Hvordan var din....

ladidaa

Flørter med forumet
første fødsel? Gikk det tregt, raskt...
er litt nyskjerrig på andre sin første gangs fødsel...
Har ikke født selv ennå, og sliter litt med fødselsangst og har "legeskrekk", så syns det er greit å høre andre sine historierer.... [:)][:D]

ORIGINAL: gikken

Har ikke født selv ennå, og sliter litt med fødselsangst og har "legeskrekk", så syns det er greit å høre andre sine historierer.... [:)][:D]

da gidder jeg ikke å fortelle om min første fødsel [8|]

tok 17.5 timer etter 1 igangsettingspille..
helt grusomt å bli satt igang.. alt er så kunstig. jeg var ikkeklar og ikke gutten heller! Alt ble bare feil å fødsel nr2 var ikke så smertefull som nr1.. tror mye har med det at jeg ikke hadde kontroll på kroppen da den ble igangsatt,,

Treeeeeigt... jeg var på føden i over 50 timer...
Vannet gikk i 23 tiden natt til fredag den 13`ende... ble satt igang tidlig den 13`ende siden riene ikke starta selv... men tok tid...
Så starta vel riene opp den 13`ende utpå dagen (tror jeg) og han kom ut 05.23 morgenen søndag den 15`ende

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Vannet gikk 23.30 og han var ute 3 timer etterpå. Ingen forvarsel på at fødselen var igang før vannavgangen heller. En kjempeflott fødsel egentlig..men gikk drøyt fort da. Var smerter konstant uten pauser liksom. Men jeg er fornøyd og fikk en fin opplevelse [:)]

Samme opplevelsen her, men jeg brukte 4,5 time.

Eller jo.. Jeg fikk forsåvidt varsel... Hadde tegningsblødning og 3 cm åpning to dager før.. Men ingen rier.

Deilig å vite at det kan gå fort første gang også, er det jeg håper på. Bare ikke det går altfor fort, for det er vel ikke bra?
Er ikke smertene jeg tenker så mye på, er heller det å ligge på føden og bare vente og vente, med legeskrekk. HATER alt som har med sykehus og gjøre, blir dårlig og uvel av lukta.. får helt panikk... Har tenkt en del på hjemmefødsel, men vet ikke hvordan det er tilrettelagt for folk som bor i Bergen by? [:)]

Så håper på noelunde lik fødsel som Wayne`s Wife XL og Rada [:D]

Den gikk veldig raskt :) Hadde noen smårier om natta som jeg trodde var kynnere. Kom på sykehuset for sjekk kl 2 dagen etterpå, klokka 3 gikk vannet(hadde da 2-3 cm åpning). Og halv 8 var han ute :)

Tålte smertene greit. Kasta opp da , men hadde ikke bruk for lystgass, epidural eller sånne ting :) Kun massasje, akupunktur og varme risposer :)

Så er meget fornøyd jeg :D

ORIGINAL: jejagal

raskt [:D]
kom inn på sykehuset 2130, og junior var ute 2316 [:D]
4 pressrier [:D]

kunne født 13 barn til hvis alle mine fødsler hadde vært lik [:D]
ingen epidural, litt lystgass.

det jeg grudde meg mest til var når de skulle sy faktisk, men da lo de bare av meg og sa "herregud, du har nettopp født, og du gruer deg til å sy??" [8D] men det var ikke vondt det heller [:D]

hadde mer vondt i etterkant av fødselen, da jeg slet med å reise meg, gå og sitte.. kjentes ut som alle involler skulle ramle ut av meg [8D]

Hadde rier i ett døgn ca. Han kom på 3 kvarter, hadde heller ikke bedøvelse :) Synes det var en helt grei fødsel og var ikke så gale som folk skal ha det til :) men ingen fødsler er jo like, men synes ikke du skal grue deg så mye! Det kommer til å bli det beste du noen gang har oppøevd :)

Var den så fæl?
ORIGINAL: jejagal

jejagal

Tja.. normalt vil jeg tro. Kom inn 18 00 og føda 0300 [:D] 
Fikk epidural, og det angra jeg bittert .. for jeg kjente ikke pressrier, og nattevakten
som overtok var sur fordi jeg hadde fått det når det egentlig var for sent.

Var jo et smertehelvette uten like noen timer, men det ble glemt fort [8D]
(nr 2 var uten epidural, og det anbefaler jeg alle, herlig fødsel)

Begynte å lekke fostervann den 7.mai. Den 9. mai var jeg på kontroll, kom tilbake den 10 mai for igangsetting.
Rier fra den 10 mai kl 9, til den 11.mai kl 22.30 da han ble forløst med katastrofe keisersnitt. I over 6 timer hadde jeg konstante og helt umenneskelige vonde rier, pressetrang ved 3 cm åpning, stresset baby med over 180 i puls, epidural som ikke funket.. You name it..
Belønningen ble verdens beste babygutt :D Og jeg gleder meg til neste gang jeg skal føde. For selv om det var sinnsykt vondt, så var det jaggu meg verdt hvert sekund med smertehelvete.. :D

Kjente første ri ca kl 13. Gutten var født 18.22 samme dag [:)] Rask og fin første fødsel [:)]

Gikk så seint at jeg trodde jeg skulle forgå...

Tror jeg ville sagt at det gikk sent, selv om aktiv fødsel bare varte i 10 timer, som er normalt for førstegangs. For det tok 50 timer fra vannet gikk til ungen var ute. Og over ett døgn fra vannavgang til jeg ble igangsatt. Og over ett døgn med smertefulle rier. Men, jeg er UTROLIG glad jeg fikk oppleve det! Andremann ble tatt med planlagt KS, og det blir ikke en like spesiell opplevelse synes jeg.

hadde egentlig en veldig grei fødsel.

våknet av rier på natta, og fødte 16 timer senere, på 3 pressrier.
vannet gikk 16.15, 15.25 var ho ute[:)]
var kjempesprek etter fødselen, så har ingenting å klage på[:)]

jeg fikk vite jeg var rask for å være førstegangsfødende :)

Riene startet kl 3. ringte sykehuset kl4. de kunne ikke gjøre noe for riene ikke var regelmessig, fikk beskjed om å ta paracet å sove. tok en dusj og paracet hjalp ikke, dusj igjen vannet gikk. ringte sykehuset fikk komme til sjekk, men måtte belages på å reise hjem. kom opp der, sjekket åpning, jordmor fikk litt sjokk siden den var 7-8cm. 1,5time senere var gullet født kl.10.03. 5/6 press rier :)

så alt i alt en vesentlig fin og grei fødsel uten smerte lindring og tok 7t og 3min

Back
Topp