Hvordan valgte dere yrket?

*Sprell levende*

Betatt av forumet
Hva fikk deg til å velge det yrket du har?

Lurer for jeg står så skikkelig fast og finner ikke glede i den jobben jeg har nå.

Jeg er utdannet førskolelærer og jobber som ped.leder på småbarnsavdeling.

Jeg elsker barn. De har en livsglede og energi man ikke finner andre steder. Man får 1000 gleder om dagen. Gode smil og varme klemmer. Man får lek, glede og lykke.
Tenk å få leke seg gjennom arbeidsdagen da [:)]

Tilfeldig, så desverre ingen gode råd å komme med.. har bachelor reiseliv, og søkte på mange forskjellige jobber, enda opp i en helt annen stilling enn jeg hadde tenkt, men trives godt [:)]

Jeg valgte det på en måte to ganger. Jeg er ungdomsskolelærer.

Jeg hadde lyst til å bli lærer helt fra jeg gikk på skolen selv. (Kan ha vært 12 år eller noe sånn...) Og så følgte jeg løpet med ungdomsskole, videregående og lærerhøgskole, og så var jeg plutselig blitt lærer.

Etter et par år i jobben synes jeg det var litt skummelt at jeg hadde tenkt meg så lite om og bare blitt det jeg tenkte først uten å vurdere andre alternativer. Så jeg tok en pause og studerte mer i noen år mens jeg grublet.

Etter noen år fant jeg ut at jeg savnet læreryrket, og at det virkelig var det jeg ville være - ikke noe annet. Så nå har jeg slått meg til ro med det og har jobbet i seks år etter at den siste utdannelses-økta mi var ferdig. Det er en tøff jobb med alt arbeidspresset, men arbeidsoppgavene er virkelig givende. [:)]

Back
Topp