Hvordan være hjemme med rier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Fra Mamastork-Bloggen:
Hvis jeg måtte svare kort på dette spørsmålet ville jeg sagt følgende: CHILL! Hvil, sov hvis du kan, lad opp batteriene, spis lett og godt, se Netflix – kos deg!

Dette høres sikkert litt enkelt ut, men jeg tror det er kjempelurt å tenke litt på dette før fødselen er i gang. Min erfaring er at mange har en forestilling om at det gjerne kan være litt travelt, og kanskje også actionfylt, om fødselen starter hjemme. At man på en måte må følge med, ta tiden, være obs, gå rundt og så videre.

Har du selv tenkt på hva du skal gjøre når riene starter, og frem til det er på tide å dra på sykehuset?

Les bloggposten her

Jeg har fått beskjed om at siden det tok 5 1/2 time fra riene startet til jenta kom ut, første gang, vil det gå fortere denne gangen og at jeg bare må dra på sykehuset med en gang riene starter.

Sist gang dro jeg med en gang riene starta, lurt for ungen kom 3t etterpå. Hadde gått med maserier en ukes tid.
Gjør det samme denne gangen pga lengre reisetid til sykehuset og mulighet for kjappere fødsel.

Før fødselen er igang denne gangen skal jeg bare hvile meg. Sist stressa jeg så fælt for å få ting igang og var helt uttafor. Denne gangen blir det netflix og chill :p

Håper på å kunne holde meg rolig og slappe mye av ukene før termin.
Hadde maserier i ca to dager før vannet gikk, vi ble lagt inn på sykehuset to timer etter med rier hvert 4.-5. minutt.
Når riene starter denne gangen tar jeg sannsynligvis tida for å vite hvor ofte og lenge de varer. Som sist kan det hende jeg ringer føden for å få råd. Varm dusj og mye hvile var rådet dagen før fødselen. Kom inn på kontroll var rådet etter vannet gikk, da hodet ikke var festa på siste kontroll.

Denne gangen bor jeg såpass nærme sykehuset at jeg tenker jeg bare ringer inn og forteller at riene er i gang, men slapper av noen timer hjemme først... ikke no planer om å haste... 5-10 min kjøring til sykehuset går fort om det viser seg å bli stress [emoji5][emoji1303]

Må kjøre 30 min til sykehuset, og min forrige fødsel gikk kjempefort, så jeg drar nok inn så snart jeg har rier. Tror ikke det blir noe tid til å chille med Netflix her i gården nei! Og jeg lå ikke og slappet av med riene mine sist, jeg løp i trappene (!) og bevegde meg masse, tror jeg hadde effektiv åpningstid på grunn av det.

Back
Topp