Hvordan var deres spedbarnperiode?

Ingenting å rope hurra for ;) eldste var, misforstå meg rett, grusom.

Yngste var mye flinkere til å sove, og er fortsatt det.
 
2 sove babyer, var en herlig tid . støvsuga rundt ørene på ungene uten at de våkna. Bikkjene sleika de i øret uten at de våknet. Var veldig godt. Kronisk blide .

Nå ventes nr 3 , så da får vi vel første barnet tenker jeg .... :(
 
Jeg likte det ikke, men var ganske nyutdannet og ny i arbeidslivet, og det var mannen som ville ha barn da, så vi ble enige om at han skulle ta mye av permisjonen. Lille gråt mye, jeg var våken omtrent hele natta, mannen utviklet migrene, lille gråt ikke når jeg ammet, hvilket fortsatt var så ofte som jeg fikk lov til av helsestasjonen (tror de mente jeg måtte ha to timer mellom hver gang), så han kom til meg på jobb eller jeg dro hjem flere ganger om dagen. Pappa ble gående med bæresele og hørselsvern til babyen skrek seg i søvn og jeg hadde konstant dårlig samvittighet for situasjonen hjemme.

Jeg tror det kunne vært bedre for mange, men for oss ble det ikke en god løsning. Vi planla annerledes med nr to.
Huff, det hørtes tøft ut.
 
Første var en sovebaby. Hadde kjempe stort søvnbehov så han sov masse.

Nr to hadde kolikk de første 2 månedene så det var utrolig slitsomt men når det fa seg ble hun også en sovebaby til hun ble 4 mnd. Nå føler jeg hun nesten ikke sover på dagen. Er nesten 4,5 mnd nå
 
Første var en sovebaby. Hadde kjempe stort søvnbehov så han sov masse.

Nr to hadde kolikk de første 2 månedene så det var utrolig slitsomt men når det fa seg ble hun også en sovebaby til hun ble 4 mnd. Nå føler jeg hun nesten ikke sover på dagen. Er nesten 4,5 mnd nå
Så ulike de kan bli altså!
 
Så ulike de kan bli altså!
Ja virkelig. Er morsomt å se forskjellen på de. Han sov mye og var utrolig treig med alt (dette løsnet når han var 8-9 mnd og tok igjen alt).

Hun er super rask med alt og utrolig sterk til å være 4,5 mnd. Kommer seg nesten halvveis opp i sittende stilling fra ryggen. Altså situps. Hun vil ikke ligge og skal få med seg absolutt alt.
 
Ja virkelig. Er morsomt å se forskjellen på de. Han sov mye og var utrolig treig med alt (dette løsnet når han var 8-9 mnd og tok igjen alt).

Hun er super rask med alt og utrolig sterk til å være 4,5 mnd. Kommer seg nesten halvveis opp i sittende stilling fra ryggen. Altså situps. Hun vil ikke ligge og skal få med seg absolutt alt.
Hehe, så rart! Føler du det er helt tilfeldig? Eller har du gjort ting ulikt?
 
Hehe, så rart! Føler du det er helt tilfeldig? Eller har du gjort ting ulikt?
Tror nok det er helt tilfeldig. Han var også veldig stiv og hatet å ligge på magen så kanskje derfor. Men utenom det tror jeg nok det er en tilfeldighet. Alle er jo forskjellige. Selv søsken:)
 
Eldste: kolikk i 4 måneder. Etter det ville han bare ikke sove. Amming gikk til helvete og jeg sovnet stående med ham i armene.

Mellomste: helt ok. Sov ikke spesielt mye, men mer enn eldste.

Yngste: sov døgnet rundt de første 4 ukene - etter det kun fem minutter om gangen til hun var nesten 5 måneder. Hele døgnet. Endelig begynt å sove litt mer..
 
Eldste: kolikk i 4 måneder. Etter det ville han bare ikke sove. Amming gikk til helvete og jeg sovnet stående med ham i armene.

Mellomste: helt ok. Sov ikke spesielt mye, men mer enn eldste.

Yngste: sov døgnet rundt de første 4 ukene - etter det kun fem minutter om gangen til hun var nesten 5 måneder. Hele døgnet. Endelig begynt å sove litt mer..
Den er ikke så enkel alltid, den første tiden!
 
Ingen av delene. En aktiv, matglad gutt som ikke likte å sove uten fysisk kontakt med meg og første gang sov gjennom natten da han var 15 måneder :sleep011 Første tiden var tøff, slet med å få tid til å sove eller dusje. Da det endelig var begynt å bli bedre rundt 6,5 måneder skulle jeg tilbake i jobb. Blir lengre perm denne gangen :)
 
Ingen av delene. En aktiv, matglad gutt som ikke likte å sove uten fysisk kontakt med meg og første gang sov gjennom natten da han var 15 måneder :sleep011 Første tiden var tøff, slet med å få tid til å sove eller dusje. Da det endelig var begynt å bli bedre rundt 6,5 måneder skulle jeg tilbake i jobb. Blir lengre perm denne gangen :)
Ja, det forstår jeg godt da! :)
 
Fin med begge. Men krevende.
 
Back
Topp