Hvordan takler du kommentarer på gravidkroppen din?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Får du mange kommentarer på kroppen din som gravid? Hva synes du om dem? Sier du ifra at det ikke er greit? Blir du lei deg?
 
Stns det er greit de dagene jeg føler meg bra, og ikke greit dagene jeg føler meg dritt. Så konklusjonen er: la vær å kommenter kropp!
 
Jeg føler meg såpass trygg på meg selv på over 40 år og mitt 3 svangerskap at jeg bryr meg egentlig ikke en kalori om hva folk har å kommentere om min kropp, de mener det godt uansett :)
 
Har ikke fått så mange bortsett fra familien som ser at jeg har begynt å få litt mage og sier nettopp det.
Bestefar derimot, som er litt ustabil om dagen, hat kalt meg tjukka to ganger :woot: jeg ble litt snurt første gangen, og han var tydelig lei seg da han beklaget seg etterpå.
Men så sa han jaggu det samme 2 uker seinere... Men da tok jeg det med litt mer humor og kalte han for gammern i samme slengen :p
 
Drit i å kommenter at jeg vagger når jeg går! Blir så sur av de kommentarene der! Kjennes ut som jeg har to kniver godt plantet i korsryggen, så JA - jeg går faktisk litt rart akkurat nå!
 
Jeg bryr meg ikke noe, men jeg irriterer meg litt over at det plutselig er helt greit å kommentere en annens kropp bare fordi en er gravid.

Nå bærer jeg stort sett alt på magen og den mest vanlige kommentarer er "så liten mage". Ser visst ikke ut som om jeg bare har en måned igjen til termin. Bryr meg som sagt ikke, men om babyen var liten, jeg hadde lite fostervann eller jeg var bekymret av en eller annen grunn så kunne jo dette vært en vond kommentar å få. Jeg har faktisk sf mål i øvre sjiktet, men ser bare liten ut fordi jeg er lang.

Kommenterer aldri gravidmager selv utenom å påpeke at de ser godt ut og evt om den gravide kommenterer det selv.
 
Syns egentlig det er unødvendig med spesifikke kommentarer om vekt og stor/liten mage. Men bare hyggelig med positive, generelle kommentarer som f eks "så flott du er". Oppfordrer til mer slikt:happy:
 
Jeg tok det stort sett veldig greit :) Ble dog rimelig lei til slutt av å høre kommenterer som "du ser sprengferdig ut, nå MÅ vel baby komme snart?" og "er du sikker på at du bare har én inni der?"... Sa ikke ifra annet enn å være veldig tydelig på at jeg hverken skulle føde snart og at jeg bare hadde én i magen...
 
Likte ikke kommentarer. Syns ikke det var noe kult å være feit ;)
 
Jeg syns ikke noe om kommentarer som gikk på størrelse eller mage. Om folk sier at en er fin er såklart hyggelig, men å få påpekt at man er svær når man føler seg som en flodhest er ikke noe særlig.
 
Får mange kommentarer, spesielt på størrelsen (tvillinger). Syns det er litt rart av fremmede å kommentere andre, men det plager ikke meg. Jeg er tross alt gravid, hadde vært rart å ikke ha en diger mage:p
 
Synes det går helt fint med de aller fleste kommentarer jeg! Har en nabo jeg ikke kjenner så godt, hun kalte meg "tjukka". Jeg lo med henne for jeg vet at hun mente ikke noe vondt med det. Hadde jævlige sv.skap med dem alle og følte meg som hundedritt, så var nesten bedre at de fokuserte så mye på magen så la de kanskje ikke merke til det dradde trynet :p
 
Takler det litt dårlig:bag: litt bedre denne gangen.

Jeg syns det er greit at folk kan si ting som «så fin mage», «så fin gravid» osv

Liker ikke når folk kommenterer «stor» eller «liten mage.. og gud hjelpes om noen beføler den uten godkjenning fra meg først.

Kroppen er min og det er kun gubben så får grafse på den. Bittelitt:smiley-ashamed005:laughing002
 
Fikk ikke så mange kommentarer om størrelsen. Som var helt greit.

Men syns ikke om folk som tok seg til rette med å røre magen. Også kommentere etterpå - Kan jeg røre magen?

Altså. Litt sent det å spørre etterpå når man allerede har gjort det. Og jeg er ærlig talt ikke en sånn person som liker fremmede personer rører meg. Liker så vidt kjente gjør det.

Jeg syns heller ikke om når jeg var i så utrolig dårlig form at man kan si jeg lå på bunnen, rett og slett. At folk som dermed hadde hatt helt problemfrie svangerskap da kommenterer til meg med svære smil - Det er BARE å lære seg å tenke mer positivt, så blir det mer positivt også.

Jeg verken snakka eller så den personen resten av svangerskapet. Takla den ikke. Gå i mine sko, så skal vi se heller.
 
Synes det er en uting å kommentere gravid kropper. I likhet med at ukjente mennesker skal ta på magen min.
Blitt bedre til å håndtere det for hvert svangerskap. Sier også ifra hvis jeg synes kommentarene er ufine/upassende.
 
Back
Topp