Hvordan temme hamster?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Jeg er så verpesjuk og klarer ikke vente til slutten av september så istedenfor at jeg nå skulle påta meg et giga ansvar for en valp nå 2mnd før termin så kjøpte jeg meg et dverghamster idag... kjempe søt liten tass... hadde bur og utstyr fra før av for jeg og søss har hatt dverghamster før i våre yngre dager...

Men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan vi fikk hamsteret til å bli tam... hamsteret vi hadde da vi var yngre ble kjempe tam... den jeg har nå er livredd for meg og bare løper rundt og rundt...

Noen som vet om noen "tips" hvis det finnes noen?

Det er vel bare å holde mye på med den. Å ikke være redd selv[8D] Er man redd og litt fomlete når man tar de opp, så har de en tendens til å skulle bite. Men tar man dem og er litt "bestemt" i grepet er sjansen mindre.
Men regner med det er som med alle dyr: De må holdes på med for å bli tamme[:)]

Gratulere med nytt familiemedlem foresten[:D]

Tålmodighet....[:D] De fleste dverghamsterne mine ble tamme, hadde ett gull hamster som reiste seg på to bein og freste mot meg...fikk den aldri tam. Det ble den siste hamsteren min og. [:)]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Tålmodighet....[:D] De fleste dverghamsterne mine ble tamme, hadde ett gull hamster som reiste seg på to bein og freste mot meg...fikk den aldri tam. Det ble den siste hamsteren min og. [:)]

Jeg titta på gull hamster idag når jeg skulle kjøpe hamster og den også freste mot meg... ble nesten litt redd jeg... den ville jeg ikke kjøpe,... den hadde sikkert spist opp hånda mi om jeg hadde kommet nær nok...

Ja jeg får vel bare være tålmodig... han er nok litt stressa idag og siden vi har frakta han hit... nå løper han i hjulet sitt og koser seg ;)

Takk for gratulasjon... alltid koselig med nye medlemmer i familien :D hehe

Gratulerer med en liten søt hamster! [;)] har ikke aning hvordan man temmer, dessverre.

ORIGINAL: My Angels

Gartulerer med hamster. [:)]

Bare så du vet det så er dverg-hamstere litt mer bitete/hissige av natur i forhold til de "vanlige" hamsterne. Men med masse tolmodighet og dilling og kosing og løfting inn og ut av bur og trening så blir dverg-hamstere også ganske tamme. Men de anbefales ikke til små barn nettopp pga de kan bite mer enn vanlige hamstere.

å? søss og jeg hadde et dverghamster i mange år og han var kjempe snill... vi var ikke kjempe små da... var vel sånn ca 9 og 13 år gamle eller noe da vi fikk han... han ble kjempe tam og ble kjempe gammel :O han ble vel ca 4år gammel... døde av at venninna til søss mista han i gulvet :(

Har ikkke noe svar til deg, vil bare gi deg pokalen for årets kuleste tråd [:D]

Trodde jeg skulle dette ut av sofaen da eg så den kule overskriften [:D]

ORIGINAL: firsttime1

har hatt langhåret gullhamster[:D][:D] KJEMPE morsome å koselige dyr.

Holde ned hånda med eple, grønnsaker osv. eller bare holde den ned så han/hun får lukte på den. vis du legger noe i hånden, så få hamstren til å gå frivillig på hånden[:)].

Hmmm.. en annen ting som jeg ikke husker om er hamster eller fugl[8D] er at man skulle ikke ha matskålen stående i buret noen timer, å så legge hånden med mat på inn. Leste d i en bok jeg hadde[;)]

Det kan jeg jo prøve... men det er jo et hamster da... så den har vel allerede imorgen et stoort lager med mat gjemt bort et sted ;)

har ikke peiling på hamstere, men ønsker deg lykke til.
Selv er jeg redd små gnagere, men lo da jeg leste tråden..
Nei jeg får holde meg til jakthunder det er det jeg kan, å innbiller meg at de er mye lettere å trene.
Så all ære til deg som er blitt hamster temmer

haha forsåvidt sant, det var nok fugl det siste der var ment to. hehe.

Husker en gang hamstren vår hadde kommet seg ut av buret om natta, å neste morgen når mamma sto å så i kjøleskapet så kom lille hamstren å stilte seg på to sammens med henne å så i kjøleskape "er det noe mer å hamstre her d?". Hun var SPRENT av ting som hun hadde hamstret, blant annet vært i vinduet å tatt av en bit av en jordbærkaktus. hehe.

hun var veldig tam å god<3

Så søtt :D hamsteret vi hadde kom ut av huset sitt når vi ropte på han eller banka på... da kom han ut skikkelig trøtt i trynet med skikkelig "hva erre nå a?" uttrykk i ansiktet... hihi... dakkar liten.. savner han...

Linda MK: jeg vil også tro det er litt lettere å trene hunder... hehe... men ettersom sambo jobber borte så trur jeg ikke det er så lurt av meg å skaffe en valp kun 2mnd før termin.... er jo veldig mye jobb.. har veldig lyst da [:-]

Jeg har verdens tammeste dverghamster :-D han kan løpe fritt i hele leiligheta å kommer løpende når jeg roper på han <3

Jeg fikk den tam med å ta gitteret av buret hans å servere han agurk å solsikkefrø som jeg tok ut av foret hans .. Så når han satt å gomla mat strøyk jeg litt på han å sånt så han skulle bli vant til berøring .. De to første dagene lot jeg han være i buret så han ble husvarm, etter det tok jeg han ut å lot han løpe over hendene mine å hele meg mens jeg satt i sofan :-) tok noen dager men nå er han som en liten hund haha :-)

Back
Topp