Hvordan tenker dere dele opp permisjonen?

Tar min del, og hele fellespeeioden. 100% lønn.
Sparer opp penger ila permisjonstida så jeg kan ta ulønnet permisjon. Håper jeg kan jobbe 40% og ta resten ulønnet i ca 10 uker. Mannen skal ha gradert perm (jobbe 50%) over en lengre periode. Så tar vi ut ferien vår. Jeg har 5 uker fra i år også blir det 5 uker neste år.

Her blir det jeg som tar hele permisjonen, far rekker ikke opparbeide seg retten. Er litt trist.

Sånn blir det nok her også.. Men hvordan blir det da i forhold til permisjonstiden? Får vi da overført ukene til far? Klarer ikke å sette meg helt i dette.. Synes alt motsier det første jeg leste :laughing001

Blir nok å ta min egen del og fellesperioden, og evt gå ulønnet en stund? Har ikke noen jobb å gå tilbake til så er ikke noen hast der foreløbig!

Skikkelig teit med den nye ordningen, ja. Her tar jeg hele fellesperioden, fem uker ferie og så en måned ulønna permisjon. Da må jeg tilbake i jobb når babyen er 10 måneder. Skulle gjerne vært hjemme litt lenger. Man får jo, klisjemessig nok, ikke denne tiden tilbake. Samtidig vet jeg hvor herlig det er å se babyen bonde med far, og hvor stor glede, i hvert fall min forrige, hadde av å begynne i barnehage da han var 12 måneder. Satser på 100% dekning her, forøvrig.

Sånn blir det nok her også.. Men hvordan blir det da i forhold til permisjonstiden? Får vi da overført ukene til far? Klarer ikke å sette meg helt i dette.. Synes alt motsier det første jeg leste :laughing001

Ja, har forstått det sånn at mor overtar ukene til far. Hadde vært super kjedelig hvis vi hadde mistet de ukene. Nav sine sider er håpløse

Er det noen som vet hvordan det blir hvis far kun har deltidsstilling? Han har ca. 60% på papiret, men jobber ofte 80%-100% ved å ta på seg ekstra vakter. Er veldig redd for at han mister de ekstra prosentene når han er ute i permisjon og da blir det 5 ekstra ukene til far et økonomisk tap for oss [emoji21]

Ja, har forstått det sånn at mor overtar ukene til far. Hadde vært super kjedelig hvis vi hadde mistet de ukene. Nav sine sider er håpløse

Det høres lovende ut hvertfall :-)
Ja, og så er kanskje jeg litt håpløs på det området også :happy090

Er det noen som vet hvordan det blir hvis far kun har deltidsstilling? Han har ca. 60% på papiret, men jobber ofte 80%-100% ved å ta på seg ekstra vakter. Er veldig redd for at han mister de ekstra prosentene når han er ute i permisjon og da blir det 5 ekstra ukene til far et økonomisk tap for oss [emoji21]

Vil tro de går ut i fra årsinntekt. Er lite nå som man beviser med kontrakt. Som regel er det lønnsslipper :-)

Tar 49 uker med foreldrestipend fra lånekassa +engangsstønad mens samboer søker om utsatt pappaperm. Da har han krav på fellesperioden og pappakvota. Så starter bebis i bhg i januar og jeg i jobb.

Ganske standard her:) Far tar sine 15 uker (hvis det blir 15) også tar jeg mine pluss fellesperioden. Blir nok en måned eller to ulønnet pluss hjelp fra besteforeldre for å få det til å gå opp frem til barnehagestart.

Back
Topp