Hvordan strikker man bukser/shorts?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg er helt ny på dette med strikking, og holder for øyeblikket på med en lue som prøve prosjekt. Men på neste prosjekt jeg skal igang med så vil jeg prøve på en seleshorts, selebukse, shorts eller romper. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre med beina. Altså hvordan det skal festes på strikketøyet. Litt vanskelig å forklare hvordan jeg mener, men håper noen skjønner. Kjenner jeg får litt angst av å begynne på noe annet enn lue for alt virker så avansert og vanskelig ut. Er det noen som kan forklare meg dette?

Sånn jeg har forstått det så strikker du ett ben, lar pinnene stå i, strikker andre benet også strikker du dem liksom bare piff med samme tråd? [emoji56] spør YouTube eller noen på strikkebutikk [emoji4]

Dette med beina varierer litt. T.d kjappstrikkadrakt som er ein seleshorts vert strikka frå brystet og ned. Så felles det sånn at det blir smalare der som skrittet er, før det økes igjen sånn at bakstykket blir bredt igjen. For å lage beina til den må du plukke opp masker rundt i lysken på shortsen. Litt kronglete forklart kanskje? [emoji53]
Ellers er det mange bukser der man strikker eitt bein om gangen, og når du har strikka bein nr 2 ferdig så strikkes dei inn på samme pinne. :)

Back
Topp