Hvordan tok familien nyheten?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var det mange her som fortalte familien om graviditeten i jula? Hvordan tok de nyheten? Fortalte dere det på en spesiell måte? Fortell gjerne :)

Her fikk svigers og mine foreldre vite det på julaften:) de tok det veldig bra,ble både gledestårer og klemmer,godt ønsket fra alle kanter:)

Her fikk alle en kopp hver med tittelen "verdenst beste tante/onkel/mormor/morfar osv"
Stefar begynte å grine av glede da han fikk en kopp med bestefar på og syntes det var verdens beste gave! Mens min far derimot sa ingenting... så er litt delt i etterkant når min egen far reagerer med stillhet og apati... er litt lei meg- selv om d kan være hormonstyrt også :-p

Her fikk de en liten ramme, med ultralydbildet og med teksten "juli 2017". De ble kjempeglade :D

Bestemor ble veldig glad. Pappa er litt mer stille av seg og reagerte ikke så mye der og da, men har begynt å signere alle smser med bestefar nå :-p Familien til samboer ble også veldig glade.

Fortalte det også til noen venner ved å sende julekort på snap "fra oss alle tre", det var moro og veldig "oss".

Veldig ulikt hvordan folk reagerer når de får vite nyheten. Synes det er ekstra moro med de som blir litt ekstatiske, for vi er jo litt der selv :-p

Fortalte det til søstera min litt før jul, hun begynte nesten å grine. Tror nesten hun gleder seg mer enn meg [emoji12] Svigers ble kjempeglade, og mor ble veldig overrasket. Synes det var gøy at hun ble så overrasket, for når søstrene mine har vært gravide har hun liksom hatt mistanke hele tiden. Nå skal vi på januarsalget og kjøpe vogn [emoji6]

Alle ble i grunn litt overrasket, hadde ikke forventet en til så fort, da dette blir nr. 3 og det ikke er to år engang mellom de to yngste. Men veldig glade :)
Det som er dypt rørende er hvor glad storebror i huset ble og er <3 "Mamma, husk å spis masse sånn at babyen blir stor". "Mamma, hvordan har babyen hatt det i dag". "Kan babyen komme snart". "Er det lenge til sommeren og babyen kommer?!!"
Han er verdens fineste <3

Jeg skrev julekort til de to vordende storesøsknene fra babyen bakpå ul-bildet. De ble kjempeglade og spør flere ganger om dagen hvordan babyen har det og de vil kose med magen [emoji4]

Ga krus med Bestemor,bestefar, og onkel på julaften. De ble overrasket, men veldig glade:)

Den nærmeste familien har vist det, men min mor fortalte min tante og annen slekt det i julen, noen vi glade, men noen virket rett og slett litt sjalu, men er en del i familien som sliter med å få barn, så forstår de på en måte.

Men de aller fleste blir litt overrasket siden han minste kun er 15 mnd, og dette blir nr 3 og vi er unge:p

Vi har nå fortalt det til både min familie og hele svigerfamilien. Er vår første, så vi har mange som er veldig glade på våre vegne. 3 par som bl.a. skal bli oldeforeldre for første gang, noe som er veldig stort. Gøy og se hvor forskjellig folk reagerer. Her har det vært alt fra akutt hulking og hyl til litt mer stillhet og tårer i øyekroken [emoji173] Felles for alle er at de gleder seg veldig med oss og vi er takknemlige over å ha så mye støtte og glede rundt oss [emoji4]

Foreldrene til samboeren ble helt stille, ingen gratulasjon, glede, eller interesse. De så det kansje ikke komme, da samboeren har to barn fra før og de muligens ikke så for seg flere barnebarn. Men trodde jo de skulle bli glade, siden de forguder de to barnebarna sine....
De har fortsatt ikke spurt om hvordan tul gikk, eller noe. Null interesse, og de snakker ikke om det. Men de trenger kansje bare litt tid.
Min familie fikk vite det lille julaften, gjennom en gøyal gåtelek, og de ble helt fra seg av glede, var ingen tørre øyne [emoji4]
Hadde lagt små kort med gåter, som alle førte til at jeg var gravid reaksjonene var gull verd

Er i uke 13 og er bare jeg, samboer, min far og hans samboer som vet til nå. Fortalte de uken før julaften... hadde laget til et kort skrevet av den lille, pakket inn tøffler og en pysjamas. Min far er en sånn autoritær type som skjeldent viser følelser, men han gråt og gråt av glede. Samme gjorde min stemor... helt fantastisk :Heartred Blir å fortelle litt og litt nå i tiden fremover, men vi har vært veldig hemmelighetsfull pga jobbsituasjon. Ny og høyere stillingsprosent venter i løpet av de første fjorten dagenen nå for min del.

Har egentlig mest lyst og fortelle alle, MEN det får vente enda litt til:smiley-angelic006

Alle har tatt det veldig bra og gleder seg masse, akkurat som da vi fortalte om førstemann :) Reaksjonen til min mormor betydde utrolig mye :) Jeg visste at hun kom til å bli glad, men det var spesielt å se tårene komme og gleden over at oldebarn nr 12 er på vei :Heartred Dette hadde hun håpet og ventet på sa hun :Heartred

Alle i svigerfamilien ble hoppende glade, og håper nå at jenta kommer :P (kun gutter der i gården :P )
Mamma og pappaen min er på sett og vis glade, men de er fryktelig bekymret for meg...
Jeg utviklet kronisk bekkenleddsyndrom under forrige svangerskap og er i grunnen frarådet å få flere barn i fare for å rasere bekkenet mitt.. MEN... nå er det lenge siden akkurat det, og jeg har et bedre utgangspunkt enn før de andre ungene så tror det går bra jeg :D

Back
Topp