Hvordan treffer man andre foreldre egentlig?

Suss

Andre møte med forumet
Heisann.
Jeg er ny her og har et sikkert dumt spm: Hvordan kommer man i kontakt med andre foreldre sånn i det daglige liv.
Er vel forholdsvis ung mor og har ingen venninner som har eller ønsker seg barn og har jo et visst behov for kontakt med likesinnede...
Så hvor treffes man, bortsett fra her da selvsagt [;)]
Hyggelig sted dette forresten....

Susanne
 
[:D][:D][:D]Kjempefin baby du har!!!![:D][:D][:D]
Gratulerer med:

 
Har du fått tilbud om barselsgruppe på helsestasjonen? Vi går der og det er både hyggelig og lærerikt.[:)]
 
Enig med Snuppepia her. Gruppe på helsestasjonen er fint å være med på. Kjekt med andre som har jevngamle barn.
 
så herlig baby.
hvor gammel er du da?
er det ikke noen barselgrupper der du bor?
klem sstine
 
Holder med barselgrupper på helsestasjon!!![;)]
Men vil også anbefale å være på åpen helsestasjon,om dere har det hos dere...
Der har vi treft mange kjekke mennesker.
 
Du kan også prøve Musikk fra livets begynnelse dersom du ikke har blitt tilbudt en barselsgruppe, på babysvømming er det også mange mødre med barn eller f.eks SATS med baby. Ut fra egen erfaring vil jeg råde deg til å gå på ting på dagtid. For meg virker det som om de fleste har bedre tid til andre da. På ettermiddagen skal en gjerne haste hjem for å legge barn eller ut på andre ting. Du kan jo også sjekke med kirken aller noen andre om det finnes åpne barnehager. Jeg har gått i to kirker og en danseskole. I åpen barnehage opplevde jeg at de ansatte kom bort og introduserte meg til andre nye. Inntrykket mitt var at de fleste i kirken gikk der fordi ungene koste seg og de voksne fikk voksenkontakt, ikke fordi de gikk i kirken til vanlig. På danseskolen hadde jeg vesla i en babysele, og hun elsket å være med mamma'n å løpe rundt og se andre unger fryde seg.
 
Prøv denne siden for info om Musikk fra livets begynnelse, jeg ser at de også er i Østfold:

http://www.musikk.no/musikkfralivetsbegynnelse/
 
hei er egentlig ganske ny her jeg oxo,føler at jeg liksom er i samme situasjon her som deg, er ganske ung mamma selv, å har ikke så mange venninder som ønsker seg barn enda. jenta mi er snart 2 mnd.

å jeg lurer på hvor jeg treffer andre foreldre.
skjønn unge du har forresten
hilsen stolt mamma
 
er oxo ganske ny, er ganske ung mamma selv, å har ikke så mange venninder som ønsker seg unger eller har. faktisk ingen.
mista noen venner oxo faktisk da jeg fortalte at jeg skulle få baby.
følte som jeg ble kutta ut, pgr: da kunne jeg jo ikke drikke alkohol å sånn.

jeg gleda meg bare til å bli mamma, sku ønske oxo at de kunne glede seg på mine vegne. trengte jo venner rundt meg da.
men men, gudselov hadde jeg jo familien min og samboeren min.
jeg har ei nydelig jente nå på snart 2 mnd.

så jeg koser meg med henne: )

hilsener fra Linn[;)]
 
så morro da, at du oxo bor på hadeland.
jeg er 20 år å bor sammen med samboer i moen, vokst opp på jaren.
du har nok rett når det gjelder de som på en måte kutta meg ut, har nok ikke vært ordentlig venner.
for meg.

noen få har jeg så klart igjen, men hu som liksom sku være bestevenninda mi har jeg ikke sett siden jeg ble gravid omtrent.
så hu ser jeg bort ifra, trodde egentlig hu kom til å bli fadder til vesla mi.
men vil ikke det nå da.

men har det kjempe bra sånn som jeg har det, fått mange nye venner jeg.
så jeg har det ikke vondt.
klemmer fra Linn
 
Du er det ja: ) tanta mi bor ikke så langt unna solbakke feltet, jeg bodde helt ned mot togstasjon jeg i et rødt hus.
foreldra mine bor der enda da.
er her nå faktisk pgr. det er de som har internett, får det snart vi oxo opp i moen.

så venter jeg her hos mamma og dem til jeg blir henta av samboeren min.
har ikke fått bil lappen enda jeg, har igjen prøva bare, sliter litt med den.

så må jeg helt til gjøvik for å ta den, nedlagt her så.

litt dumt det.
hilsen Linda
 
Kjenner ingen isabel tror jeg, men forresten har hu jobba i gran på bokhandelen eller noe. kan hende jeg vet hvem det er da.
ikke umulig.

ja dumt jeg må så langt men må jeg så må jeg. sånn er det bare.

uff gruer meg sånn til å begynne å jobbe igjen, begynner så tidlig som 17 oktober jeg,tidlig men, fikk ikke fullført utdannelsen min så jeg har igjen noen mnd. pappan skal ta permisjon over for meg.

så jeg skal begynne å jobbe på trintom skole som assistent eller noe.

gleder meg litt, men gruer meg oxo, pgr vesla mi er så liten.
det er det jeg gruer meg aller mest til. hilsen meg
 
sender et bilde av min datter her [;)]
hu er så nydelig,mitt vesle vidunder.......

sandra skal hu hete [;)]

 
Heisann okay da vet jeg ihvertfall hvem isabel er: ) kjenner henne ikke da, lurer på om vi kanskje gikk sammen i barnehagen vet ikke jeg.

vesla våres skal hete Sandra [;)]
skal ha barnedåp om ikke så lenge, har dere hatt det enda eller?

klemz Linn
 
Back
Topp