Hvordan tiner man kjøtt

Dollface

Forumet er livet
VIP
På halvannen time, når man ikke har mikro?

Elkjøtt, steinfrossent.....

legg det i iiiiiiiskaldt vann i vasken og vent!

legger det i noe som er tett (tuppeware-boks f.eks) og legger boksen i varmt vann?!
(nødløsning er mange poser, men garanterer ikke suksess [;)])

Det kalde vatnet trekker ut isen. Gjer alltid slik med pølsepakkar osv, går fortare enn i varmt. 

Når det virkelig kniper så tyr jeg til den ikke så veldig anbefalte metoden å putte kjøttet i en brødpose og
legge det i varmt vann[8D] Så lenge det tas ut så snart det er tint og brukes med en gang går det kjempefint[:)]

ORIGINAL: snart 3 barnsmor

ORIGINAL: Dollface™

iskaldt??? Jeg trenger forklaring.. åffer ikke varmt? [8|][:D]

da "sprenger" man ut frosten [:)]

hmm...da lærte jeg noe nytt i dag og, takk! man lærer så lenge man lever [:D]

ORIGINAL: gira

Jupp[;)] Må aldri tine mat i microen eller i varmt vann, for da ødelegger man egentlig kjøttet!![;)]

ORIGINAL: ~MissGravid~Berta~

ORIGINAL: gira

Jupp[;)] Må aldri tine mat i microen eller i varmt vann, for da ødelegger man egentlig kjøttet!![;)]

pleier å tine det i kjøleskap over natta, men glemte det i går - og siden vi ikke har mikro lenger hadde jeg ikke no nødløsning heller [;)]

ORIGINAL: Dollface™

iskaldt??? Jeg trenger forklaring.. åffer ikke varmt? [8|][:D]

Bruker du kokende varmt vann, kan kjøttet bli ødelagt, fordi det blir delvis kokt. DU skal ha iskaldt fordi da tilpasser kjøttet seg temperaturen lettere. iskaldt vann fra springen er ca 6 grader, som er over frossen temperatur, så da tiner kjøttet samtidig som det er trygt og raskt.

ORIGINAL: MsMarte.

Å skal man helst steke romptemperert kjøtt :P

Stemmer det ja. MEN det er ofte lettest å skjære kjøtt som er delvis frossent. Gjelder fisk også [8D]

Jeg prøvde det med kaldt vann en gang jeg skulle tine, etter jeg leste det her inne.
Det funka pinadø bedre enn varmt vann... [:D] Gikk veldig kjapt!

Back
Topp