Hvordan takler dere juging?

Lillasin

Elsker forumet
VIP
Når dere vet at barna deres juger om noe, hvordan går dere frem? Sier dere til dem at dere vet, eller venter til de tilstår?

her holder det med og se på øya til guttungen for å se om han snakker sant eller ljuger,for snakker han sant ser han på meg men ljuger han ser han som oftest ned. Det hender jo at han fortsetter og dra løgnen litt lengre og hvis jeg spør han spm og han ikke klarer og svare med engang så skjønner jeg det,ellers blir han sur på meg :)) 

Ja, det er nemlig det... Ikke altid så sikker når jenta juger, men har tatt henne nå flere ganger... Synst det begynner å bli et problem...

Jeg ser ganske tydelig når hun lyver til meg og da spør jeg.. "Lyver du til mamma nå? Du VET du ikke har lov til å lyve til mamma, ikke sant?" og da kommer som regel sannheten. Da berømmer jeg hnne for at hun har fortalt meg sannheten, og så tar vi konsekvens for det hun evt har gjort. 

Bouncing buttplug skrev:
Jeg ser ganske tydelig når hun lyver til meg og da spør jeg.. "Lyver du til mamma nå? Du VET du ikke har lov til å lyve til mamma, ikke sant?" og da kommer som regel sannheten. Da berømmer jeg hnne for at hun har fortalt meg sannheten, og så tar vi konsekvens for det hun evt har gjort. 

Samme metode som her.

Mini lyver veldig sjelden, så det er ikke noe stort problem. Om han lyver er det som regel "tull", som at han sover når han ikke gjør det, o.l.

Hmm.. Ja må finne ut av dette. Hun lat som hun var syk på skolen i dag, så hun kunne spille et nytt dataspill hjemme. Vi så at hun var frisk, og så fort hun kom hjem ville hun med engang spille og sa hun følte seg mye bedre lol!! Selfølgelig fikk hun ikke spille, fikk andre oppgaver og hun kjedet seg fært! Men likavel påstå hun hadde vært syk! *rolls eyes*

Back
Topp