Hvordan var din tredje fødsel?

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Har dere lyst å dele deres fødselsopplevelse nr 3 kontra de andre? Har selv en god og en dårlig fødselsopplevelse, så er veldig spent på hvordan fødsel nr 3 blir. Og om det stemte for dere at nr 3 er en luring?

Opplevde nr 3 som en luring. Under fødsel nr 1 og 2 hadde jeg regelmessige rier og rier med et mønster fra start til slutt. Med tredje hadde jeg regelmessige rier og rier med et mønster i starten, men så ble de plutselig borte. Kom tilbake. Ble borte. Kom tilbake. Ble borte… ble aldri et ordentlig mønster etter de ble «borte» første gangen. Jordmor sa vi kunne dra hjem fra sykehuset(jeg var den eneste innom føden den dagen, så var ikke plassmangel). Hun fikk meg til å tvile på at jeg var i fødsel. Jeg tenkte at det bare var vonde modningsrier ettersom hun sa jeg kunne dra hjem. Dro hjem og turte ikke å komme tilbake før riene var tette og regelmessige igjen. Det skjedde aldri. Hadde 5 rier i løpet av 1 time før vannet plutselig gikk og det sa pang. Rier non stop. Rakk såvidt sykehuset i ambulanse, selvom vi dro med én gang og kjørte ambulansen i møte. Babyen stod i åpningen i det vi ankom mottakelsen.

Jordmor sa vi kunne dra hjem fra sykehuset(jeg var den eneste innom føden den dagen, så var ikke plassmangel). Hun fikk meg til å tvile på at jeg var i fødsel.
Husker du om hun sjekket åpning? Jeg kan ikke fordra slike hjemsendelser, og så av en tredjegangsfødende da. :shifty:

Ja, var bare 2 cm :shy: Jeg har lært at styrken på riene har mer å si enn om de er regelmessige og tette. Neste gang skal jeg bare stole på meg selv :king
Bra! :) Sist gang (min andre) ville ikke hun som tok imot meg sjekke åpning fordi hun snart skulle av vakt... Var 7 cm da nestemann kom på vakt. Har også noen tanker om neste gang. :joyful:

Tredje.. vel, ca like lang som nr2. Men; riene var mer uregelmessige. Og det lengste svangerskapet jeg har hatt.

Men selve fødselen var den beste jeg har hatt. Handlet nok mer om at jeg forberedte meg skikkelig, og hadde mye mer kontroll over egen kropp.
Ble derfor den minst smertefulle fødselen jeg har hatt.
Gleder meg derfor litt til nr 4..!

Nr3 var nesten smertefri, fikk sjokk da jeg kom på sykehuset og allerede hadde 5cm.jeg var sikker på å bli sendt hjem igjen. Uregelmessige rier over 2 dager før. Eneste fødselen som ikke startet av vannavgang. Anbefaler virkelig å se på youtube om breathing techniques osv. Det virker faktisk!

Nr 1: riene startet kl 01, 7 dager etter termin. Normalt forløp med rier som bygde seg opp, presset i 15 minutter, ble tatt med sugekopp. Aner ikke når vannet ble tatt. 9,5 t fra start til slutt.

Nr 2: riene startet kl 01, 6 dager etter termin. Regelmessige rier med èn gang, etter 2 timer var det ingen pause mellom riene. De tok vannet på 7 cm, 10 minutter etter det ble han født. Jeg måtte holde igjen 3 pressrier, så skøyt han ut. 4,5 t fra start til slutt. Heftig :hilarious:

Nr 3: vannet går kl 14:10, 2 dager etter termin. Misfarget, så får komme inn relativt kjapt (midt i vaktskifte). Riene startet av seg selv ca kl 15. Regelmessige rier, etterhvert uten pause. På nippet til å bli keisersnitt da hun taklet riene dårlig til slutt. Men jeg pressa som en dronning og fikk hun ut vaginalt, rett før jordmor ville trykke på knappen :nailbiting:
4,5 time fra vannavgang til slutt.

Nr 3 er den mest fantastiske jeg hadde, hsr 4 barn. Har styrtfødsler med alle, men med nr 3 rakk jeg badekar. Var oppi badekaret, satt i ca 15 min, så fikk jeg pressrier, presset en gang og hun var ute. Nr 4 var den verste av dem alle.

Back
Topp