Hvordan tror du fødselen starter?

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvis du skal gjette, tror du fødselen starter med vannavgang, med slimproppen eller blødning, med kynnere som bygger seg opp til rier, direkte på kraftige rier? Dere som har født, hadde dere noen magefølelse, og stemte den i så fall?

Her har jeg en magefølelse på vannavgang, har en del nedpress og føler innimellom at det ikke langt unna at vannhinna sprekker når hun beveger seg [emoji6]

Hvis du skal gjette, tror du fødselen starter med vannavgang, med slimproppen eller blødning, med kynnere som bygger seg opp til rier, direkte på kraftige rier? Dere som har født, hadde dere noen magefølelse, og stemte den i så fall?

Her har jeg en magefølelse på vannavgang, har en del nedpress og føler innimellom at det ikke langt unna at vannhinna sprekker når hun beveger seg [emoji6]
Ja jeg funderer meg virkelig grønn på akkurat det om dagen. Sist fødsel startet med vannavgang, så har aldri opplevd at riene har kommet først. Jeg tror ikke vannet går denne gangen av en eller annen grunn...og jeg tror heller ikke kroppen klarer å sette i gang riene, så da tror jeg det blir igangsetting o_O mista helt trua på at kroppen vil ordne opp på egen hånd :shifty:

Håper på samme forløp som sist :happy:
Begynte med sammentrekninger som gikk an og ta tida på, vannavgang + slompropp og rier som tok seg opp etter ei lita stund.

Jeg tror ikke lenger på at fødselen starter i det hele tatt!! [emoji23] så nå tenker jeg at det sikkert blir max overtid og igangsetting på sykehuset..

Forrige gang startet med vannavgang med kraftige rier som startet to timer etterpå.

I natt lå jeg 3-4 timer med uregelmessige rier som plutselig bare stoppet, gjett om jeg var skuffet :banghead:

Har lenge hatt kynnere og nedpress, så virker som om det kommer til å gå fra kynnere til rier som bygger seg opp over tid.

Har hatt modningsrier i noen uker, men de blir aldri til noe mer [emoji849] Denne uken har det vært oftere og sterkere. Slimproppen gikk tirsdagskveld og forhåpningene økte! Fortsatt ingen baby [emoji53]

Har sett for meg vannavgang, siden begge mammas fødsler startet på den måten. De siste dagene har jeg hatt mye nedpress og kynnere/modningsrier som har bygget seg opp i noen timer før de har tatt seg en pause... Tror fremdeles at fødselen vil starte med vannavgang, kanskje kombinert med at disse modningsriene tar seg opp[emoji2]

Har hatt en fødsel som startet med vannavgang og rier som kom av seg selv etter 18 timer og en fødsel som startet med rier. Usikker på hva som venter denne gangen, men kanskje vannavgang? Blir spennende å se ☺️

Startet rett på rier med første, så føler at det blir slik denne gangen og.. Håper ikke det starter med vannavgang, da må jeg legge meg ned og ringe inn med en gang pga at jeg skal ha setefødsel [emoji15]

Startet rett på rier med første, så føler at det blir slik denne gangen og.. Håper ikke det starter med vannavgang, da må jeg legge meg ned og ringe inn med en gang pga at jeg skal ha setefødsel [emoji15]
Det er kjedelig ja! Rumpa har ikke festet seg?

Jeg ble satt igang sist og tror at det samme skjer denne gangen. Virker ikke som at kroppen vil sette igang selv [emoji44]

Håper det starter på samme måte som sist, med regelmessige, men ikke vonde maserier i noen timer før vannet går og riene blir sterkere. Da vet jeg liksom at det skjer på ekte og ca når jeg bør komme meg til sykehuset.

Hvis vannavgang uteblir er jeg redd jeg holder meg hjemme for lenge før jeg skjønner at det er i gang på alvor :P

Starter med Rier forrige gang, så gjør vel kanskje det denne gangen også vil jeg tro :)

Huff, er du over termin?

Nei, er ennå fem dager igjen til termin. Har veldig lite tegn på at noe kommer til å skje snart. Har ikke hatt en eneste kynner siste uka, ingen nedpress, ingen løs mage eller noe annet. Dessuten gikk både søstra mi og mamma på overtid så jeg prøver å forberede meg psykisk på det selv om jeg er ganske lei nå :P

Nei, er ennå fem dager igjen til termin. Har veldig lite tegn på at noe kommer til å skje snart. Har ikke hatt en eneste kynner siste uka, ingen nedpress, ingen løs mage eller noe annet. Dessuten gikk både søstra mi og mamma på overtid så jeg prøver å forberede meg psykisk på det selv om jeg er ganske lei nå :P
Lurt å forberede seg på overtid ja, kjedelig å gå å vente! Bedre å bli positivt overrasket om noe plutselig skjer. Mamma har visst gått overtid med 5 barn, så mine odds var vel ikke gode skjønner jeg nå

Jeg trodde vannet skulle gå pga jevnlige sammentrekninger og nedpress i lang tid. Men det startet med blodig slim og livmorhals som åpnet seg til 3 cm. Vannet gikk på 6-7 cm denne gangen, som var tidlig i aktiv fødsel fordi jeg fikk 6-7 cm veldig kjapt.

Back
Topp