Hvordan trener dere?

Superprodusent

Glad i forumet
Jeg er veldig overvektig, men jeg har store planer om at jeg ikke skal gå opp så mye dette svangerskapet. Jeg skal ikke slanke meg, bare kutte godteriet og bevege meg mer. Jeg har slanket meg en stund, så heeelt utrent er jeg ikke, men på langt nær godt trent. Holder det å gå turer osv? Jeg er litt redd for å miste igjen, så jeg er vel egentlig i overkant forsiktig:/

Jeg trener yoga jeg nå, det har jeg holdt på med i et års tid eller noe, Skal begynne på gravid yoga etter påske en gang ;) men jeg går og mange mil på jobben hver dag.... Det hjelper jo. I følge naprapaten jeg gikk til når hofta låste seg her i høst så burde jeg gjøre noe for å få skikkelig blod strømm i beina som spinning eller noe. Tror ikke det har noe å si om man trener når man er gravid, tror det har større helsegevinst en om man lar vær. Hør med legen din eller gå innom det lokale trenings senteret og hør hva du kan gjøre. Jeg og har en plan om å ikke legge på meg så mye som sist.... Første svangeskap la jeg på meg. Ca 30 kg.... Med nr to gikk jeg opp 36!!!! Kg,.. Så har et lite håp om å ikke komme opp i det tallet igjen. Til vanlig er jeg normal i følge bmi ;) Lykke til ;)

Jeg tenkte at jeg skulle begynne å gå tur på rundt en time hver dag, jeg gåt eller veldig mye tur så det blir bare litt oftere. Ellers tenkte jeg å kombinere med treningssentret, men kanskje jeg skal høre med dem hva jeg kan trene av styrke. Jeg tror det er viktig med en kombinasjon. Jeg la på meg 32 kg med nr 1, og gikk bare ned 13 før jeg ble gravid igjen og la på med 20 kg:/ Det har vært seige kg, men så har jeg pcos i tillegg da, så det kan jo være årsaken til at de sitter som støpt!

Jeg trener 4-5 dager i uka. Da drar jeg på stepp, corebare (kondisjon og fokus på mage/rygg), spinner, danser etc- Det er bare sunt å trene. Studier viser at fosteret får bedre oksygenopptak når mor trener. I første trimester kan man trene like hardt så før man ble gravid, men ikke hardere. Senere i svangerskapet skal man ta det litt mer med ro, men det er uansett bra å trene jevlig :) Dagen etter jeg testet positivt var jeg litt engstelig for å ta i på trening og unngikk å hoppe og sprette - det fant jeg ut var bare tull, embryoet faller ikke ut av den grunn, og det er heller ikke større sjanser for SA pga trening har jeg blitt fortalt av flere nå :)

Her en en link som er grei å lese ang trening i svangerskapet:
http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300877384_hvordan_vre_i_aktivit.html

:)

Jeg forstår veldig godt at du blir bekymret for å trene når du har vært gjennom en SA.  Det er jeg også.  Men Messy har helt rett, det er ikke farlig å trene.
Jeg husker første gang jeg var gravid og spurte legen om jeg kunne trene, da sa han at hvis fosteret faller ut i uke 7 pga trening ville det likevel falt ut i uke 14.  Det høres jo litt hardt ut, men det han mener er selvfølgelig at et barn som ikke klarer seg klarer seg uansett ikke - trening spiller ingen rolle.

Jeg trente normalt første gang, men i uke 9 begynte det å gjøre vondt å løpe, og da begynte jeg å svømme i stedet.  Jeg var gravid med tvillinger, så det var jo litt annerledes.

Denne gang kom jeg ikke lenger enn til uke 6, men trening føltes kjempedeilig.  Når det begynte å gjøre litt vondt i magen stoppet jeg.  Men det er jo egentlig ikke noe å sammenlikne med, for det gikk jo ikke bra.

Jeg ville kjørt på!

Trene? Hva er det? ;)

Huff nei, jeg er aaalt for dårlig til å trene... går tur med lillemann da! Og springer etter han i stua om dagene, hehe :)

Ja, jeg vet akkurat hva du mener! Haha:D Her er det ro maratonløpere så litt bevegelse blir det jo, men tydligvis ikke nok ;)

Back
Topp