Hvordan ta i mot komplimanger på best måte?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
I det siste har jeg fått mange fine komplimanger, og jeg er så dårlig på å ta de i mot så jeg bare tuller bort det med engang og velger å ikke ta de til meg.
Om dere skjønner.
Jeg kunne tenkt meg å bli mye flinkere på å ta i mot komplimanger, men hvordan gjør man det?
Synes det er kjempe koselig å høre at jeg er pen, søt, spørr om jeg vill være med ¨på enn date, reisende som klemmer meg å forteller meg at jeg er så blid, hyggelig, hjelpsom osv.
Det jeg gjør da er å slenge ut enn spøk som rakker ned meg selv. Det er jo dårlig ovenfor de som gir dette komplimanget også.
Noen gode tips til å bli bedre, føles bedre?

jeg følger med her for jeg klarer ikke ta imot komplimenter fra mannen min en gang uten å tøyse det vekk...

Jeg elsker å høre at jeg er flink i jobben min, omtenksom og det at jeg får klemmer når jeg er på jobb :D
Hvis noen sier noe koselig om utseendet mitt så sier jeg bare: "Å så søt du er!"

jeg har innsett at jeg sier NØYAKTIG det samme hver gang jeg får et kompliment av noen:

"ehhe.. jo takk..." så sier jeg noe fint om de :)

bortsett fra når sambo sier noe, for det er så skjelden... da sier eg "mener du det? :D" hehe

Hehehe jeg skjønner hvordan du har det :)) for meg spørs det litt hvem jeg får komplimenter fra

Jeg pleier å si: åh takk for dèt...:) så får jeg problemer med trynet mitt, blir en blanding mellom smil og en grimase av ett eller annet slag. Ser dem først i øynene så går blikket litt sånn her og der..:P

I går skulle sjefen gi meg skrytt og gjett om dèt gikk på trynet da (-.-) hun sa det hun skulle si, så sa jeg etterpå "men"...for jeg forventet at hun skulle si noe hun var misfornøyd med også eller noe jge kunne forbedre, men neida....så fikk igrunnen ikke med meg hva hun egenlig sa for jeg ventet bare på at hun skulle si MEN osv..

Men uansett, tror de fleste syns det er hyggelig hvis du lyser opp og smiler og sier takk, eller det var fint/hyggelig sagt, skjønn du er!  takk no ble jeg glad el :)

Jeg synes det er så vanskelig å få tusen takk eller lignende ut, det er alltid enn spøk som ramler ut isteden. Men jeg får begynne å øve litt:)
Synes selv det er kjempe koselig å det er som regel i jobb sammenheng jeg får komplimanger. Og få beskjed om at jeg gjør enn god jobb, varmer veldig. Så jeg tar det jo til meg på ett vis:)

søteste skrev:
Jeg synes det er så vanskelig å få tusen takk eller lignende ut, det er alltid enn spøk som ramler ut isteden. Men jeg får begynne å øve litt:)
Synes selv det er kjempe koselig å det er som regel i jobb sammenheng jeg får komplimanger. Og få beskjed om at jeg gjør enn god jobb, varmer veldig. Så jeg tar det jo til meg på ett vis:)

Øvelse gjør mester hehe :) Du kan jo prøve med f.eks bare å si takk! smile og knipe munnen igjen så det ikke detter ut mer og samtidig knipe deg i armen hvis du har armene i kors eller noe hehe pleier å hjelpe meg noen ganger hvis jeg ikke vet helt hva jeg skal si og at det da skal komme mye teit  svada :P

"Det var hyggelig å høre"
"Det ble jeg glad for å høre"
"Tusen takk"
"Det var fine ord fra deg"
Evt slenge på "nå ble jeg veldig glad"el. på de andre, bortsett fra den hvor du allerede har sagt det. Gir du ekstra gass, gir du også en forklaring på din takknemlighet: "jeg har vært så sliten i det siste, så da var det ekstra godt å høre at du verdsetter jobben jeg gjør (eller hva det nå gjelder)

Hilsen en meget erfaren... hø hø ;)

Sier tusen takk,så fint sagt

Syns det er så jævla irriterende når man gir noen kompliment og de svarer med å være uenig eller le det bort..
Faktisk..

Frk.VilliTrusa skrev:
Sier tusen takk,så fint sagt

Syns det er så jævla irriterende når man gir noen kompliment og de svarer med å være uenig eller le det bort..
Faktisk..

Og det har jeg full forståelse for, derfor jeg vill gjøre noe med det:)

Jeg er akkurat samme typen som deg, synes det er litt pinlig å få komplementer og jeg spøker de ofte bort. Men jeg bestemte meg for en tid tilbake for å bli bedre å ta komplimenter så nå ser jeg egentlig bare "Takk, det var snilt sagt" eller noe i den duren

Back
Topp