Hvordan unngå altfor sprø vafler?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Alle vafflene i vaffeljernet vårt blir helt sprø... hvordan unngår jeg det? Er det noe feil jeg gjør med røra, stekinga?

Mindre sukker i røra?

Da blir jo ikke vaflene søte overhode. Hadde bare halvannen dl til en ganske stor bolle....

Noen vaffeljern er bare dårlige. Har selv et vaffeljern som gir sprø vafler. Har prøvd samme røra i to forskjellige jern, blir sprø vafler i mitt og normale vafler i jernet som er samboeren min sitt.

Legg et kjøkkenhåndkle over vaflene når de er ferdigstekte, da blir de ikke like sprø.
Eller prøv ny vaffelrøre...

Jeg har ihvertfall ikke et dårlig vaffeljern hehe...
Det er det alle anbefaler.. det doble fra Aalviken eller hva det heter. 
Men skal prøve å legge håndkle over. Problemet er vel at jernet steker de kjappt og ikke ligger å ruger på vaffelen i 2min som dårlige jern gjør... da blir jo vaflene slappe....

TonjeJenta skrev:
Da blir jo ikke vaflene søte overhode. Hadde bare halvannen dl til en ganske stor bolle....

Trenger jo ikke så mye sukker. Blir jo søte nok når en har syltetøy på.

Er det varmejustering på jernet?

bruk mindre vann om du bruker det....    er ikke alltid det brukes d heller da....

Vi kan bytte vaffeljern!! Samboern min haater myke vafler, og jeg klarer ikke lage de sprø. Hehe.

Her i huset legger vi et kjøkkenhåndkle over ei rist, legger vafflene på håndkle, og legger et kjøkkenhåndkle over der igjenn.
Aldri opplevd sprø vaffler når vi gjør det slik.

Legger vi de i "fri luft" derimot, da blir de sprø. :p

hvordan lager man sprø vafler?? mine blir alltid myke, og jeg syns de er best litt sprø...

Back
Topp