Hvordan var du døgnet før fødselen startet ?

Jeg følte meg egentlig bedre enn på lenge morgenen før fødselen. Fikk sovet lenge, og dro ut for å kjøpe inn de siste tingene til babyen. Før jeg dro hjem og la på sengetøy og så litt på tv, spiste middag hos mamma, og begynte å kjenne de første små takene utpå kvelden. Morgenen etter ble Tuva født!

Jeg merket ingen ting annet enn at jeg var MØKKA LEI!! Da var jeg allerde på dag 19 over ul termin.. Ble satt igang dag 20...

Eh.. litt pinlig da.. Skulle inn og settes i gang morgenen etter kl 08... Og møtte opp til timen som avtalt.. Jordmor sjekker og spør meg om vannet mitt har gåt.. "Eh.. var litt dårlig i magen i går kveld, og da kom det bare vann.." Ooops... DA skjønte jeg det.. litt treig i pappen...

Hadde 2-3 cm åpning og var moden og klar i maaaaange uker før den tid, og var generelt dårlig så merkea ikke noe ellers enn det.. Kynnere og falske rier hadde jeg hatt siden uke 30 da var jeg innlagt i 5 dager og de stoppa fødselen.. så tenkte ikke noe over det heller..

Jeg var i toppform! Dagen før han kom var jeg på farten hele dagen og handlet mat og div. ting. Dette var på termindagen. Jeg var jo selvsagt litt trøtt og sliten, men det er normalt.
Så for meg er det sant som det sies at fødselen starter når man minst venter det.
Kom meg ikke til sengs før midnatt og litt over 5 timer senere, kl 05.15 kom første rie :)

Jeg hadde vondt nederst i ryggen, det var skikkelig ubehagelig å sitte. Etterhvert fikk jeg veldig sterke kynnere som begynte å gjøre vondt, jeg måtte stoppe opp når de kom. Var vel kanskje starten på rier. Vi skulle egentlig på kino, men jeg følte meg ikke i form til det. Ville bare være hjemme og sløve i sofaen. Og brått og uventa gikk plutselig vannet :)

Back
Topp