Hvordan takle strekkmerker?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Ikke nok med at en kan bli kvalm, tung og trett - mange gravide opplever også at huden strekkes så mye at det oppstår strekkmerker. Finnes det noen egentlig noen kur mot disse? Og hva kan gjøres om de allerede har dukket opp?

Les hele artikkelen her

Har du noen gode råd ang. strekkmerker?

Jeg bruker vitamin e pure Oil,som ser ut til å gjøre merkene jeg allerede har mindre synlig så håper også denne vil begrense de nye. Ikke fått noen ennå som jeg har sett men har ikke fått noe spesielt ekstra mage ennå heller..så smører og maserer huden med vitamin e Oil og håper det forblir ingen nye og mindre av de gamle! [emoji23] sambo syns og det er koselig å smøre for da kan han føle på magen og drømmer nok om å snart kunne kjenne kul og spark[emoji4] så er en koselig måte å ha litt nærhet og kos på her i huset[emoji4][emoji7]

Jeg har hatt strekkmerker siden puberteten såvidt kom i gang, så de er vel egentlig bare blitt en del av
meg[emoji14] Også vil jeg egentlig prøve å ikke henge meg opp i ting kroppen gjør som er helt naturlig[emoji4] Samtidig hadde det vært interessant å prøve pure oil som ei over nevnte da[emoji16]

Jeg blåser lang marsj i om jeg får noen strekkmerker til. Det er merker jeg kommer være stolt av!

Heldigen dere, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg fikk magen full av strekkmerker. Veide 100 kg i min første graviditet å fikk 1 lite strekkmerke på magen, har angst for å få noen i dette svangerskapet

Jeg tenker man er heldig om man ikke har verre ting enn strekkmerker å bekymre seg over jeg da..

Er d strekkmerker eller rampestreker vi snakker om her? [emoji23] de strekkmerkene får bare komme som de første rampestrekene til bølla mi [emoji171]

Jeg bruker vitamin e pure Oil,som ser ut til å gjøre merkene jeg allerede har mindre synlig så håper også denne vil begrense de nye. Ikke fått noen ennå som jeg har sett men har ikke fått noe spesielt ekstra mage ennå heller..så smører og maserer huden med vitamin e Oil og håper det forblir ingen nye og mindre av de gamle! [emoji23] sambo syns og det er koselig å smøre for da kan han føle på magen og drømmer nok om å snart kunne kjenne kul og spark[emoji4] så er en koselig måte å ha litt nærhet og kos på her i huset[emoji4][emoji7]
Jeg er redd for strekkmerker! Sånn er det bare ;) hvor får jeg kjøpt denne olja?

Er egentlig ikke redd for strekkmerker, men må ærlig innrømme at jeg svært gjerne vil slippe også. Fikk noen strekkmerker på innside lår og utside hoftene forrige svangerskap, og det er helt overkommelig. Håper det går like bra nå :-) smurte meg tidvis med fuktighetskrem da jeg egentlig tror strekkmerker kommer enten man vil eller ikke uansett hva man smører seg med. Noen får lett eksem/utslett/tørr hud osvosv, andre ikke, og slik tror jeg det er med strekkmerker også :p men skal selvsagt ikke påstå at produkter ikke virker eller noe sånt, det vet jeg lite om.

Gir veldig F i strekkmerker :p
Kremer og lignende er bare tull uansett, da strekkmerker er genetisk og det Ikke hjelper med noen kremer eller oljer :p

Gir veldig F i strekkmerker [emoji14]
Kremer og lignende er bare tull uansett, da strekkmerker er genetisk og det Ikke hjelper med noen kremer eller oljer :p
Min mor har maaasse strekkmerker, søstra mi ingen :) Samme gjelder de fleste venninnene min, så her er det bare å vente i spenning :);

Strekkmerker er arrdannelse i lærhuden, ingen kremer eller oljer kan hindre at det skjer. Arrene vil alltid være der. Men tenker at dem kan bli lysere av noen produkter kansje over lang tid. Men er ikke dumt å smøre kroppen uansett. :)

Back
Topp