 1 ble igangsatt 13 dager over og endte i klipp og vakuum.
Den andre fødselen startet spontant 3 dager over tiden og fra første tegn til han var ute på sykehus gikk det 4 timer :-D husker fødselen som koselig! Beste fødselen jeg vil gjerne ha en slik igjen!

nummer tre derimot var jævli vond!
Blir spennende å se med nummer fire :p
 
Gikk en uke over med nr 2. Han lå som stjernekikker så det ble ganske jævlig! Men likevel takla jeg det bedre enn fødsel nr 1.
 
Slenger meg på her jeg, hvor mange år var det mellom nr 1 og nr 2 ? Jeg er livredd for styrtfødsel, og ser at nr 2 gjerne kommer litt raskere. Men nå er det 13år siden jeg fikk min første, så har ett lite håp om at ting kan gå litt treigere da - når det er så lenge siden sist :bag::oops:
 
Slenger meg på her jeg, hvor mange år var det mellom nr 1 og nr 2 ? Jeg er livredd for styrtfødsel, og ser at nr 2 gjerne kommer litt raskere. Men nå er det 13år siden jeg fikk min første, så har ett lite håp om at ting kan gå litt treigere da - når det er så lenge siden sist :bag::oops:
6 år mellom 1 og 2, og 8 år mellom 2 og 3.
 
Slenger meg på her jeg, hvor mange år var det mellom nr 1 og nr 2 ? Jeg er livredd for styrtfødsel, og ser at nr 2 gjerne kommer litt raskere. Men nå er det 13år siden jeg fikk min første, så har ett lite håp om at ting kan gå litt treigere da - når det er så lenge siden sist :bag::oops:
11,5 mnd :hungry:
 
Nr2 var raskere, kom 8 dager over. Første kom 5 dager over. :) nr3 kom 4 dager over
 
Fødte 39+2 og 39+6

Fødsel nr 2 var kort, intens og heftig, men var rett på beina igjen med en gang!! :)
 
Takk for alle svar, kjekt å lese Ser ut som fødsel nr 2 oppleves kortere men mer intens for de fleste. Er heller innstilt på det en en langdryg fødsel. Håper på kort og rask fødsel denne gangen
 
Første ble forløst med vakuum etter 18/19 timer pga truende asfyksi, lagde ikke en lyd da han kom og de løp bort med ham.
Nummer 2 kom på 4-5 timer, hadde stormrier og var en ganske enkel fødsel. Null rifter, oppe og gikk med én gang etterpå og ungen skrek før hun var ute omtrent.
 
Fødte førstemann 5 dager før, og andremann 13 dager før.
Første fødselen startet med rier og aktiv fødsel varte i 1 time. Andre fødselen startet med fostervann som gikk litt og litt, og aktiv fødsel varte i 2 timer. To pyntesting med førstemann, ingen rifter med andremann, til tross for at han var et halvkilo tyngre.
 
Back
Topp