Hvordan tenker du å dele nyheten?

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Har dere gjort dere noen tanker om hvordan dere skal annonsere graviditeten til familie, venner, omverdenen?

Eller har dere kanskje allerede delt nyheten? Hvordan gjorde dere det i så fall? :)


Vi deler det trolig med familien på julaften, dersom alt er fint på TUL uken før. Vil da være 10+0. Dersom vi får med bilder fra TUL, så lurer vi kanskje på å henge de på juletreet mens alle sover, for så å se hvor lang tid det tar før folk oppdager det.
Evt. Se om jeg kan finne en morsom kjole med et motiv som røper at det er noe i magen, som jeg tar på meg til julefrokosten.
Venner og omgangskrets deler vi det trolig ikke med før etter uke 12.
 
Tenkte på at storesøster sitter med en bok om baby og Så kommentere noe slik som "leser seg opp på fagstoff".
Jeg reiser et par dager før mannen opp til familien hans og jeg orker ikke være småuggen og sliten uten å fortelle på forhånd så vi kommer til å fortelle i midten av desember
 
Vi kjører motorsykkel begge 2. Tenkte å ta bilde av syklene ved siden av hverandre, og en liten trehjulsykkel ved siden av de igjen :D

Så utrolig gøy måte å gjøre det på :)
 
Jeg vet ikke hvordan vi skal fortelle om lillesøsken ennå, men storebror var jeg veldig fornøyd med måten vi skulle si det på.

Mannens bursdag var 12+0
To dager før hadde vi tul - og alt var veldig bra.

Vi hadde akkurat kommet hjem fra en forsinket bryllupsreise to dager før det igjen, så vi tenkte dele noen bilder fra reisen.
Mannens side av familien var invitert og vi ville gjerne vise bilder fra turen, mannen hadde forberedt en visning på tv via chromecast og mobilen og scrollet gjennom bildene og viste noen utvalgte feriebilder mens hele gjengen var samlet i sofaen. Og siste bilde var videoen av lille i magen som nesten vinket.

Sitter og smiler over gode minner nå :)

Det litt morsomme er at mannens søster, hun sa bare nei, nei, nei. Hun mente bare at om dette var en spøk så var det en skikkelig slem en - vi klarte jo selvfølgelig å fortelle 1. april... Hun var såklart veldig glad på våre vegne :D
 
Har dere gjort dere noen tanker om hvordan dere skal annonsere graviditeten til familie, venner, omverdenen?

Eller har dere kanskje allerede delt nyheten? Hvordan gjorde dere det i så fall? :)


Vi deler det trolig med familien på julaften, dersom alt er fint på TUL uken før. Vil da være 10+0. Dersom vi får med bilder fra TUL, så lurer vi kanskje på å henge de på juletreet mens alle sover, for så å se hvor lang tid det tar før folk oppdager det.
Evt. Se om jeg kan finne en morsom kjole med et motiv som røper at det er noe i magen, som jeg tar på meg til julefrokosten.
Venner og omgangskrets deler vi det trolig ikke med før etter uke 12.

Åh den likte jeg! Hmm Tror jeg er 9+6 eller 10+0 etter el på julaften, synes det er litt tidlig, men samtidig er det så åpenlyst med all alkoholen rundt omkring.. Får se an litt, men tror jeg snapper litt av ideen din altså!
 
Tror jeg er 12+0 eller noe på julaften, men syns det er alt for kleint å «annonsere». De som trenger å vite det av praktiske årsaker de vet det allerede, så får andre rundt heller se magen vokse. Blir ikke noe Facebook post i hvert fall:)
 
Ringte egentlig bare rundt og fortalte :p i uke 7
Da var jeg ferdig med de som var viktig for meg å si til.
 
Vi planlegger også å avsløre det på julaften. Pakker inn en felles pakke til hele familien (skal feire jul sammen både mine foreldre og svigers i år), og der vil det ligge en genser eller noe likende fra jenta vår på 2 hvor det står «jeg skal bli storesøster». [emoji4]
 
Åh den likte jeg! Hmm Tror jeg er 9+6 eller 10+0 etter el på julaften, synes det er litt tidlig, men samtidig er det så åpenlyst med all alkoholen rundt omkring.. Får se an litt, men tror jeg snapper litt av ideen din altså!

Vi ville egentlig vente til uke 12, men ville fort blitt avslørt når jeg ikke ville hatt et glass rødvin til maten på julaften. Vi er ikke en familie som drikker så mye, spesielt ikke når det er barn til stede, men ett glass til maten på julaften er liksom innafor syns jeg. Og alle i familien vet hvor glad jeg er i rødvin :shy:
Du må bare snappe om du vil :)
 
Jeg vet ikke hvordan vi skal fortelle om lillesøsken ennå, men storebror var jeg veldig fornøyd med måten vi skulle si det på.

Mannens bursdag var 12+0
To dager før hadde vi tul - og alt var veldig bra.

Vi hadde akkurat kommet hjem fra en forsinket bryllupsreise to dager før det igjen, så vi tenkte dele noen bilder fra reisen.
Mannens side av familien var invitert og vi ville gjerne vise bilder fra turen, mannen hadde forberedt en visning på tv via chromecast og mobilen og scrollet gjennom bildene og viste noen utvalgte feriebilder mens hele gjengen var samlet i sofaen. Og siste bilde var videoen av lille i magen som nesten vinket.

Sitter og smiler over gode minner nå :)

Det litt morsomme er at mannens søster, hun sa bare nei, nei, nei. Hun mente bare at om dette var en spøk så var det en skikkelig slem en - vi klarte jo selvfølgelig å fortelle 1. april... Hun var såklart veldig glad på våre vegne :D

For en utrolig fantastisk måte å dele nyheten på:joyful:
Kan tenke meg de alle ble kjempe overrasket og glade :)
 
Vi planlegger også å avsløre det på julaften. Pakker inn en felles pakke til hele familien (skal feire jul sammen både mine foreldre og svigers i år), og der vil det ligge en genser eller noe likende fra jenta vår på 2 hvor det står «jeg skal bli storesøster». [emoji4]

For en koselig måte å dele nyheten på :)
 
Vi ville egentlig vente til uke 12, men ville fort blitt avslørt når jeg ikke ville hatt et glass rødvin til maten på julaften. Vi er ikke en familie som drikker så mye, spesielt ikke når det er barn til stede, men ett glass til maten på julaften er liksom innafor syns jeg. Og alle i familien vet hvor glad jeg er i rødvin :shy:
Du må bare snappe om du vil :)

Familien til mannen min har en del alkohol i store sammenhenger. Jeg liker blant annet ikke akevitt, så det drikker jeg ikke, og forrige avsløring sa de faktisk at de ikke hadde tenkt over at jeg ikke drakk i sosiale sammenhenger frem til 12 uker den gangen "ofr de vet jo at jeg ikke drikker så mye". så kanskje jeg ikke trenger tenke så mye på det i det hele tatt egentlig.
 
Jeg aner ikke :)
Men slipper tenke på det med alkohol, for det drikker jeg aldri uansett i familiesammenkomster. Liker det ikke, av smak :)
 
På jobb forteller man det visst med å sette fram bamsemums...o_O Føler det vil bli så kleint...men tror det er forventet...Aner ikke når for jeg er allerede sykemeldt pga kvalme og null energi...

Nå vet nærmeste familie, en nær kollega og mine sjefer. Ungene har jeg ikke sagt noe til, men spørs om jeg må det om de snart spør pga min dårlige form:rolleyes:
 
Sniker fra juni :)
Med første fikk besteforeldrene krus med bestemor/bestefar på som førjulspresang, mine foreldre rundt 20-21.desember siden vi skulle feire jul hos svigers, svigers fikk vite det lillejulaften. Var rundt 10 uker, men måtte fortelle det siden formen min var elendig.

Denne gangen får mini «fortelle» det med body som står storebror på første helgen i desember, vil da være 11 uker
 
Jeg har bestilt T-skjorte til 6åringen hvor det står "Jeg skal bli storebror" som vi pakker inn og gir han på juleaften foran svigermor. :)
 
Mange gode ideer og fine måter å gjøre det på. Tror jeg blir å "stjele" ideen med jeg skal bli storesøster t skjorte på julaften. Blir morsomt å se når hun leser teksten selv.
 
Back
Topp