Hvordan var det å gå ned i vekt etter 2. Svangerskap?

Augustbaby19

Flørter med forumet
Hei

Jeg lurer på hvordan det var å gå ned i vekt 2.gang.Hvor mye la dere på dere 1. og 2. gang?
I første svangerskap gikk jeg opp 24 kg, men etter fødsel var 13 kg borte. Resten gikk gradvis bort og følte det gikk ganske greit. Etter 9 måneder veide jeg det samme som før jeg ble gravid.

Denne gangen er jeg 3 kg tyngre enn jeg var i samme uke forrige gang uke 23, så jeg er bekymret for at det blir 30 kg denne gangen:(

Jeg sliter med kvalme og bekkensmerter, og det eneste som hjelper er å spise. Spiser ikke usunt, men blir nok mer enn jeg trenger. Er så kjipt å bli tjukk fordi jeg er dårlig. Er til vanlig slank med en bmi på 21.

Blitt tjukkere å tjukkere :p er på unge nr3. Han er 2 mnd å jeg veier for øyeblikket 15kg mer enn jeg gjorde før jeg fikk barn. Å jeg var litt blubb fra før :p kom meg aldri ned på startvekt etter de to andre, men nå har jeg store planer om å slanke meg. Må bare komme meg over kneika med søvnmangel og få litt bedre vær ute først. Spiser Sundt og drikker mye vann, men kroppen min slipper ikke tak på fettet.

I 1. svangerskap gikk jeg opp 9 kg. Alt var borte i løpet av den første uka etter fødsel, gikk ned 11 kg i løpet av den første uka. Vet ikke hvordan det gikk videre, da jeg ikke hadde vekt hjemme på den tiden.

Gikk ikke opp noe i 2. svangerskap. Gikk ned
13 kg etter fødsel.

I det tredje gikk jeg ned 6,5 kg i svangerskapet og 12,5 kg etter svangerskapet, til sammen 19 kg vektnedgang.

Det er nok ingen fasit på hvordan ting blir :)

Har tre barn. Gikk litt mer opp med nr 3, men det var fordi de to første kom for tidlig og vokste dårlig. Gått ned igjen til startvekt ganske fort med alle uten å gjøre noe spesielt.

1.svangerskap gikk jeg opp 10 kg og de kiloene var borte 1 uke etter fødsel. Var veldig aktiv både i svangerskapet og etterpå.

2.svangerskap gikk jeg opp 15 kg. Ikke så aktiv og mye sukker. Gikk ned 10 kg ganske kjapt, men de siste 5 kiloene satt bom fast. Hadde en baby som hatet vogna, så det ble lite aktivitet. De siste kiloene forsvant til slutt, men det tok noen måneder. Det satte seg på lårene og jeg er veldig misfornøyd med de nå. Har gått 3,5 år, så har innsett at jeg må nok inn på et treningssenter hvis jeg skal få gjort noe med det. Bmi på 20, så ikke overvekt, men bare helt feil likevel:wacky:

Med nr. 1: 28 kg. Fikk gutt på 4340 og 55 cm. Gikk ikke ned alt før det var gått over ett år fordi det tok tid for meg å komme meg etter en hard fødsel. (Ikke glem knipeøvelsene!!)

Med nr. 2: 12/15 kg. Fikk jente på 3470 og 49 cm. Mye raskere på bena, men samtidig store bekkenplager fra ca uke 20 i svangerskapet. Ventet noen mnd med å løpe, men gikk mye tur og var bevisst ekstra aktivitet. Og knipeøvelser startet jeg igjen med rett etter fødsel. Typ, dagen etter. Gull verdt!

Før graviditet var jeg både yngre og mer spinkel i kroppen. 1,64 m og 56 kilo. Nå er jeg 37 og kroppen forandrer seg litt med tiden. Trivselsvekt på 61/62. Trening er blitt viktigere med årene, og styrketrening er investering. Og muskler veier jo litt.
Om jeg blir gravid igjen nå, så skal jeg fokusere enda mer på trening (yoga/gå turer/lett styrketrening).

Jeg gikk ikke ned i vekt ved å amme.

Har lagt på meg 25 kg hver gang. Gått ned 12 raskt men de 12 siste tok tid spes etter nr 3. Nå venter jeg nr 4 og er på match vekt igjen. Vi får se hvor det ender. Jeg synes at det er ok å være litt chubby så lenge man fullammer. Etter 6 mndr er det vel fremfor alt maten som styrer opp hvis man går opp el ned el blir hvor man er.

1. Svskap født aug 19: Jeg starta på 95kg, gikk ned til 89 i første trimester pga kvalm og oppkast og endte på 110 kg, så gikk opp 15 kg fra startvekt og 21kg fra laveste punkt. Slet med kolikk, mye bæring og testa melkefritt kosthold så vekta bare raste ned. Var nede i 85 etter 8 mnd ca, men gikk opp igjen litt når jeg slutta med ammingen.

2. Svskap som skal fødes april 21: begynte på 90 kg, gikk opp (ca 1 kg) istedenfor ned i første trimester for greide å holde kvalmen i sjakk med mat. Gikk myyye fortere opp og fikk fort mage med nr 2, men så bremset vektoppgangen fra uke 24 ca.. Er nå i uke 31+6, har gått opp 15 kg og hvis kurven fortsetter som den har gjort ender jeg på 110 igjen, opp 20 kg fra både laveste punkt og startvekt :)

Håper på mindre kolikk men like "enkel" vektnedgang som sist, så det blir spennende å se!

Hei

Jeg lurer på hvordan det var å gå ned i vekt 2.gang.Hvor mye la dere på dere 1. og 2. gang?
I første svangerskap gikk jeg opp 24 kg, men etter fødsel var 13 kg borte. Resten gikk gradvis bort og følte det gikk ganske greit. Etter 9 måneder veide jeg det samme som før jeg ble gravid.

Denne gangen er jeg 3 kg tyngre enn jeg var i samme uke forrige gang uke 23, så jeg er bekymret for at det blir 30 kg denne gangen:(

Jeg sliter med kvalme og bekkensmerter, og det eneste som hjelper er å spise. Spiser ikke usunt, men blir nok mer enn jeg trenger. Er så kjipt å bli tjukk fordi jeg er dårlig. Er til vanlig slank med en bmi på 21.

I første svangerskap, med gutten, så var jeg kvalm ca til 8-10 uke og gikk opp ca 20 +- kg.

I andre svangerskap, med jenten, så var jeg dødskvalm og dårlig hele svangerskapet, klarteknapt spise, og startvekt sto på den samme hele veien. Etter fødsel var jeg 10 kg lettere.

Back
Topp