Hvordan tenker dere dele opp permisjonen?

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Hvordan tenker dere dele opp permisjonen? Tenker da i forhold til de nye reglene som mest sannsynlig trer i kraft 1 juli.

Jeg synes det er veldig vanskelig, og ser for meg at det blir en del ulønnet permisjon på meg.

Vi har snakket litt om det. Jeg tar mine 15uker + hele fellesperioden. Så håper vi at han kan få gradert pappaperm og at jeg kan ta de 5 ekstra ukene hans, siden han er selvstendig næringsdrivende. Og så tar jeg 10uker ulønnet dersom jobben går med på det.
Håper den planen går. Alt dette på 100% lønn. Tror det er best økonomisk.

Sykt irriterende at de skal dytte på oss en slik ordning. Passer ikke for alle.....

Vi har snakket litt om det. Jeg tar mine 15uker + hele fellesperioden. Så håper vi at han kan få gradert pappaperm og at jeg kan ta de 5 ekstra ukene hans, siden han er selvstendig næringsdrivende. Og så tar jeg 10uker ulønnet dersom jobben går med på det.

Sykt irriterende at de skal dytte på oss en slik ordning. Passer ikke for alle.....

Det er kjempe dumt at man ikke kan fordele slik at det passer inn i livssituasjonen til den enkelte familie.
De fleste arbeidsplasser har vel slik at man kan ta ut inntil 1 år ulønnet permisjon i forbindelse med at man har fått barn.

Aner ikke. Og kjenner jeg blir litt motløs av hele greia. Her er det ganske usikkert hvordan fars arbeidssituasjon blir fremover, om han er tilkallingsvikar, vikar med fast prosent, fast ansatt etc etc... Med nye regler ser jeg for meg at dette kan komme til å ramme oss negativt på ett eller annet vis.

Synes de nye reglene kan ta seg ei bolle.:banghead: Det passer overhodet ikke for alle med den løsningen, så vi må virkelig sette oss ned og se hvordan vi skal få løst dette. Håpløst! :arghh:

Her ville far ha hatt 15 uker uansett, så spiller ingen rolle for oss. Men vi velger 80% dekningsgrad så fellesperioden blir lengre, så tar jeg hele den. Utsetter med litt ferie så går det helt fint. Må eventuelt ta litt ulønnet dersom vi ikke skulle få barnehageplass, men det har vi jo rett til fra november ifølge vår kommunes nettside.

Jeg tenker å gå ut i perm 100 % og bruke 49 uker, men at pappaen får ta de som blir tildelt. Liker ikke den nye ordningen, men må vi så må vi. tidlig å dra tilbake på jobb til sommeren/ etter sommeren gitt

Aner ikke. Og kjenner jeg blir litt motløs av hele greia. Her er det ganske usikkert hvordan fars arbeidssituasjon blir fremover, om han er tilkallingsvikar, vikar med fast prosent, fast ansatt etc etc... Med nye regler ser jeg for meg at dette kan komme til å ramme oss negativt på ett eller annet vis.

Det er vanskelig. Det vil ramme mange negativt tror jeg. Inkludert barnet der hvor mor kanskje må slutte å amme tidligere.

Jeg tenker å gå ut i perm 100 % og bruke 49 uker, men at pappaen får ta de som blir tildelt. Liker ikke den nye ordningen, men må vi så må vi. tidlig å dra tilbake på jobb til sommeren/ etter sommeren gitt

Veldig tidlig synes jeg og.

Dere tar 49 uker. Han 15 og du resten. Tar dere ut ferie og?

Jeg tør ikke ta sjansen på ulønnet permisjon med tanke på rettigheter dersom det skulle skje noe i den perioden, enten med meg eller baby [emoji53]

Vi tar 100%, hvor jeg tar mine tildelte og fellesperioden. Bruker nok noe ferie også, men har nok ikke råd til så mye ulønnet. Kjenner at jeg blir litt sjalu av at min venninner som får barn i sommer får til å ha permisjon selv etter at min er ferdig. Livet altså. Hehe.

Vi lander nok på 80%, med hele fellesperioden til meg. Jeg har mye ferie til overs, så vi har snakket om at jeg kanskje skal ta ut litt ferie mens han har pappaperm og reise på tur sammen før barnehagestart, men får se hva det blir til. Mulig vi tar ut litt ferie for å forlenge perioden også, men med 80% dekning kommer vi oss frem til bhg-start i november uten å måtte bruke ferie eller ulønnet permisjon.

Back
Topp