Hvordan teller dere ukene og dagene?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hvordan er det riktig å telle?
For eksempel, hvis jeg vet jeg hadde sex natt til søndag og ble mest sannsynlig gravid den søndagen, er det da 2+0? Eller skal lørdagen være 2+0?
Har sykluser på 29-33 dager så det blir litt feil å regne fra første dag i siste mens. Da blir det plutselig 5 ekstra dager av graviditet.

Et par dager frem og tilbake spiller sikkert liten rolle, men lurer på hvordan dere som ikke har 28 dagers sykluser teller. Teller dere uansett fra første dag i siste mens?

For eksempel, hvis jeg vet jeg hadde sex natt til søndag og ble mest sannsynlig gravid den søndagen, er det da 2+0? Eller skal lørdagen være 2+0?
Har sykluser på 29-33 dager så det blir litt feil å regne fra første dag i siste mens. Da blir det plutselig 5 ekstra dager av graviditet.

Et par dager frem og tilbake spiller sikkert liten rolle, men lurer på hvordan dere som ikke har 28 dagers sykluser teller. Teller dere uansett fra første dag i siste mens?
Jeg har regnet meg frem til at jeg hadde nok el mellom 29 og 30 aug, og at egget mest sannsynlig ble befruktet 30 aug. Teller dette som 2+0 :)

Vet ikke om det blir helt rett, men slik jeg har tenkt i hvertfall :)

Ok, da trekker jeg en dag. Er vel 4+5 i dag da.

Jeg har også sykluser som er lenger enn 28 dager, så jeg teller fra når jeg TROR eggløsning/befruktning skjedde. :)

Jeg brukte EL-test, så vet sånn ca når jeg hadde EL. Hvis jeg skulle gått utifra menstermin hadde jeg ikke visst hvor langt jeg hadde vært på vei :P Men hadde jeg vært i dine sko ville jeg regnet utifra den lengste syklusen, for å ikke bli skuffet ved å bli satt tilbake hos lege/jordmor og ved UL :)

Jeg brukte EL-test, så vet sånn ca når jeg hadde EL. Hvis jeg skulle gått utifra menstermin hadde jeg ikke visst hvor langt jeg hadde vært på vei :p Men hadde jeg vært i dine sko ville jeg regnet utifra den lengste syklusen, for å ikke bli skuffet ved å bli satt tilbake hos lege/jordmor og ved UL :)
Du mener vel den korteste? For hvis jeg regner fra mensen og 33 dagers syklus, så er jeg nå 6+3, men utifra EL er jeg egentlig 4+5.

Du mener vel den korteste? For hvis jeg regner fra mensen og 33 dagers syklus, så er jeg nå 6+3, men utifra EL er jeg egentlig 4+5.
Hmm... Det stemmer vel ikke helt, eller? :confused: Men om du vet når du hadde EL så er det bare å ta utgangspunkt i det :)

Her må jeg plusse på 2dager. Jeg har sykluser på 26dager :)

Jeg har et lite spørsmål :-) Jeg er i uke 7+0, dvs. i går hadde jeg gjennomført 6 fullgåtte uker. Men på graviditetsappene står det at jeg er i graviditetsuke 8. Hvordan regner dere ukene da? Sier dere at dere for eksempel er i uke 7 eller 8? Hilsen en litt forvirret førstegangsgravid jente :-)

Jeg har et lite spørsmål :) Jeg er i uke 7+0, dvs. i går hadde jeg gjennomført 6 fullgåtte uker. Men på graviditetsappene står det at jeg er i graviditetsuke 8. Hvordan regner dere ukene da? Sier dere at dere for eksempel er i uke 7 eller 8? Hilsen en litt forvirret førstegangsgravid jente :)
Jeg ville da sagt 7 fullgåtte, men er i uke 8 :) Hvis du er 6 fullgåtte er du jo 6+0 og i uke 7... Men selve babyen er jo bare 6 uker når du er 8+0. Haha, dette ble komplisert :P

Hmm... Det stemmer vel ikke helt, eller? :confused: Men om du vet når du hadde EL så er det bare å ta utgangspunkt i det :)
Jo, det stemmer. Det er 14 dager mellom EL og IKM, så jo lengre syklusen min er, jo kortere er jeg på vei.
Jeg hadde EL på cd 19 eller 20.

Hei!
Nå ble jeg forvirra her.. Befruktning skulle skjedd med meg den 29. august. Hvor langt er jeg på veg da med ca 25 dagers syklus?
Setter pris på svar, jeg vet INGENTING:shy:

Hei!
Nå ble jeg forvirra her.. Befruktning skulle skjedd med meg den 29. august. Hvor langt er jeg på veg da med ca 25 dagers syklus?
Setter pris på svar, jeg vet INGENTING:shy:

Vil tippe du er ca 5+0 da med mine beregninger ;) termin 25 mai.

Back
Topp