Hvordan teller dere?

Spirenummerfire

Blir kjent med forumet
Maiblomstene 2020
Når jeg er uke 12+0 (eller 12+3for den saks skyld) sier jeg da at jeg er i uke 12 eller 13? Jeg forstår at jeg er inn i uke 13, 12 fullgått + X antall dager, men hva sier man når "naboen" spør hvor langt man er på vei? :woot:

Du er vel i svangerskapsuke 13, men de fleste av helsepersonell foretrekker at du bruker 12+3 :) det kan jo være misvisende å si uke 13, for du er jo liksom ikke der helt enda! Så da må du vel ha med ordet «svangerskapsuke» først.
Anbefaler deg å høre podcasten til babyverden uke for uke, der forklarer de sånt :hilarious:

Når jeg er uke 12+0 (eller 12+3for den saks skyld) sier jeg da at jeg er i uke 12 eller 13? Jeg forstår at jeg er inn i uke 13, 12 fullgått + X antall dager, men hva sier man når "naboen" spør hvor langt man er på vei? :woot:
Jeg pleier å si den uken som er fullgått så det ikke skal bli noe misforståelser. Altså nå som jeg er 10+4 så sier jeg at jeg er 10 uker på vei:happy:

Når «naboen» spør, kan man også enkelt si at man er 3 mnd på vei ;)

Enig i at det er vanskelig og folk sier forskjellig! ;) Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at de sier uke + dag, men på «folkemunne» blir det i ditt tilfelle uke 13. Jeg bruker preglife appen og der brukes samme betegnelse, men babyverden sier uke 12 :happy:

Jeg pleier si «Jeg er x uker og y dager på vei.» Garantert langt mer nøyaktig enn noen av de som spør er interessert i, men jeg liker ikke å si ting som kan misforstås:hilarious: Kan antagelig finne på å si «ca 3 mnd» også.

Back
Topp