Hvordan unngår jeg at lille vil stå opp kl 05?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Ja, som nevnt over er lillemann klar for å stå opp kl 05 han, hver dag.
Jeg er overhodet ikke klar da... Han legger seg i 18--19 tiden etter grøt og flaske, flasker igjen 3-4 ganger på kveld og natt før han vil opp klokka 5.
Kan jeg forsøke å drøye legginga eller er det usunt for en baby på 4 mnd?

Takk for alle svar. :)

Vi legger hu mellom 22 og 23. Da sover hu hele natta. Gir også grøt til siste måltidet. Vi får skryt av familien vår fordi vi lar hu være oppe så lenge så hu sover til mellom 08-09-10 om morran. Da er vi mer klare til å stå opp. Og jeg pleier å stå opp før hu. Kjempe deilig å få slått på lys osv før hu våkner. Hender jeg må vekke hu. Men synes selv det er bedre enn at hu våkner grytidlig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det må være slitsomt!! Jeg har desverre ingen gode tips eller råd til deg, men noen ord kan jeg skrive:) alt er så forskjellig på de små.
Sover lille mye på dagen da? Jeg ville heller juster på det istede for å ha leggetiden senere. Kanskje ikke sove dupp for tett innpå natta.
Jeg har aldri godtatt å stått opp før kl 06.00 med mine små. Er vanskeligere nå når storebror er 23mnd for da er han mer bestemt enn da han var baby. Lillesøster sover om hun får kose på puppen så tidlig på mårra :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg har samme problem - noen dager starter dagen 4.30! Vi pleier å legge henne ved 19 tiden om kvelden, har prøvd å legge henne senere for å se om hun da ville sove lenger. Men NEI, vi er oppe til samme tid.. Begynner å bli litt småsprø!

Han sover nesten ikke på dagen hender han dupper 3 kvarter fordelt på 3 dupper i løpet av dagen.
Det varierer.
Han er urolig pga. kissen så føler at jeg må la han sove når han kan. Ikke at den timen på dagen burde gå utover nattesøvnen hans! :P
I natt våknet han annenhvertime og klokka fem lå han og babla/ surva og klagde frem til syv (etter skift og mer flaske).

Noen som vet om jeg feks. kunne blanda et par SS'er med grøt oppi mmeflaska for å se om det metter han litt mer og evt. kan gjøre han trøtt nok til å sove videre?

Du kan prøve grøt i mme ja.men første gang du prøver så ville jeg testet litt tidligere på dagen.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lite dupp på dagen å ja. Hemhem. Nei da vet ikke jeg :p
Men om lille ikke skriker å har det trasig fra kl4-7 så bare kan dere nå bare ligge.
Bruker jeg å gjøre. Ammer som regel kl 4-5 om mårran å da hender det seg hun ligger å babler en god stund. Det får hun bare gjøre. Tar henne ikke opp å gir ikke oppmerksomhet. Sovner som regel :) kanskje venner lille seg på at det er natt etter hvert. Men er viktig at di får sovet mens lille babler :) det gjør jeg. Er ikke noe farlig i babysenga, sett bort fra dyna, så da får hun bare styre på :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Ja, prøvde å blande litt grøtpulver oppi mmen i flaska i natt og jeg synes det fungerte bra. Spiste kun 2 ganger oppimot 4-5. :) Tok derimot laaaaang tid for klumsen min klarer ikke større smokk enn nummer 1 (da klikkern, svelger luft og er helt tullete) så det var en tålmodighetsprøve! :P Men heller det å mate annenhver time! :)

Noen nevnte en vellingsmokk for meg - noen som vet hvor man kan kjøpe det? Skulle visstnok være et kryss i tuten og ikke større hull sånn som de ''vanlige''.

Ja, prøvde å blande litt grøtpulver oppi mmen i flaska i natt og jeg synes det fungerte bra. Spiste kun 2 ganger oppimot 4-5. :) Tok derimot laaaaang tid for klumsen min klarer ikke større smokk enn nummer 1 (da klikkern, svelger luft og er helt tullete) så det var en tålmodighetsprøve! :P Men heller det å mate annenhver time! :)

Noen nevnte en vellingsmokk for meg - noen som vet hvor man kan kjøpe det? Skulle visstnok være et kryss i tuten og ikke større hull sånn som de ''vanlige''.

Hvordan flaske bruker du? Vi bruker Mam og der funker tut nr 3 både til vanlig mme og når han fikk velling. Brukte 2 ss grøtpulver til 200ml mme. Om han er vant med tut 1 så blir nok vellingtuten for voldsom, hvis ikke vellingen er veldig tjukk

Hvordan flaske bruker du? Vi bruker Mam og der funker tut nr 3 både til vanlig mme og når han fikk velling. Brukte 2 ss grøtpulver til 200ml mme. Om han er vant med tut 1 så blir nok vellingtuten for voldsom, hvis ikke vellingen er veldig tjukk

Vi bruker kun Dr. Brown.
Forsøkt både avent, MAM og NUK men det klarer ikke klumsen min uten å drikke all luft i flaska...
Han er bare så utrolig klumsete stakkar :( Kommer det for fort ''klikker'' han etter 2 svelg.
Hyler, trekker seg unna, hoster og i verste fall svelger feil.

Og med tut 1 kommer det treigt og av og til tetter det seg og da blir han sint når jeg må riste flaska for å få det til å renne bedre.
Men har funnet ut at HIPP-grøten er lettere for han å drikke enn Nestle sin, så det går da på et vis. ;)
Bruker bare 20-30 min på 210 ml mme med 2 skjeer grøt i.

MEN han blir mett da :D Det er det viktigste! ;)

Vi fikk beskjed om å gi grøt to ganger om dagen , å det har funket i to dager, legger seg mellom 18.00-19.00 står opp mellom 7-8

Han sover jo da 11 timer og da er det jo naturlig å ville stå opp?

Sendt fra mobilen min ♥

Vi fikk beskjed om å gi grøt to ganger om dagen , å det har funket i to dager, legger seg mellom 18.00-19.00 står opp mellom 7-8

Hjelper ingenting her med 2 ganger. Må ringe i morgen å høre om hva helsesøster tenker om at han får velling (grøt med mme) på flaske flere ganger daglig. Når han får grøt på flaska blir han mett mye lenger og spiser ca hver fjerde time sammenligna med hver andre time med kun mme.

Hvilken grøt bruker dere når dere lager velling? Er mange med forskjellig smak så bare lurte...

Han sover jo da 11 timer og da er det jo naturlig å ville stå opp?

Sendt fra mobilen min ♥

Ja, det er nettopp derfor spørsmålet i utgangspunktet var hva jeg kunne gjøre for å forhindre det?
Altså, om jeg kunne forsyve på rytmen hans etc...

Men han sover videre til 8 nå som han får velling så da trenger jeg ikke råd lenger. ;)

Back
Topp