Hvordan uunderholder dere babyen?

Mrs White

Forelsket i forumet
Hvordan får dere dagene til å gå de dager dere ikke har noen spesielle avtaler? Eller rettere sagt, hvordan får dere underholdt/stimulert babyen?

Min lille pjusk våkner kl 6 men jeg klarer som regel å drøye det til 8 før vi står opp. Da er det tid for mat og sprell på leketeppe sen somner han ca ti-halvelve. Oftest sover han to timer, men noen ganger kun en time. Og da er det ca tre-fire timer til han skal sove igjen. Jeg sliter litt med å få stimulert babyen min nok de timene. Vi synger, leker og han får ligge å sprelle av seg på leketeppe, vi trener nakke og han spiser litt., etc. Men det rekker liksom ikke.

Har dere noen supertips som dere bruker?

Ganske likt altså, men mi har flere våkentimer. Vi ligger masse på leketeppet og øver på å rulle, sitte, gripe og snakke. Da hun blir lei får hun ligge å slappe av for seg selv. Hun er veldig glad i å danses med! + at hun synes speil er suuupert. Tenkte på å lage et slikt innlegg, gleder meg til å se hva dere gjør :)

Jorlin skrev:
Ganske likt altså, men mi har flere våkentimer. Vi ligger masse på leketeppet og øver på å rulle, sitte, gripe og snakke. Da hun blir lei får hun ligge å slappe av for seg selv. Hun er veldig glad i å danses med! + at hun synes speil er suuupert. Tenkte på å lage et slikt innlegg, gleder meg til å se hva dere gjør :)

Speil er jo så fantastisk! Lillen smiler stort når han ser seg selv i speilet. SØTE :-)

Det gør vi også, bare at snuppa mi sover nesten ikke i det hele tatt. Sover noen 4 ganger i løpet av dagen, og da i 3 kvarter de gangene hun sover, så hun er mye sammen med meg. Hun får også lov til å sitte å se på med lage mat, vaske hus, "trene"/danse/ spille piano/synge.. Vi går også mye lange turer, da kan jeg ta henne ut når hun er våken og så slvner hun en gang i løpet av turen. Hun liker å bare se opp av vogna på meg og omgivelsene

Min er en skikkelig syvsover, så her våkner han mellom halv 8-8, så sovner han igjen etter å ha fått mat. Når vi står opp i halv 10 tiden så ligger han gjerne på leketeppet og koser seg mens jeg spiser frokost. Etterpå ligger vi gjerne og ruller litt på teppe, synger litt, øver på mage, nakke osv. prater myye sammen.. Såå kos :D Speil digger han også :P 

Her er hun bare våken ca. 1,5 time mellom lurene, og hun sover 3 lurer om dagen. Det vil si at hun er våken bare 6-7 timer om dagen :)

Noe av tiden går jo med til amming og stell, men ellers er hun glad i å ligge og se på uroen eller ordne med babygymen sin. Ellers er prating og sang populært. Eller bare kose på fanget :)

GLemte å nevne at jeg bærer mye rundt på henne, MYE.. Ser litt i speilet.. er med når jeg må på do, dusje..

Jeg har et helt motsatt problem! Hun blir veldig lett overstimulert. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at hun er prematur. Synes det er vanskelig å finne balansen. Jeg bærer henne i sjal eller mei tai nesten hele dagen så hun kan ta imot de inntrykkene hun vil og legge seg intil meg for å sove når hun vil. Hun sover også ca tre timer i vogna på formiddagen. Vi bruker god tid på stellebordet der vi leker, synger, prater, ligger på magen osv. Vi legger henne også litt på gulvet så hun har muligheten til å snu seg, gripe etter leker osv. Men da blir det fort for mye for henne. Hun blir alltid overtrett på kvelden uansett hvor mye hun sover på dagen, vet ikke hva jeg skal gjøre for å forhindre det..

Back
Topp