Hvordan tilbereder dere koteletter i ovn?

FancyPants

Forumet er livet
Pappa sier 200 grader i en time for marinerte nakkekoteletter, da uten forsteking i panna. JEg vet at han er god på mat, men syns en time hørtes lenge ut..

Så, hvordan gjør dere det?

et tips jeg fekk fra en kompis som er kokk idag, var å ha de 1 time og 30 min inni... Jo lengre de står, jo mørere blir de... (eller et eller anna[:)])
på 230 grader [:)]

Blir de ikke veldig tørre i ovnen?

ORIGINAL: Zera

et tips jeg fekk fra en kompis som er kokk idag, var å ha de 1 time og 30 min inni... Jo lengre de står, jo mørere blir de... (eller et eller anna[:)])

Takk for svar! [:)]

Da er det ingen fare for at en time er for lenge iallefall!

STeker på ca 200 grader i 3 kvarter til 1 time. SYns de blir tørre om de står lenger.

ORIGINAL: FancyPants

nei,bare pas på å tett den ildfasteformen hellt med alminiumsfolie[:)]

Jeg syns de blir mest kokt jeg inni ovnen [:'(] blir mye bedre smak på de etter å kun steke i stekepanna..

I ovnen lar jeg de stå maks 3 kvarter, men bruner de først i panna da..

Kikket inn i ovnen nå, og det er masse vann/kraft i formen.. Håper det skal være sånn ass.
Har aldri laget det før, jeg..

Kan jeg forresten steke de litt i panna etterpå, for å få stekeskorpe?

ORIGINAL: FancyPants

nei,bare pas på å tett den ildfasteformen hellt med alminiumsfolie[:)]

Oiiii... Jeg har ikke folie:p
De har stått i snart 40 min uten.. Åh.. Ødelegger middagen jeg, nå..

Enig med pappaen din!

SKREM de på stekepanna, ta en langpanne/ildfast form og ha i 1-2 cm vann, legg kotelettene i og strø løk og paprika over i strimler. Inni ovnen på 150 grader i en time. Ferdig!

De smelter på tunga!! Drit i folie!

ORIGINAL: BølleBella

Blir de ikke veldig tørre i ovnen?

Er jo det de IKKE blir!!!

Liker ikke tørre koteletter, og det blir det når en steker de i panna synes jeg.

Jeg har de i ovn med poteter, gulrot og babymais og de er knallgode.

Steker ca 1,5 time.

jeg bare skriver det kompisen min sa og han er en sinnsykt flink kokk..
Tenkte jeg sku prøve den ene oppskriften jeg fekk med han en dag[:)]

Jeg bruker også å bare steike de litt i stekepanna, så har jeg de i brunsaus og lar det puttre til potetene er ferdig kokt[:)]

Jeg bruker å steke de i panna og så dampe de 1 time i kasserolle under lokk.. DA blir de skikkelig møre.. Mmmmh [:D][:D]

Stek de først slik at de får stekeskorpe, så legger du de i en ildfast form. Også tar du vann i panna slik at du får
med stekesjyen og heller det over kotelettene. Sett de midt i ovnen, 200 grader i ca en halvtime.

ORIGINAL: Lissyjane

jeg bare skriver det kompisen min sa og han er en sinnsykt flink kokk..
Tenkte jeg sku prøve den ene oppskriften jeg fekk med han en dag[:)]

Jeg bruker også å bare steike de litt i stekepanna, så har jeg de i brunsaus og lar det puttre til potetene er ferdig kokt[:)]

Hvis du har sausen oppi med kotelettene,så kan du i hvertfall ha det så høyt. For da tar det jo hundredeogfemogtredve år før det er ferdig om man har det på lavt[8D]

hehe...
På den oppskriften han sa, så var det å frese de litt i stekepanna, legg grønnsaker i ildfast form, så kotelettene og så salsa saus over.. Tett med alm.folie og så inni ovnen på 230grader i 1t30min..

synest det hørtes litt snacks ut jeg[:)]

Jeg bruner dem først i panna, krydrer med salt og pepper, legger dem i ovn på rist over langpanne m vann i bunn, slik at de blir møre og samtidig får sprø stekeskorpe, usikker på hvor lang tid jeg har de i ovnen, til de er møre og gjennomstekt. rundt 200-220 grader tenker jeg [:)]

Har de også en time inni!
Ellers så putter jeg i løk og tomat,da blir de ikke tørre[:)]

Back
Topp