Hvordan takler jeg dette da?

~StRaToS~

Forumet er livet
Eldstemannen (som forresten er den nyyydeligste unge på barnehagen[:)]) spurte meg tidligere i kveld om jeg ikke kunne bade han og få vekk den skittne fargen han har på kroppen så han kunne bli like hvit som meg?[:(][:(]
Jeg og gubben fikk sjokk!!!
Hvor hadde han dette fra?? Jo fra 2 brødre på barnehagen (de er ikke av det snille laget for å si det enkelt) som hadde sagt at han hadde bæsjefarge på kroppen sin[:(][:(]
Ååååå som hjertet mitt knuste i tusen biter![:(]
Det var visst bare de to som hadde sagt det, ingen andre.
Jeg forklarte da han at han var den vakreste, den søteste og den mest perfekte gutten som finnes. Og at alle de "hvite" betaler masse penger for å kunne få en slik fin farge som han har.
At folk bruker heeele sommeren på å sole seg for å kunne se like fine ut som han.
Han slo seg til ro med det.
Men gjett om ikke mora skal få høre det med engang barnehagen åpner igjen!!!!
Har jo pratet med mora før. Der og da så hadde jeg lyst til å dra bort til henne med en gang!
Men så begynte jeg å tenke......tror dere at det er den type holdning de praktiserer hjemme??
Siden de er brødre og det kun er de som har sagt det......[8|][8|]
Styreren på Bhg skal og få høre om dette så de kan ta det opp i felleskapet, indirekte(ikke peke på liksom).

By the way, han er utrolig nydelig....han er litt yngre på dette bildet.

[:(][:(]
Snakk med styrer og med moren, og om hun virkelig har sånne holdninger så la henne få vite at det er FEIL FEIL FEIL!

Bæsjefarge du liksom???

Han er nydelig, og fargen er mer som karamell [:D]

Uff, vet ikke kordan man skal takle sånt. Men syns du takla det bra!

BTW, han e jo så vakker! <3

Hadde ikke gjort mæ nokka å ha sånn hudfarge [;)]

Gutten din er NYDELIG

ORIGINAL: Woolfmother

jeg ville i første omgang tatt det opp med bhg. de MÅ ta tak i sånt. om det ikke hjelper ville jeg nok tatt kontakt med moren og fortalt hva som har skjedd.
du får prøve å forklare han at hudfargen ikke har noenting å si. at det er det inni hjertet og hvordan man oppfører seg som teller!
å si stygge ting om andres hudfarge er stygt og noe man ikke gjør!
jeg ville også sagt det du sa om at mange lyshudede gjør de utroligste ting for å blir fine og brune!
Han må ikke skamme seg!![&o] fikk ordentlig vondt av han...

I det han sa det så gnidde han på armene sine akkurat som om han prøvde å gni av fargen[:(]

Og ja, han er nyyydelig[:)]

Det er drøyt at det starter allerede i barnehagen forresten!

Er moren blond og soler seg i solarium?

huff, så vondt at han går med slike tanker.
men ikke gå umiddelbart ut ifra at det stammer fra moren og at hun har skylda. Min mellomste datter sa en gang at hun "ikke likte brune mennesker". Det var utrolig vondt å høre. Jeg mener man skal respektere alle uansett hudfarge, status, livssituasjon, så fra meg hadde hun det IKKE. hvor hun fikk det fra vet jeg ennå ikke. Kanskje det er slik for disse guttene også (kan jo seff være moren). Kanskje det er noen de leker med hjemme som har påvirket dem. kan være guttenes far, eller andre slektninger/venner av familien. Men mammaen til disse guttene må jo gjøre oppmerksom på det, slik at hun kan gjøre noe med det om det ikke er hun selv som står bak.

Blir nok desverre neppe siste gang han får høre det. Uvitenhet / ignoranse er menneskets beste venn.

Det er neppe noe med brødrenes hjem. Hvis en eldre bror har fakter/ting han synes er kult/tøft, vil nr. 2 automatisk herme og følge/se opp til han, spesielt hvis de går i samme barnehage på samme avd. i tillegg - med andre ord, det er nok at en bror har fått det for seg at det er "bæsjefarge", så vil nr. 2 også synes det er "kult".

Barn er slemme til tider, og tror det er minst like ille for foreldrene deres (værre muligens) å bekymre seg over at de har to barn som mobber noen på den måten. På en annen side er de små barn fortsatt, og barn kicker på annerledeshet. Ser de en skallet mann går de ofte rett bort bare for å si: "Du har ikke hår på hodet", eller for å spørre "Hvorfor har du ikke noe hår?". Hvis jeg hadde kontaktet moren, ville det vært for hennes del - slik at hun vet om det og kan fortelle barna sine at å si sånn ikke er pent. Man kan ikke bli sint på 3-4 åringer for å si noe slikt, men man kan lære dem at det er feil å si.

Moren vil sikkert bli ta det alvorlig, så du burde absolutt ikke gå til henne med det i sinne. Det er faktisk barna hennes det er mest tragisk for hvis det viser seg at de har det hjemmenifra og de vokser opp til å ha et slikt syn på ting i voksen alder.

Jeg hadde glatt betalt mange tusen for en slik brunfarge

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Mora er støgg og sjalu som faen!!!
Spørr meg ut om alt mulig når hun ser meg.
Om penger, hus,jobb osv.
Føler på kroppen min at hun er den type menneske som fint kunne ha sagt noe slikt!
Og den ene ungen hennes er uoppdragen! Unnskyld meg, vet det er lavmål av meg, men
han har ikke fått særlig god oppdragelse når han finner på å sparke meg når han ser meg.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Mora er støgg og sjalu som faen!!!
Spørr meg ut om alt mulig når hun ser meg.
Om penger, hus,jobb osv.
Føler på kroppen min at hun er den type menneske som fint kunne ha sagt noe slikt!
Og den ene ungen hennes er uoppdragen! Unnskyld meg, vet det er lavmål av meg, men
han har ikke fått særlig god oppdragelse når han finner på å sparke meg når han ser meg.

Blir trist jeg, at foreldre ikke ser konsekvensene av manglende oppdragelse.

Gruer meg til den dagen min gullskatt for bemerkninger for å være annerledes og litt brunere...

ORIGINAL: Kal-El

Blir nok desverre neppe siste gang han får høre det. Uvitenhet / ignoranse er menneskets beste venn.

Det er neppe noe med brødrenes hjem. Hvis en eldre bror har fakter/ting han synes er kult/tøft, vil nr. 2 automatisk herme og følge/se opp til han, spesielt hvis de går i samme barnehage på samme avd. i tillegg - med andre ord, det er nok at en bror har fått det for seg at det er "bæsjefarge", så vil nr. 2 også synes det er "kult".

Barn er slemme til tider, og tror det er minst like ille for foreldrene deres (værre muligens) å bekymre seg over at de har to barn som mobber noen på den måten. På en annen side er de små barn fortsatt, og barn kicker på annerledeshet. Ser de en skallet mann går de ofte rett bort bare for å si: "Du har ikke hår på hodet", eller for å spørre "Hvorfor har du ikke noe hår?". Hvis jeg hadde kontaktet moren, ville det vært for hennes del - slik at hun vet om det og kan fortelle barna sine at å si sånn ikke er pent. Man kan ikke bli sint på 3-4 åringer for å si noe slikt, men man kan lære dem at det er feil å si.

Moren vil sikkert bli ta det alvorlig, så du burde absolutt ikke gå til henne med det i sinne. Det er faktisk barna hennes det er mest tragisk for hvis det viser seg at de har det hjemmenifra og de vokser opp til å ha et slikt syn på ting i voksen alder.

Det var akkurat derfor jeg ike dro bort til henne med en gang. Jeg ville ro meg neg først siden jeg ikke vet sikkert at det stammer fra henne eller andre i hjemmet. Men hun skal nok få høre hva ungene hennes har sagt uansett. Og jeg vet det det ikke er ungenes feil,men der og da (les;beskyttende) så har man ikke alltid evnen til å tenke logisk.
Men som alltid, så sier du noen kloke ord.

Snakk med styrer og med moren, og om hun virkelig har sånne holdninger så la henne få vite at det er FEIL FEIL FEIL!

Bæsjefarge du liksom???

Ikke sant?
Og karamell er nam-nam[:D]

Nei,nå tror jeg at jeg må legge meg. kanskje det ikke blir like ille når jeg våkner imorgen.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Bæsjefarge du liksom???

Ikke sant?
Og karamell er nam-nam[:D]

Jeg har en kollega fra Marokko, og hun fikk vite at hun hadde bæsjehud da hun var barn [:(] Så det er nok noe som går igjen, for barn syns jo det er stas med bæsj [>:]

Men karamell er bedre, finere og koseligere. Så det kan han evt svare neste gang, at han ikke er bæsjefarga, men karamell. [:)]

ORIGINAL: LinnSB*

Gutten din er NYDELIG

signerer - virkelig1!!!!!

Off, ongår kan sei så møje domt![:'(]

Sønnen din e nydelige!

ORIGINAL: MammantilMie

For en utrolig nydelig gutt du har!!!![:D][:D][:D][:D]
Helt skjønn!!

Back
Topp