Hvordan var deres første dans?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg er godt i gang med bryllupsfantasier, og jeg og sambo har pratet litt om at vi ønsker å friske opp swingen vår (vi tok et kurs som tenåringer og har aldri danset swing etterpå), og gjøre noe litt raskere og morsomt. 

Det er jo kjempegøy med sånne hvor man driter seg litt ut til halvteite sanger, men jeg har ikke lyst til det, jeg vil se bra ut og overraske og imponere litt. 
http://www.youtube.com/watch?v=Vqiw-Kqtlr0
Det er jo morsomt med slike da, men det finnes massevis av dem på youtube, og det er bestandig litt flaut i begynnelsen når brudeparet later som om de ikke vet hva som skjer. :p

Denne her var litt fancy da:
http://www.youtube.com/watch?v=hnY2nkUUw40&feature=related

Se på denne da, jeg syns den var skikkelig sexy, så gjennomført stil også med klærne. :)
http://www.youtube.com/watch?v=0HGWOQdE9n0

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å lære lindy hop, det er jo såå kult!
http://www.youtube.com/watch?v=frvSP2caCeo&feature=related

Nå finner jeg jo selvsagt ikke en av de kule filmene jeg så i går, den var ikke blitt sett så  mange ganger, men bruden viste plutselig fram at hun hadde på seg et par knallrøde joggesko til å danse lindy hop i. :D

Det tar jo litt tid å lære, men vi har jo halvannet år på oss, så det bør jo gå ann.

Hva danset dere i deres bryllup, og til hvilken sang? 

Hverken jeg eller mannen kan danse, så vi trengte en sang vi kunne bare "klinedanse" litt til. En fin sang som ga oppmerksomhet. 

Vi valgte Chicago med You're the inspiration. 

Trone skrev:
Siden jeg hadde kjole med så langt slep så  funket ikke noe annet enn en klinasdans, he he!!
Selv om kjolen krøllet seg rundt beina våre som en slange,  så sparket jeg den bare løs igjen og så var det på an igjen rett etterpå :p

Vi valgte Westlife,  that`s where you find love.Nyyydelig tekst og nydelig sang.
http://www.youtube.com/watch?v=bnUhFlxsDhw

Jeg har ikke lyst på slep, har jeg funnet ut. Så jeg tror det blir vanskelig for meg å finne kjole, når jeg ikke vil ha stroppeløs kjole og ingen slep. :p Tenker kanskje ankelhøyde, vil ha slik at skoene vises litt. Alternativt noe som man kan løsne på et overskjørt og gjøre til en kortere kjole til dansingen. :p

toneany skrev:

Trone skrev:
Siden jeg hadde kjole med så langt slep så  funket ikke noe annet enn en klinasdans, he he!!
Selv om kjolen krøllet seg rundt beina våre som en slange,  så sparket jeg den bare løs igjen og så var det på an igjen rett etterpå :p

Vi valgte Westlife,  that`s where you find love.Nyyydelig tekst og nydelig sang.

Jeg har ikke lyst på slep, har jeg funnet ut. Så jeg tror det blir vanskelig for meg å finne kjole, når jeg ikke vil ha stroppeløs kjole og ingen slep. :p Tenker kanskje ankelhøyde, vil ha slik at skoene vises litt. Alternativt noe som man kan løsne på et overskjørt og gjøre til en kortere kjole til dansingen. :p

Det er jo bra du vet hva du ikke vil ha da! Det er jo absolutt en  bra start det :) Og så har du jo litt tid på deg til å finne det  :)

Trone skrev:

toneany skrev:

Trone skrev:

Det er jo bra du vet hva du ikke vil ha da! Det er jo absolutt en  bra start det :) Og så har du jo litt tid på deg til å finne det  :)

Hehe, ja det blir lett å sortere vekk de uaktuelle, problemet er bare at det virker som om det store flertallet er nøyaktig slik jeg ikke vil ha. :p
Er litt redd jeg blir sittende med en kjole jeg egentlig ikke liker, bare fordi det var den eneste som passet kriteriene liksom, eller fordi jeg ikke fant noe som passet kriteriene. 

Vi gikk for klassisk vals MEN vi danset til Metallicas Nothing Else Matters, og det var jo litt spesielt da. :-) Synes teksten i den sangen passer så godt for oss på en måte. :-)

Eneste jeg angrer på med bryllupet vårt er at jeg ikke stolte på at organisten var dyktig nok til å lære seg den utgangsmelodien vi ville ha. Vi er en smule filminteresserte og hadde lyst til å ha en marsj fra Star Wars som utgangsmarsj, en som begynner som en vanlig marsj og så bare blir Star Wars. Men organisten hadde ikke tid til å øve, kom rett fra ferie, så jeg turte ikke la ham improvisere den rett og slett...

Hvis dere er gode på swing så GJØR det! Jeg var i et bryllup som lita der brudeparet var gode på swing og valgte det over vals eller "snurre på stedet". Jeg var 7 år men husker det enda :-)

Det er deres bryllup så gjør det dere har lyst til og som dere vet dere ikke vil grue dere til på selve dagen :-D

Tweak skrev:
Vi gikk for klassisk vals MEN vi danset til Metallicas Nothing Else Matters, og det var jo litt spesielt da. :-) Synes teksten i den sangen passer så godt for oss på en måte. :-)

Eneste jeg angrer på med bryllupet vårt er at jeg ikke stolte på at organisten var dyktig nok til å lære seg den utgangsmelodien vi ville ha. Vi er en smule filminteresserte og hadde lyst til å ha en marsj fra Star Wars som utgangsmarsj, en som begynner som en vanlig marsj og så bare blir Star Wars. Men organisten hadde ikke tid til å øve, kom rett fra ferie, så jeg turte ikke la ham improvisere den rett og slett...

Hvis dere er gode på swing så GJØR det! Jeg var i et bryllup som lita der brudeparet var gode på swing og valgte det over vals eller "snurre på stedet". Jeg var 7 år men husker det enda :-)

Det er deres bryllup så gjør det dere har lyst til og som dere vet dere ikke vil grue dere til på selve dagen :-D

Hehe, vi er ikke så gode på swing enda, men vi liker det, og har lyst til å imponere litt, lage litt show. Men vi har jo masse tid til å øve, så tenker vi kan overraske folk med å ha lært oss det til da. :D

Luftet idéen til sambo nå, tror jeg har fått ham med. :D Må bare undersøke hva som finnes av muligheter for å lære det selv, og om det eventuelt finnes noen i området som kan hjelpe oss både med teknikk og evt koreografi. 
Det finnes jo masse swing-folk her, men jeg vil ikke ha en sånn stiv nordnorsk swing som vi lærte da vi tok kurs, jeg vil ha en kul og løs og ledig swing med silige moooves. :D

Vi valgte klassisk "skyv deg rundt på gulvet og ha partneren din nær" siden hverken mannen eller jeg er noen superhabile dansere. Vi danset til denne (slowversjonen av Cascada - Everytime we touch). For oss var det perfekt. =)

Bilde må til (fremdeles på rosa skyer ;P)

det går ann å lære seg, men på disse videoene (bortsett fra den første) så kan de danse godt fra før;) Men om dere er flinke til å danse så go for it:)

Jeg ville koreografert en nydelig vals jeg da. og så heller danset en morsom swing etterpå/senere. vil ikke bli så bra med vanlig brudekjole kanksje?

Back
Topp