Hvordan tilbereder dere mme?

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Min baby får delvis morsmelk og delvis mme. Som jeg har forstått så skal mme tilberedes veldig tungvint pga fare for bakterier. På sykehuset bare varmet de det i mikroen. Er det greit å gjøre det sånn?

Kok opp vann, ha det på flasker i kjøleskapet også varmer du det i micro når du trenger det. Må alltid bruke kokt vann. Aldri rent springvann

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

To av mine barn har fått mme fra starten.. jeg lager flere flasker (3-4 av gangen) og har dem i kjøleskapet, varmer de i mikroen ;) viktigste er at melka kjøles raskt ned.. er vel morsmelk som helst skal varmes opp igjen via varmebad pga den melka mister fortere næring..

Varmer det foresten opp igjen til den temperaturen barnet skal ha når det får melka..

Vi kokte bare opp vann å hadde på flasker å kjølet ned å så hadde vi en termos med kokt varmt vann å blandet det passelig og så bare og ha i pulver :)
utrolig lett på natten og ellers :)

Takk for gode tips :) holdt på å bli sprø av å koke vann midt på natten for så å kjøle det ned til rett temperatur. Særlig når lillemor er sulten og utålmodig i tillegg :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Takk for gode tips :) holdt på å bli sprø av å koke vann midt på natten for så å kjøle det ned til rett temperatur. Særlig når lillemor er sulten og utålmodig i tillegg :)

Var sann med oss og før vi fant ut av raskere måte å gjør det på :)

Jeg delammet med førstemann. Jeg synes siden flaskeposten.org var utroooolig nyttig lesing :) På natten brukte vi ofte ferdig-mme på pakke, det går mye raskere! Den er 7 gang så dyr som pulver, men det er verdt det på natten :)

Min baby får delvis morsmelk og delvis mme. Som jeg har forstått så skal mme tilberedes veldig tungvint pga fare for bakterier. På sykehuset bare varmet de det i mikroen. Er det greit å gjøre det sånn?
Bare lurte på en ting, du som gir både morsmelk og mme, hvordan gjør du det? Ammer du først så gir du så og då mye i mme? Eller et måltid med mm og et annet med mme?

Bruker66pk: jeg har såre bryst, så derfor pumper jeg. Men det er ikke nok melk til å mette småen enda.Jeg pumper til det er nok til et helt måltid. Derfor får hun noen måltider med mm og noen med mme. Håper snart å kunne fullamme igjen :(

Bruker66pk: jeg har såre bryst, så derfor pumper jeg. Men det er ikke nok melk til å mette småen enda.Jeg pumper til det er nok til et helt måltid. Derfor får hun noen måltider med mm og noen med mme. Håper snart å kunne fullamme igjen :(

Jeg sliter og med såre bryster, og får besøk av helsesøster i morgen. Da vi var på helsestasjonen igår hadde hun ikke gått opp noe, så tror jeg også må gi noen måltider mme. For når jeg pumper kommer det aldri nok til et helt måltid. Men er det sånn at du pumper deg da til hvert måltid, og når det er nok så gir du det? For jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal rekke å pumpe så mye i tillegg til mating, byssing osv.

To av mine barn har fått mme fra starten.. jeg lager flere flasker (3-4 av gangen) og har dem i kjøleskapet, varmer de i mikroen ;) viktigste er at melka kjøles raskt ned.. er vel morsmelk som helst skal varmes opp igjen via varmebad pga den melka mister fortere næring..
Trodde ikke man kunne tilbrede flere på engang jeg? Hvilken type bruker du? For hvis det går er det jo genialt! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

*snart mamma*: ja jeg pumper til hvert måltid. Har nettopp begynt å få nok til å dekke et måltid. Hvis det ikke er nok så sparer jeg det i kjøleskapet og gir henne mme istedenfor. Så hun får enten bare mm eller bare mme nå. jeg pumper hver tredje time uansett for å stimulere melkeproduksjonen.

Trodde ikke man kunne tilbrede flere på engang jeg? Hvilken type bruker du? For hvis det går er det jo genialt! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg bruker HIPP ;) mme holder seg fint i kjøleskap i hvertfall 1 døgn.. men er viktig at melken blir kjølt ned raskt, for at bakteriene ikke skal formere seg så fort:) og med 3 småunger i hus, så er det ganske greit å lage noen så man har klart.. for plutselig har tiden flydd, og minsten krever maten sin :P
Har gjort dette med alle 3;)

Sniker fra sept.13...
Koker opp vann til et døgn, målet opp i flasker og har i kjøleskap. Varmer opp i vannbad eller flaskevarmer når jeg trenger en flaske og har oppi pulver da :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker HIPP ;) mme holder seg fint i kjøleskap i hvertfall 1 døgn.. men er viktig at melken blir kjølt ned raskt, for at bakteriene ikke skal formere seg så fort:) og med 3 småunger i hus, så er det ganske greit å lage noen så man har klart.. for plutselig har tiden flydd, og minsten krever maten sin :p
Har gjort dette med alle 3;)
Sniker fra sept 12 jeg! ;)

Vi gjorde det slik med vesla vår også!
Gjorde klar mme kvelden før, og varma bare opp i mikro ved behov! ...gjør forsåvidt det enda, hun får jo ennå mme :P ;)

Sniker fra sept 12 jeg! ;)

Vi gjorde det slik med vesla vår også!
Gjorde klar mme kvelden før, og varma bare opp i mikro ved behov! ...gjør forsåvidt det enda, hun får jo ennå mme :P ;)

Er du her å?:eek::p haha..

Gjort akkurat det samme som deg, og gjør det enda med snuppa også ;) så her går det i 2 forskjellige pakker med mme :P

Back
Topp