Hvordan vanner dere potteroser?

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Overskriften sier seg selv:)

Heller en god klunk ca hver 3-4. dag.

Da jeg hadde det så gjennomvannet jeg dem i kjøkkenvasken når dem begynte å bli tørre. Har ikke kjøpt det siden, pga det kom masse lus på den etterhvert når den hadde blomstret ferdig og liksom skulle komme seg igjen! Ekkelt! Har hørt potterosene har lett for å få lus :P Men mener å huske dem skulle ha mye vann.

Jeg fikk også lus på min potterose i fjor - eller tror egentlig det var spinnmidd. Synes de er så fine, så lurer på om jeg ikke skal sjanse på en ny en i år allikevel. Vannet den jeg hadde i fjor rett i potten ca hver 3. dag, hvis ikke jeg husker feil :)

Dere kan kjøpe grønnsåpe på sprøyflaske og sprute på rosene. Lus liker ikke grønnsåpe. farmor sprutet alltid på grønnsåpe på rosebusken i hagen og lusene falt av.

Last edited:
Kan fint laga grønnsåpeblanding sjøl og ;)
Eg klare ikkje holda liv i potteroser...orkidé og gullranke e mine blomstervenner :p

Kan fint laga grønnsåpeblanding sjøl og ;)
Eg klare ikkje holda liv i potteroser...orkidé og gullranke e mine blomstervenner :p
Høres ut som meg. Mine potteroser dør i løpet av 2-3 dager, tydeligvis før andre har behov for å vanne dem en gang. Håper denne tråden blir riktig lang, og at noen også forklarer hvordan de får dem til å overleve. :P

Hatt potteroser ei gang og di overlevde ikke mange dagene :P

Back
Topp