Hvordan type klær i April?

Ennovy89

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hva tenker dere ang klær/utstyr i starten, April.
Jeg har termin i påsken, og den kan være alt fra kald til varm. I fjor var det 10-12 varmegrader på termindatoen vår i følge yr.no.
Hvordan type klær kjøper/ønsker dere i de minste str? Ull, bomull? Velger dere å kjøpe bilstolpose? Hvordan type vognpose har dere? Selv har vi valgt å kjøpe vårpose, også bruker vi pledd osv ekstra. Men fått spm om strikking av klær, hvilke str osv. Jeg elsker hjemmestrikk, så jeg vil ønske meg noe til lille som hun får brukt. Så usikker om jeg skal ønske meg til nyfødt eller til høst/vinterstr.

Jeg er også termin i påska, og kommer til å kjøpe litt ullpysjer og ullbodyer i stor 50/56 for hadde ikke noe slikt til lillemann sist da han var født i august. Har nesten ikke så små klær da alle trodde han skulle bli stor :o så lånte mye av venninne som nettopp hadde hatt to små i minste størrelse :) Kommer heller til å ønske noe hjemmestrikket til høsten/vinteren igjen :) med mindre litt sokker og småtterier da ;)

Har termin i starten av april. Forrige gang fødte jeg i midten av mai. Hadde da kun klær i bomull og det var nok. Hadde ikke noe bilstolpose. Har ikke planer om å kjøpe noe annet til denne gang. Skal bruke alt fra storebror.

Her bor jeg oppi nord, og fikk ei jente i april for 3 år siden. Så blir å bruke ting etter henne :) Blir en del ull, hadde bilstolpose og blir å bruke den nå også, da det kan være kjølig og blir kjekt når man skal levere storesøster i barnehagen. Slippe å kle på masse, kun sette lillesøster i bilstolen med posen om så i kun pysjen :) Har også en lammeskinn vognpose som jeg brukte den første tiden, og har en mor, bestemor og mann som strikker så har mer enn nok strikka klær som jeg kan kle lillesøster i :)
Har termin i påska, men fødte før termin med storesøster pga svangerskapsforgiftning, risikosvangerskap og merkelig form på livmora - så tror nok denne frøkna kommer tidligere også :)

Hva slags bilstolposer tenker dere forresten da? :) Bor på Sørlandet så kan være alt fra -4 til + 20 i april/mai :p Synes det var så greit med pose sist for var så dill med tepper som bare datt i bakken og ble skitne, men kjøpte en vinterpose da i november sist (født i august), men den er nok for varm til denne lille nå :o

Jeg har termin rett etter påske. har bare en heldress i ull fra lille lam og to tepper i ull, ellers har vi klær i bomull. April/mai kan enten være varm og fin, eller kald og våt her så fpr heller kjøpe inn litt mer ull etter fødsel dersom det trengs. Kjøpte helårspose fra easygrow til å ha vogna, kommer til å droppe bilstolpose og heller bruke heldressen og pledd hvis det skulle være kjølig.

Jeg har termin rett etter påske. Jeg strikker et nyfødtsett, og har ellers bare bomullsklær. Mulig det blir noen ullplagg i tillegg.

Da tenker jeg likt som dere andre ser jeg. Tenker ulldress fra typ lillelam eller hjemmestrikk til bilsete, med tepper hvis det trengs. Også mulig noen få sett med fin ull i minste str. Ellers vanlig bomullsklær.
Også får jeg ønske meg mer hjemmestrikk i ull til høsten Og vinteren, og evt sommerstrikk i bomull.

Hva tenker dere ang klær/utstyr i starten, April.
Jeg har termin i påsken, og den kan være alt fra kald til varm. I fjor var det 10-12 varmegrader på termindatoen vår i følge yr.no.
Hvordan type klær kjøper/ønsker dere i de minste str? Ull, bomull? Velger dere å kjøpe bilstolpose? Hvordan type vognpose har dere? Selv har vi valgt å kjøpe vårpose, også bruker vi pledd osv ekstra. Men fått spm om strikking av klær, hvilke str osv. Jeg elsker hjemmestrikk, så jeg vil ønske meg noe til lille som hun får brukt. Så usikker om jeg skal ønske meg til nyfødt eller til høst/vinterstr.

Jeg har ikke termin før i slutten av april, men har likevel valgt å kjøpe bilstolpose. Kjøpte voksi move light. Vet at jeg syns det var veldig deilig med pose til de to eldste for da slipper man styre med så mye klær, evt at bila er varm før man setter babyen inn. Det er også tryggere enn å ha på masse klær ettersom selene kommer helt inntil kroppen. Bilstolposen vil jo uansett bli nødvendig til høst og vinter igjen så like greit å ha den med en gang.

Vi har en del etter de to eldste så har ikke kjøpt inn så voldsomt med klær. Blir nok brukt ull i både april og mai for vår del så har litt av det. I og med at vi har klær etter de to eldste blir det nok ikke kjøpt noe mer før vi evt ser behov for det.

Når det gjelder vognposen hadde jeg sist voksi classic med både sommer og vinterdyne. Det var perfekt, men dessverre selges ikke denne lenger så vi kjøpte voksi city denne gangen. Har også korthåret lammeskinn til vogna (korthåret fordi langhåret kan røyte mer og babyen kan få hårene i munnen og halsen). Bruker enten pose, pose med hjemmestrikket ullpledd eller skinn med dyne/pledd.

Du kan jo ønske deg hjemmestrikket i bomull også hvis du vil ha noe som kan brukes på sommeren. Trenger ikke være ull. Det er vel ikke så mange steder i landet man ikke har behov for litt mer enn body /strømpis ila døgnet på sommeren.

Kommer til å bruke vanlige klær og ull... vi har både pose og dyne til vogna så vi får se :)

Hvilke ytterklær bruker man på en nyfødt egentlig?! Kom til å tenke på det her om dagen:wideyed: heldress i ull? Jakke? Ehhh:p:p

Back
Topp