Hvordan uttaler dere AMELIE?

Jeg synes Amelie (uttales rettfrem...) er veldig fint , men er så redd at folk skal uttale det likt som hu Maria Amelie (Amme-lii)!

Hvordan uttaler du AMELIE?

(Maria Amelie)

ORIGINAL: Cinnamon*

Jeg uttaler det Ammeli...

Jeppjepp! Som den filmen om Amelie fra Montmart eller hva den het[:)]

Jeg hadde nok sagt "Amalie", på samme måte som jeg sier "Emilie"

Jeg uttaler det rett frem: Amalie. Absolutt finest synes jeg.[:)]

Ameli

ORIGINAL: MammaOkt

JA! Enig.. Hvis vi får jente og hu hadde fått dette navnet.. ville jeg ikke at noen skulle ha kalt henne "Amm-eliii"... men, siden dette navnet og dèn uttalesen har vært mye i media nå.. så er jeg redd det blir sånn :S

ORIGINAL: MammaOkt

Heter jo Amelie

siden jeg har ei jente som heter Amelia ville jeg nok uttalt det Amelie, med e'en på slutten [:)]

Når jeg leste det første gangen nå så var det rett frem. Men det kommer av at jeg har ei venninne som har ei som heter amelia, og det uttales rett frem.

Men hadde nok vært redd for at det kunne blitt uttalt ammeli... Etter Maria amelie.

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

siden jeg har ei jente som heter Amelia ville jeg nok uttalt det Amelie, med e'en på slutten [:)]

Goood ;)

AmeliE. Syns det høres teit ut å uttale det Ameliii. Samme som at jeg syns Emiiiil og Kariiiin høres rart ut.

ORIGINAL: Beckymams

AmeliE. Syns det høres teit ut å uttale det Ameliii. Samme som at jeg syns Emiiiil og Kariiiin høres rart ut.

Flott :) Nei, skjønner heller ikke hvorfor de sier Ameliii... eller emiiil for den saks skyld;p

Jeg ville uttalt det sånn som det skal uttales. Det varierer jo tydeligvis, men jeg har ikke møtt noen som heter det uansett.
Franks-versonen er den første jeg tenker på, pga. filmen. [;)] 

ORIGINAL: Beckymams

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg sier Ameli (uten e på slutten)

Jenta vår heter Amélie, og vi uttaler det med stum e.

ORIGINAL: merete_80

Jeg hadde nok sagt "Amalie", på samme måte som jeg sier "Emilie"

Back
Topp