Hvordan ungå bekymring?

Dragen’s hule

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2024☀️
I dag er jeg 4+4, det vil si at om 7 dager har jeg vært gravid lengre enn sist.

Jeg klarer ikke slappe av..
Hver gang jeg er på do studerer jeg papiret for å se at det ikke er blod. (Begge gangene jeg har mistet har det startet med blod på papiret.)
Hvis jeg plutselig ikke er kvalm i 10 minutter begynner jeg å bekymre meg, og må dytte på puppene for å forsikre meg om at de fortsatt er ømme..
Det er så sykt plagsomt! Jeg har bare lyst å glede meg, men får ikke til..

Så hva er dine beste tips for å ungå å bekymre deg for mye?
 
Jeg forstår deg veldig godt! Jeg sjekker jevnlig selv, og har denne gangen skikkelig heftige mensenmurringer av og på. Tidligere har jeg kun hatt mild murring og stikking pga ligamentene som strekker seg. Kun hatt ordentlig ømme bryster under min første graviditet. De andre gangene kjennes det kun dersom jeg klemmer på de selv. Med andre ord har det generelt vært lite symptomer før rundt uke 7, mer nærmere uke 8. Å selvom det (i hvertfall i mitt tilfelle) burde være deilig, så bekymrer man seg naturligvis. Jeg er mellom 4+6 - 5+2 nå, og vet kvalmen pleier å snike seg i gang i uke 7 (har hyperemesis svangerskap, så gruer meg til den delen).
Har en MA og en SA bak meg, samt noen kjemiske. Jeg fikk i tillegg høre fra gyn at sjansen var stor for at det kunne være ektopisk svangerskap, så jeg har tatt hcg prøver på onsdag og fredag. Prøvd å tenke minst mulig på det, men kjenner at nærvene er i spenn på hva svaret på siste blodprøve er. Ren pining å ikke få sånne svar rett før helga.. samt et håp om at legen får sendt meg på tidlig ul slik at jeg kan senke skuldrene litt!
 
Forstår deg så godt! Tidligere MA i uke 9 og kjemisk bak meg. Dette svangerskapet har jeg faktisk klart å holde hodet nogen Lunde stabilt, men tror det er fordi jeg har skole, barn og jobb i tillegg til svangerskapet. Frem til idag har jeg klart å ikke tenke så mye på det, da ligamentsmertene har vært litt annerledes enn jeg er vandt til. Prøver å gjøre ting så jeg ikke tenker så mye over det som å leke med mini, tegne, lage mat, lese etc.. klarer du å holde deg selv opptatt? Sender mange klemmer
 
Kjenner meg godt igjen det du beskriver. Og merker på bekymringene selv. Jeg er 4+1 i dag og skal til Riksen for å ta blodprøve og få det bekreftet i morgen (IVF). Jeg finner mye hjelp i beroligende musikk på spotify. Har på det om kvelden, så får jeg sove bedre. Har også en massasjepute som løsner opp i spenningene jeg får i skuldrene og nakken på grunn av alle tankene. Det også hjelper mye. Ellers så prøver jeg og tenke på hvor langt vi faktisk har kommet. Litt av en prosess med flere ivf forsøk bak oss. Jeg synes det er rart å bare helt utrolig at jeg faktisk er gravid, men prøver å stole på at kroppen min vet akkurat hva den skal gjøre, og er faktisk laget for å ta vare på det bittelille livet jeg har inni meg. Det, sammen med musikk og massasje, roer både kroppen og tankene mine :Heartred
 
Kjenner meg godt igjen det du beskriver. Og merker på bekymringene selv. Jeg er 4+1 i dag og skal til Riksen for å ta blodprøve og få det bekreftet i morgen (IVF). Jeg finner mye hjelp i beroligende musikk på spotify. Har på det om kvelden, så får jeg sove bedre. Har også en massasjepute som løsner opp i spenningene jeg får i skuldrene og nakken på grunn av alle tankene. Det også hjelper mye. Ellers så prøver jeg og tenke på hvor langt vi faktisk har kommet. Litt av en prosess med flere ivf forsøk bak oss. Jeg synes det er rart å bare helt utrolig at jeg faktisk er gravid, men prøver å stole på at kroppen min vet akkurat hva den skal gjøre, og er faktisk laget for å ta vare på det bittelille livet jeg har inni meg. Det, sammen med musikk og massasje, roer både kroppen og tankene mine :Heartred
Lurt med musikk og pute til avspenning! Hvilken massasjepute har du? :) Fikk lyst å ønske meg noe sånt til jul!
 
I dag er jeg 4+4, det vil si at om 7 dager har jeg vært gravid lengre enn sist.

Jeg klarer ikke slappe av..
Hver gang jeg er på do studerer jeg papiret for å se at det ikke er blod. (Begge gangene jeg har mistet har det startet med blod på papiret.)
Hvis jeg plutselig ikke er kvalm i 10 minutter begynner jeg å bekymre meg, og må dytte på puppene for å forsikre meg om at de fortsatt er ømme..
Det er så sykt plagsomt! Jeg har bare lyst å glede meg, men får ikke til..

Så hva er dine beste tips for å ungå å bekymre deg for mye?
4+6 her, og gjør akkurat det samme - sjekker hver gang jeg er på do osv. Det gjorde jeg sist også, jeg slappa ikke av før etter privat tidlig ultralyd hvor jordmor sa at det var mye mindre sjanse for å miste etter at vi hadde sett hjerteslag. Det hjalp en del! Men så bygga spenningen seg opp igjen etter hvert, så jeg var vel til privat UL ca. anna hver uke hele første trimester. Bra det var korona og vi hadde litt redusert sosialt liv utenom, for det gikk litt penger både på det der og ukentlige kiropraktortimer etter hvert :wacky:
 
Jeg og har vært veldig bekymret siden jeg fant ut at jeg var gravid (4+2) men de siste dagene har tankene rotet seg veldig! Har hjulpet å holde seg opptatt med planer så jeg ikke får så mye tid til å gruble samt jeg bare tenker ikke like mye over det nå. Første uken jeg fant det ut gikk ekstremt sakte. Andre uken har gått mye fortete og denne tredje uken håper jeg går super raskt! For i morgen er det bare en uke til privat TUL og om vi får se og høre hjerteslag da tror jeg jeg kommer til å roe meg enda mer :Heartpink
 
Jeg skal ta første blodprøve i morgen, håper det kan hjelpe litt, pluss dagene går litt raskere når jeg er på jobb, så det hjelper kanskje på i tillegg.
 
Back
Topp