Hvordan telle uker??

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Jeg har justert termin julaften,altså 24.12.

Sykehuset hadde regnet ut 20.12 i første omgang.

Om jeg går etter bv terminkalkulator med tanke på 24.12 er jeg 30+4

I dag var jeg på sykehuset og jeg ser de har notert 30+1. Skjønner ikke hvorfor.

Tenkte først at de ikke har registrert ny termin i papirene sine, og at de fortsatt gikk etter 20.12, men da skulle det jo vært 31+1 ??

Teorier?

Ikke godt å si! Noen steder regner de jo at man går 40+4, mens andre regner 40+2, kanskje det har noe å si :P

Selv har jeg gått ut ifra hvilken dag i uka jeg har termin. Terminen min er 7/12, hvilket er på en søndag. Det vil altså si at 7/12 er 40+2. Da bikker jeg uke på fredager, ettersom fredag 5/12 er 40+0. Syns det gjør det mye enklere å følge med selv :P

Så da veit man eeegentlig ikke hvor langt man er på vei, da?:P

Blir Koko av det der :P har jordmor og jordmor stundent. Jordmor sier 31+6 i dag og stundent sier 31+4 :P trodde de regna 40+2 eller 40+3. Så skjønner ingenting. Men går ut fra 40+3 selv. Er jo ett fett egentlig.

Er i finland, nå sjekka jeg terminkalkulatoren på den finske babyverden siden (vau.fi) og den sier 30+1, så da teller dem ulikt=) da har jeg lært noe nytt. Kjipt da, vil heller være 30+4 enn 30+1:P

Jeg tar det hele med en klype salt. Tenker at de regner feil på hjulet.. Stemmer aldri når jeg er på kontroll, men tenker at det spiller ingen rolle ! Jeg vet jo hvor langt jeg er , så :)

Jordmor pleier rett og slett å spørre meg om jeg vet hvor langt på vei jeg er, og så skrive det jeg sier :) Men jeg bruker også ukedagene. Vet at jeg skifter til ny uke på lørdag, så da er det lett å telle dagene. Tviler på at småen bryr seg om jeg teller 40+2 eller 40+3 uansett, han kommer når han er klar ;)

Hos meg er det kun babyverden som ikke stemmer. Den mener 33+3 idag med termin 4 desember fordi den regner 40+3.
Men både jeg, jordmor, lege og sykehuset går etter 40+2 og sier jeg er 33+2 idag.

Her regner de 40+3 på sykehuset, mens lege og jordmor egentlig brukte 40+2. Men går etter 40+3 de også nå. For all del ikke lag en standard i det norske helsevesen :p

I følge bv så er jeg 32+6 i dag, men jordmor er en dag etter så i følge henne er jeg 32+5 nå.

Jeg er alltid to dager kortere på vei hos jordmor, veldig irriterende.. Men som hun sa så er det ikke så viktig med de dagene, det er bare viktig å vite om fødselen skulle starte før uke 37 :)

Teller ned fra den samme fra start. Da min termin har hele veien vært den samme. Unntatt 3d ul siden hun er 1 uke større. Men den ul telles ikke.

Kanskje normal svangerskapslengde i Finland regnes til 40+0? Jeg har termin 24.12 og er i følge meg selv og jm 30+5 i dag(fredag)

Jeg blir heller aldri helt klok på det der. Har termin 11. desember. Legen følger det der hjulet de har. Jordmor vet jeg ikke hva fulgte (var bare hos henne en gang). Babyverden sier en ting, "tickeren" min sier en annen ting, og babycountdown sier en annen ting igjen. Jeg følger som standard på nedtellingen her inne, en app - Pregnancy Plus - som jeg har på pc'en, og den sier hele tiden hvor langt jeg er. Den sier i da at jeg er 32+3, og som dere ser, sier tickeren min noe annet.
Og for å slippe å sitte å telle, så bruker jeg denne babycountdownen for å se hvor mange dager som gjenstår;
http://www.timeanddate.com/countdown/baby?iso=20141211T00&p0=2197

Da bruker jeg iallefall alltid det samme :)

Jeg følger 40+2 og regner selv derfra :) Det blir bare surr i mitt hode om jeg skal høre på jordmor(vi teller likt, da) og flere forskjellige apper :p

Ringte sykehuset i dag for sikkerhetsskyld for å spörre. De har at termin er 20.12 i journalen sin, men det står 24.12 på kortet mitt. Pamparampam, så da vet jeg ikke heeelt hva jeg skal gå ut ifra:P

Jeg har termin 24.12 :) er 30+6 idag. Jeg og jordmor regner likt, mens legen regner 2-3 dager forskjell fra oss. Se tar utgangspunkt i oul termin, siden jeg ikke har mens termin å gå etter :)

Back
Topp