Hvordan tildeles jordmor?

TRULTEMOR81

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Januarlykke 2020
Jeg lurer rett og slett på om det er fastlegen som henviser oss til jordmor eller om man bestiller dette selv i likhet med TUL?

Jeg lurer rett og slett på om det er fastlegen som henviser oss til jordmor eller om man bestiller dette selv i likhet med TUL?
Jeg søkte på kommunen jeg bor i sin hjemmeside og der står det e-post og telefonnummer til jordmor som jeg kan kontakte, utifra hvilken bydel jeg bor i. Jeg tenkte å sende en e-post når det nærmer seg uke 12. Jeg skal til fastlegen i uke 12, men tenker jeg gjerne går til jordmor i tillegg hvis det er mulighet.

Du må selv ta kontakt med helsestasjonen der du bor. I Oslo må du ta kontakt med riktig bydel og aller helst tidlig i svangerskapet får å få oppfølging hele veien.

Du må selv ta kontakt med helsestasjonen der du bor. I Oslo må du ta kontakt med riktig bydel og aller helst tidlig i svangerskapet får å få oppfølging hele veien.

Ja, jeg får ikke time hos jordmor før i uke 24 i Oslo... jeg ringte da jeg var i uke 6...

Men tenker å gå annenhver gang lege/jordmor, men det der syns jeg var vel sent. Nå er jeg ikke førstegangs, men likevel.

Ja, jeg får ikke time hos jordmor før i uke 24 i Oslo... jeg ringte da jeg var i uke 6...

Men tenker å gå annenhver gang lege/jordmor, men det der syns jeg var vel sent. Nå er jeg ikke førstegangs, men likevel.

Oi! Jeg hadde egentlig første time i dag men måtte utsette timen. Fikk ny time om 14 dager. Jeg er 9+2 i dag.

Forrige svangerskap ringte jeg ikke før jeg var nærmere uke 18 eller noe. Da fikk jeg nesten skjenn av damen som tok telefonen. Jeg måtte forstå at det var aaaaltfor sent å gi beskjed! (Mm det var også en annen bydel en jeg har nå)

Takk for respons, alle! [emoji4]
Da må jeg raske på og ta kontakt.
Er i uke 10 og bor i Oslo. [emoji28]

Det bestiller man selv :)
Jeg skal gå til privat jordmor dette svangerskapet da den kommunale er i permisjon. Har kun tenkt meg til lege for blodprøver og om det er noe medisinsk jeg trenger hjelp til da fastlegen min er sykemeldt på ubestemt tid.

Jeg tok kontakt meg helsesenteret og sa hvilken jordmor jeg ville ha time hos. Denne gang kontaktet jeg henne direkte. Er ikke flere å velge mellom heller sååå :-p

Back
Topp