Hvordan tror du du kommer til å reagere på riene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Det er vanlig å bli anspent, kvalm, kaste opp, bli stille eller urolig i kroppen når du har rier. Her forklarer jordmor Grethe om vanlige reaksjoner, og hvorfor du bør se på riene som dine beste venner i fødselen.

Les artikkelen her

Jeg vet at jeg kommer til å få panikk når det først er i gang, for det har jeg fått med både nr 1 og nr 2. Ellers har jeg vært forholdsvis rolig og brukt pusten mye :)

Med forrige startet de mer som småkramper, og strålet ned i lårene etterhvert.. Jeg satt i dusjen halve natta, til varmtvannet gikk tomt. Da begynte jeg å slite litt, for da hadd jeg ikke varmen å lindre med.. Men da vi dro inn på sykehuset morgenen etter så satt det så i låra at jeg ikke helt skjønte hva som skjedde, men det flyttet seg oppover til mage/rygg igjen etter noen timer. Jeg føler jeg holdt meg rolig hele veien, så satser på det blir slik nå og. =)

Har vært ganske rolig i starten alle gangene, men etter 6-7 cm har jeg mistet litt kontroll da det har drøyd veldig.

Denne gang skal jeg ga ks, og takk himmelen for det!

Med førstemann fikk jeg panikk. Med andremann fant jeg en grei måte å jobbe meg gjennom riene. Satser på at jeg klarer det denne gangen også :)

Jeg tenker pust, pust, pust, også vil jeg snakke med føden fort og helst dra dit med en gang. Liker å være på plass.

Var vel rolig med begge mine, men fikk litt panikk med andremann når de tok ifra meg den kjæreste lystgassen når pressriene kom. Pressriene kom som et lite sjokk, da jeg ikke kjente noe særlig til dem med førstemann (hadde epidural og drypp, og var sliten etter lang tid med rie etter rie, får ikke pause i fra riene med drypp)

Var helt rolig med nummer en og har ingen annen forventning denne gang. Det er jo bare å puste riktig :) gleder meg til riene!

Aner ikke, men tipper det blir som forrige gang. Forberedt på det som skulle skje så jeg var ganske rolig. :)

Back
Topp