Hvordan takle strekkmerker?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Ikke nok med at en kan bli kvalm, tung og trett - mange gravide opplever også at huden strekkes så mye at det oppstår strekkmerker. Finnes det noen egentlig noen kur mot disse? Og hva kan gjøres om de allerede har dukket opp?

Les hele artikkelen her

Har du noen gode råd ang. strekkmerker?

Jeg har hatt hell med å bruke e-vitamin krem (body shop sin var fin før hvertfall) på arr og strekkmerker jeg har hatt tidligere.
Fjerner de ikke, men fikk de til å blekne og bli finere mye fortere.

Man lærer seg å leve med de❤️ Selfølgelig noen er mer uheldig å får veldig store dype merker.. men det kommer jo noe godt ut av det å da❤️

Stemmer det at strekkmerker, eller om man får det eller ikke, er arvelig? Altså, min mor fikk ingen strekkmerker, vil det si at sjansen er mindre for at jeg får det?

Det eneste man kan gjøre med strekkmerker er å innse at de er kommet for å bli :) Kjøp deg noen gode kremer og smør så gjør det ikke like vondt når det sprekker opp. 2 uker før termin fikk jeg strekkmerker rundt navlen og på "sideflesket", men nå er de så lyse at jeg skal bli veldig brun før det syns :)

Stemmer det at strekkmerker, eller om man får det eller ikke, er arvelig? Altså, min mor fikk ingen strekkmerker, vil det si at sjansen er mindre for at jeg får det?

I mitt tilfelle er det ingen av kvinnene i familien verken på mor eller far sin side som har det, men jeg fikk i fra legger, lår,mage,rumpe og under armer...

Var veldig ung, og slet med det i starten, men med årene har jeg glemt dem og slik er jeg bare, nå kan jeg og største jenta le av det, for jeg tullet og sa att se hva du gjor me mamma, bare på tull da og ho ler og kan si til meg på tull om jeg ikke er snill nå mamma , så får du nye merker[emoji23]

Jepp, det skal vere genetisk. Fekk ingen sist gong, mamma har heller ikkje. Smurte meg ikkje noko spesielt, skal også seiast at eg la på meg nærmare 30 kg - magen var enorm!

Fikk strekkmerker under fødsel :p samboer og jordmor kunne se at strekkmerkene kom, men di sa ikke ett pip før etterpå forståelig nok :p tenker ikke over dem lengre :p

Back
Topp