Hvordan var dere som 11-12 åring?*insp*

Jeg var ganske snill, flinkest i klasse, ganske populær, hadde mange forskjellige kjærester[8D]( ikke samtidig altså), var en del hjemme med mamma og pappa, men også litt ute( men ikke noe alkhol eller annet i bildet), sang, danset, spilte håndball... Leste mye bøker, så filmer, og var generelt en ganske tilfreds 12 åring..
Da jeg var 11 bodde jeg i Paris, men var ganske likt der å[:)]

ORIGINAL: Nawroz

Huff, jeg gråt når jeg fikk mensen og sa at jeg blødde fra rumpa og skjønte ikke noe [8D] var 11 år da, og mamma hadde forberedt meg på at jeg kunne få det tidlig fordi hun fikk det, men jeg skjønte fordiom ikke hva det var da jeg en dag plutselig fikk det [8D]
Var tidliger utviklet enn de andre jentene i klassen, og syntes absolutt ikke noe om det.

Ellers kunne jeg godt sitte hjemme å leke med barbie eller lego i 11-12 år alderen. Tenkte ikke på gutter som potensielle kjærester i det store og hele, og var barnslig og uskyldig [8D]
Var to klikker blant jentene i klassen, jeg var den som kunne henge med begge klikkene. Var venner med både gutter og jenter, og var vel litt guttejente.

Var egnetlig ganske rolig og grei... helt til jeg ble 14.. da ble jeg hormonbombe-delux! Håper og ber om at ikke jenta mi slekter på meg akkurat der [:D]

Jeg hadde også hørt om mensen, men var ikke klar over at man da blødde :P Huff... Jeg var jo sammen med ei venninne når jeg selv fant det ut, og hun holdt på å dø av latter og trodde jeg hadde bærsja meg ut eller noe, siden det sikkert hadde vært i trusa ei lita stund... Og da begynte jeg bare å grine og sa: Nei, jeg bløøøør! Trodde jeg var dødssyk, og måtte bare legge meg ned på sofaen og vente til foreldra mine kom hjem[X(] Ble jo PLUTSELIG veldig dårlig [8D]

Vi hadde de som var litt tidligere utviklet i klassen, og de som var et hode kortere og ikke såg eldre ut enn alderen.. Så de som var godt utviklet fant faktisk på litt mere sprell enn de andre... Hmmm...

Og hormonbomben kommer vel ingen unna [:D] Bare å håpe at hun venter med ting og tang til hun er klar for det [:)] Der var faktisk alle i klassen vår veldig "flinke".. med å vente til vi ble gammel nok til å ha på lyset osv [;)]

ORIGINAL: Lilletrille

Jeg var ganske snill, flinkest i klasse, ganske populær, hadde mange forskjellige kjærester[8D]( ikke samtidig altså), var en del hjemme med mamma og pappa, men også litt ute( men ikke noe alkhol eller annet i bildet), sang, danset, spilte håndball... Leste mye bøker, så filmer, og var generelt en ganske tilfreds 12 åring..
Da jeg var 11 bodde jeg i Paris, men var ganske likt der å[:)]

Tøft! Paris! Det må ha vært litt av en opplevelse! Hvor lenge bodde du der?

Jeg var sint på de jevnaldrene som gjorde slike ting som deg [8D] men skulle samtidig være litt tøff...

Som 11 åring var jeg hemmelig avstandsforelska og leste Anne + Jørgen minst en gang i uka...
Ellers var jeg veldig sta og ikke så lett å ha med å gjøre... Fikk mensen, men holdt det hemmelig for mamma...
Spilte håndball, og var sånn middels barnslig.

Som 12 åring ble forelskelsen delt med mine 2 bestevenninner, som da også hadde blitt forelska... Det meste vi foretok oss handlet om gutter, men på avstand... [8D] Var fortsatt fryktelig sint på de som røyka, og derv med herverk.

Jeg var typisk guttejente. På  den tiden bodde jeg i sverige. Gikk på speider, spilte trompet og var trygg på meg selv. Hadde guttekort hår, elsket å stå på ski og ri på hest. Var ikke redd for noe egentlig. Var en trygg og selvsikker jente. Ellers så kunne jeg være utspekulert og konfliktsky. Når jeg kom til sverige, var jeg en sår og redd jente. Ganske utmagret og ett typisk mobbeoffer. Faren min jobba mye og vi levde i en helt forj*vlig leilighet, hvor søpla lå på gulvet. Var bare stier til soverom osv. Aldri vaska pappa hjemme heller. Det var ganske alvorlig omsorgssvikt. Så når tanta mi var på besøk i norge når jeg var 11, så sa hun til mamma at hun gjerne ville ha meg hos dem. I samråd med barnevernet. Det året i sverige var det beste noensinne. Var herlig å oppleve struktur, rutiner og grensesetting. Når jeg kom hjem, tviholdt jeg på de gamle rutinene. Men å jobbe mot 5 andre personer var ikke enkelt. For mamma og søskna mine var ikke med på den planen.
 Men klarte å holde på den trygge meg helt til jeg fikk mensen den høsten jeg var 12.. Var pratsom, blid, fjasete og en skikkelig guttejente[8D]
Ble langt det her.

ORIGINAL: DenicaD

jeg begynte ikke med røykedrikke greia før jeg var 14/15[:)]

da jeg var 11-12 lekte jeg og venninna mi med barbie i smug og satt hver lørdag og spiste mammas hjemmelagde pizza og så på de syv søstre eller noe slikt[:D]

Samme her.. og så spillte jeg i korps

ORIGINAL: 3xS

begynte å gjøre det meste som kun er ment for voksne i den alderen der..

Her og. men var og flink på skolen og pliktoppfyllende hjemme. Mamma og pappa skilte seg når jeg var 12,så fikk automatisk mye mer ansvar hjemme, selv om jeg egentlig begynte å klare meg selv fra jeg var rundt 8.. Alltid hørt at jeg var voksen for alderen...Bodde med pappa etter skilsmissen. Mensen ordna jeg opp i selv, aldri snakkt om sånn med mamma.. leste litt det nye ogsånn da så visste jo hva det var[;)] Måtte roe ned pappa når han så masse blod på et håndkle etter at jeg hadde dusja en gang...,han trodde jeg hadde slått meg, men det var jo bare mensen[:D]

Back
Topp