hvordan var deres fødsel nr 3, jeg gruer meg sååå, trenger litt trøst.

vimsetemamma

Andre møte med forumet
jeg nærmer meg mer og mer fødsel nr tre, og jo nærmere jeg kommer jo værre blir angsten. jeg gruer meg til fødsel, selv om jeg kan huske to gode fødsler. men jeg har i ettertid slitt mye med panikk angst. og er redd denne tar overhånd under fødselen. så angst for angsten i tillegg.

jeg er ikke så glad i nåler, og er ikke så gira på epudural. ikke hatt det på noen av de andre fødslene.

jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, er jo ingen vei tilbake, og ut må den. og det gleder jeg meg til.

Siste fødsel var rask og intens, fødte i vann uten smertelindring. Veldig fin fødsel. Beste fødselen av alle tre.
Lykke til :-)

Føler med deg! Jeg grudde meg også veldig til tredje fødselen. De to første fødslene var fine, tross styrtfødsel med andremann, men jeg gruet meg sånn til tredje fødsel at jeg ble henvist til samtaler med jordmor på sykehuset. :rolleyes:
Etter noen runder med maserier og falske forhåpninger om at nå var det i gang, gikk endelig vannet på natta og vi dro rett til sykehuset. Riene lot vente på seg, og jeg fikk til slutt(på formiddagen) drypp for å få litt fart på ting. En time etter var han ute. En heftig opplevelse, men denne gangen var jeg forberedt, og følte jeg hadde god kontroll. Epidural har jeg ikke hatt under noen av fødslene, men har hatt god nytte av lystgass og ved siste fødsel fikk jeg også steriltvannspapler, noe jeg følte hjalp godt.
Til tross for at jeg gruet meg veldig, ble tredje fødsel min enkleste og beste. :)

Dette klarer du! Nå har kroppen din vært gjennom dette to ganger før, og vet hva som skal gjøres! :)
Men er angsten stor og vedvarende vil jeg anbefale å få noen samtaler med en dyktig jordmor. Jeg følte jeg fikk god nytte av det.
Masse lykke til! ❤

Min siste fødsel med mitt tredje barn var den fineste fødsels opplevelsen:-) jeg hadde gått å grudd meg hele svangerskapet og vert redd for enda en tøff og slitsom fødsel. Men denne fødselen gikk raskt og var mye lettere enn de to andre. Jordmora sa hele fødselen burde vært filmet fram vi kom inn på sykehuset til barnet var ute, for dette var en så flott fødsel, med et godt samarbeid mellom meg og mannen min, at den burde vært vist fram til andre som venter barn og kanskje gruer seg til å føde.

Masse lykke til, prøv å ikke gru deg, det kan bli en kjempe fin opplevelse:-)

Den beste, men veldig lik fødsel nr 2. Tok 5 timer fra første vondt til hun var ute og kun siste timen som var uutholdelig. Full åpning klokke 7.30, 7.36 og 3 press senere var hun ute :) Brukte kun lystgass siste timen og var oppe og gikk helt frem til da også :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Den ansolutt raskeste men også den vondeste. Veldig intens,rier uten pause. Rakk ikke noe smertelindring.

Det var den raskeste og enkleste fødselen. Nesten så en ikke kan forstå at det går ann å føde så smertefritt. Gruet meg veldig i forkant for jeg husket smertene fra fødsel nr 2, men det var helt unødvendig. Ble satt i gang og hadde styrtrier, men likevel en helt fantstisk fødsel.

Har tre fine fødsler, men nr tre var den beste :) du vet hva du går til og mye enklere å være tilstede selv under fødselen ;) stol på deg selv og kroppen din! Dette får du til ;)

Venter og Nr 3 og kjenner eg blir mer og mer usikker. Er 37+3 idag og sysnt godt han bare kan bli i magen selv om det er tungt og gå med magen nå. Hadde ein grusom fødsel med Nr 1 og ein veldig fin fødsel med Nr 2. Og var så forberedt på at Nr 3 blei lik Nr 2.. Nå er eg livredd for at det ikkje skjer og eg må gjennom ein grusom fødsel til. Men babyen må ut uansett og der er fort glemt

jeg nærmer meg mer og mer fødsel nr tre, og jo nærmere jeg kommer jo værre blir angsten. jeg gruer meg til fødsel, selv om jeg kan huske to gode fødsler. men jeg har i ettertid slitt mye med panikk angst. og er redd denne tar overhånd under fødselen. så angst for angsten i tillegg.

jeg er ikke så glad i nåler, og er ikke så gira på epudural. ikke hatt det på noen av de andre fødslene.

jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, er jo ingen vei tilbake, og ut må den. og det gleder jeg meg til.
Jeg har ikke født enda nr 3. Men jeg vil anbefale å ta dette opp med sykehuset du hører til!

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger, går til fødselsforberedende samtale med jordmor men hjelper ikke meg så veldig, for kegvkat bestemt meg for at jeg ikke klarer det denne gangen. Men prøver å si til meg selv st det går bra, og sier jegvsitter nok mange ganger må jeg jo snart tro på det hehe

Hadde to greie fødsler bak meg, men nummer tre overgikk alt. Det var helt fantastisk! Les masse om naturlig fødsel og avslapningsøvelser, det er så viktig å ha hodet med seg og jobbe MED kroppen. Så går det nok helt sikkert fint, lykke til!

Den var flott! Visste at det kom til skje den dagen pga slimproppen og tegningsblødning.
Da riene først etablerte seg, gikk det radig :)

Min tredje fødsel startet på sett og vis med at vannet gikk gradvis på kvelden , men ingen rier. Innså det utpå natta så neste morgen ble det sjekk på sykehuset og avtale om igangsettelse om ingen rier innen 24 timer fra vannet gikk

Hjem og koste oss, hadde besøk og spiste middag. Og gikk rundt juletreet og hadde besøk av julenissen. Og åpnet gaver. Ca halvparten.
Så kom riene, og 4,5 timer senere var hun ute. Skulle føde i vann. Men hadde en liten pause ute av vannet, og vips så kom hun før jeg kom meg oppi igjen

(født i planlagt hjemmefødsel, så jeg fikk jordmor hit da riene tok seg opp)

Nå ble jeg mer optimistisk :-) har to langvarige og fæle fødsler bak meg og venter nr 3 om litt over 6 mnd så er veldig spent, håper på en rask fødsel uten induksjon denne gangen. Helst i vann :)

Min tredje fødsel gikk så flott!
Den var intens, men herlig enkel og rask.
Rett og slett en drømmefødsel =)

Back
Topp