Hvordan var din erfaring med OUL?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Jeg forventet at de sjekket om babyen er frisk. Alt annet blir ekstra.
Jordmor jeg fikk var fantastisk, og hun hadde satt seg inn i vår historie og følte at vi ble tatt veldig godt imot på alle måter. Så hun ga mye mer enn forventet egentlig, men godt å vite at man blir tatt vare på når man har tung bagasje [emoji173]️

Var mye bedre denne gangen enn sist gang men det var bare pga dialekten [emoji23] hun sist kom fra Sogndal og hadde skikkelig Sogndaldialekt, og jeg forstår ikke så godt den dialekten [emoji23] men i begge OUL var de kjempeflinke, forklarte godt og fikk fine bilder [emoji7] håper jeg får henne igjen når jeg skal tilbake i januar [emoji4]

Var helt fantastisk! [emoji7] hun var utrolig grundig og forklarte og viste masse, i tillegg til at hun var kjempebehagelig [emoji4] lot oss komme med innspill og svarte på alle spørsmål, er kjempefornøyd [emoji7]

Verken veldig fornøyd eller skuffa. Fikk sett lillegutt og han ble undersøkt som han skulle. Gynekologen synes ikke det er noe spennende jobb tror jeg :p så var ikke sånn kjempe koselig akkurat, men helt ok.

OUL var en veldig spesiell opplevelse for oss. Jm tok seg god tid, forklarte godt underveis og tok hensyn til oss som venter vårt første og som så han for aller første gang. Lillegutt snudde på seg og viste seg fra alle mulige sider så alle mål ble tatt og jm kunne bekrefte at alt så bra ut. Utrolig fine og klare bilder fikk vi og siden han var så samarbeidsvillig. Blir glad bare av å mimre tilbake, gleder meg enormt til å endelig få holde han i april[emoji16]

Verken veldig fornøyd eller skuffet her heller:)
Syns det gikk litt vel fort, og han var ikke så nøye med å fortelle og forklare. Var på tul for 4 uker siden, og der var hun mye mer nøye, tok seg bedre tid, og var veldig flink til å fortelle underveis:joyful: fikk bedre bilder da også:rolleyes:

De beste bildene blir jo tatt rundt uke 12-14, fordi da er det et lite menneske, men babyen har fremdeles så mye plass at man får tatt bilder av hele kroppen- blir mindre close up[emoji4]

Jeg følte jeg ble veldig godt ivaretatt på oul- det ble tilkalt spesialist, og de brukte fargedoppler og tok seg god tid. Men ettersom det ble et litt alvorlig fokus, så ble det en litt overveldende opplevelse.

På ultralyden i uke 13 (på sykehuset det også) var det bedre stemning. Da var vi så letta over gode resultat, og over å se liv. Og jordmoren var så søt, og sa flere ganger: «åh- er så fin at!». [emoji4]

Synes ikke det var noen høydare akkurat. Kjempekoselig å se lillegutt selvfølgelig og vite at han var tilsynelatende frisk, men jeg skulle visst mast mer på legen i 1.trimester om å ta langtidsblodsukker fikk jeg beskjed om . Jeg ble spurt om jeg røyket, selv om jeg følte det var unødvendig når hun drev å leste på papirene mine. Har aldri tatt i en røyk i mitt liv. Terminen ble flyttet 10(!) dager bakover så jeg kjente på nervøsitet om både at kanskje lillegutt ikke får nok næring da jeg kaster opp hver dag og at jeg må gå på overtid og det kan ende galt. Jeg tror ikke helt på at jeg testet positivt i uke 2 nemlig...

Jeg ble også påminnet om at jeg måtte huske å bestille glukosebelastingstest (virket som hun trodde jeg var helt sløv) og at jeg skal tilbake i uke 32 på grunn av fedmen min. (Sykler Birken til vanlig og er sykepleier så føler jeg putter i meg de rette næringsstoffene, men fordi jeg har høy BMI så tror visst alle ukjente i helsevesenet at jeg kun ligger på sofaen å spiser chips og ser tv. Ikke har vi tv og ikke liker jeg chips...

Last edited:
OUL var en fin opplevelse.. Mannen min fjollet som han pleier [emoji85]
Samtidig var det litt trist, for mamma var med på OUL med første frøken, og nå er hun ikke med oss mer...

OUL var en fin opplevelse i den forstand at vi fikk se lille og at alt var bra. Men vi savnet at jordmor tegnet og forklarte litt underveis. Det hadde vært supert med noen bekreftelser på at ting så normalt ut før jeg spurte på slutten av timen.

OUL var en fin opplevelse.. Mannen min fjollet som han pleier [emoji85]
Samtidig var det litt trist, for mamma var med på OUL med første frøken, og nå er hun ikke med oss mer...

Huff... Jeg vil bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det. [emoji17] Den sorgen er litt tung i disse dager. Vanskelig å se for seg å få en ny baby uten å kunne dele det med mammaen sin. [emoji173]️

OUL var en nedtur i forhold til privat i uke 14, men det var vi forberedt på. Jordmor sa veldig lite og forklarte dårlig i forhold til den opplevelsen vi hadde hos Martin Lundring i uke 14. Kjempedårlige bilder og vi skjønte ingenting av hva som var opp og ned på ting. Gadd ikke en gang å få med oss bilder av havregrøten hjem. Hun satte også en termin jeg vet med sikkerhet er feil. Er redd for å gå for mye på overtid pga. to venninner som har mistet fullgåtte barn på overtid, og nå ble jeg selv satt tilbake. Får ta den kampen når den evt. kommer, men skal nevne det for JM allerede på 24 ukers kontrollen.

Minnene fra OUL er bare et stort tomrom. Fikk vite at det var tvillinger og etter det datt eg litt vekk. Blei mye måling fram og tilbake mellom de små i magen. Så selv om jordmor forklarte underveis, var det ikke så mye eg fikk med meg.

Hun hadde skikkelig god tid og var kjempeflink til å vise og forklare og veldig oppmuntrende. Så syntes det var en flott opplevelse.

Back
Topp