For det er mange bekymringer og tanker når en har barn med ekstra behov. Min datter er 5 år. Hun henger etter med fin og grovmotorikk. Hun har konsentrasjonsproblem. Mr viser en liten skade i hjernen. Hun har |12 timer med spesial pedagog. Det vil si at ei i barnehagen har 8 av de timene med jenta mi. Som mamma har jeg mange bekymringe rundt henne. Hvordan vil det gå med henne, vil hun lære slik som andre, vil hun henge mye etter på skolen. Det er så mange tanker. Hun vil få hjelp på skolen også. Men det er en helt annen arena. Vil hun få venner, vil hun ta del i sosiale leker. Vi vet ikke så mye om hva skaden påvirker. Det vi vet er at den påvirker motorikken og at læring tar lengre tid. Hun blir også svært sliten i barnehagen og ofte ender det med raseriutbrudd når jeg henter henne. barnehagen prøver å gi henne tid til hvile, men det blir tydligvis ikke nok. Hun er ei positiv jente som gjerne vil lære. Hun er glad i bassengbading og liker skigåing. Hun trenger mye motivasjon på å gjøre enkelte ting og til å gjøre ferdig ting.